بازدید 8487

تکرار رکوردشکنی‌های معاملات سکه آتی

ارزش معاملات سکه آتی در روز دوشنبه 6 دی ماه، نسبت به روز قبل‌تر رشد ۹۵ درصدی را تجربه کرد؛ به طوری‌که حجم معاملات طی این روز به ۱۵ هزار و ۷۷۸ قرارداد رسید.
کد خبر: ۶۵۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 27 December 2016
ارزش معاملات سکه آتی در روز دوشنبه 6 دی ماه، نسبت به روز قبل‌تر رشد ۹۵ درصدی را تجربه کرد؛ به طوری‌که حجم معاملات طی این روز به ۱۵ هزار و ۷۷۸ قرارداد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، افزایش قیمت جهانی طلا پس از تعطیلات کریسمس در شرایطی است که تقویت ارزش دلار مانع بزرگی برای رشد بیشتر قیمت طلا بوده است.

بر اساس گزارش رویترز سرمایه‌گذاران بین المللی همچنان منتظر روشن شدن مسیر قیمت طلا در مبادلات روزهای آینده هستند؛ هرچند به نظر می‌رسد روند مبادلات هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۳ درصد افزایش روبه‌رو شده و به بیش از ۱۱۳۶ دلار رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه برای لحظاتی به ۱۱۳۱ دلار رسیده بود.

تحلیلگران اقتصادی استاندارد بانک در توکیو تاکید کردند: سرمایه‌گذاران منتظر رئیس جمهور ترامپ در آمریکا هستند و تا زمانی که سیاست‌های اقتصادی و مالی دولت جدید آمریکا روشن نشود، نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره روند قیمت طلا در ماه‌های آینده داشت.

تقاضای طلا در بازار هند نیز طی هفته گذشته علی رغم افت قیمت در بازارهای بین المللی همچنان روندی نزولی داشته است. به نظر می‌رسد وضعیت تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. یقینا روشن شدن وضعیت سیاست‌های اقتصادی و مالی ترامپ نیز تاثیر مهمی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

آخرین بار در هشتم مهر سال ۹۱ بود که حجم معاملات آتی سکه از مرز ۳۰ هزار قرارداد فراتر رفت؛ به این ترتیب روز گذشته 6 دی ماه پس از گذشت بیش از ۴ سال رکورد معاملات آتی سکه شکسته شد. بررسی جزییات معاملات دیروز بیانگر آن است که ارزش معاملات روی رقم سه هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی قبل (یکشنبه) رشد ۹۵ درصدی را تجربه کرد، چراکه حجم معاملات طی این روز به ۱۵ هزار و ۷۷۸ قرارداد رسیده بود.

به این ترتیب سررسید شهریور ماه سال آینده با ۲۵ هزار و ۶۶۴ قرارداد رتبه اول را در سررسیدهای فعال آتی کسب کرد، این در شرایطی است که معاملات تیر ۹۶، دی، اردیبهشت و اسفند ۹۵ به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

انعقاد ۱۹۴۴ قرارداد آپشن سکه

همچنین طی روز گذشته در جریان معاملات اختیار خرید سکه در بورس کالای ایران در مجموع یک هزار و ۹۴۴ قرارداد منعقد شد. نگاهی به جزییات این معاملات نشان می‌دهد که در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ۱۹۸ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، 71 قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان یک هزار و ۳۴۶ قرارداد و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان، ۳۲۹ قرارداد منعقد شد.

براساس این گزارش، همچنین امروز در مجموع ۴۴ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۵۲۲ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات روز گذشته رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه طی این روز حجم معاملات به ۳۶ سکه رسیده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی