بازدید 4038

سیدحسن‌نصرالله:‌با‌میشل‌عون‌رابطه‌ممتازی‌داریم

دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب درباره مهم‌ترین تحولات داخلی این کشور از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل کابینه جدید سخنرانی کرد.
کد خبر: ۶۴۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 09 December 2016
دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب درباره مهم‌ترین تحولات داخلی این کشور از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل کابینه جدید سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی جمعه شب خود با اشاره به تلاش‌ها برای تشکیل کابینه لبنان و تلاش‌های برخی برای تفرقه‌افکنی میان شیعیان و مسیحیان گفت: مسلمانان و مسیحیان این منطقه در سال‌های متمادی به ویژه در سال‌های اخیر با چالش‌های مشترکی مواجه بوده‌اند. تمدن مسلمانان و مسیحیان به یک اندازه در معرض تهدید قرار دارد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: ما در مرحله سرنوشت‌سازی در لبنان قرار داریم. ارتباط ما با میشل عون، رئیس‌جمهوری جدید لبنان و جریان ملی آزاد همواره یک رابطه تنگاتنگ است و این در حالی است که برخی منابع رسانه‌ای گزارش دادند که حزب‌الله از میشل عون و جریان ملی خواستار لغو ارتباط آنها با حزب نیروهای لبنانی شده است. او تأکید کرد: تمام آنچه درباره خواسته‌های حزب الله درباره رابطه جریان ملی و نیروهای لبنانی گفته شده، بی‌اساس است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که «ما با میشل عون و جریان او رابطه ممتازی داریم» و «رابطه ما با عون مبتنی بر احترام متقابل و اعتماد عمیق است»، درباره تلاش برخی برای فتنه‌انگیزی میان حزب‌الله و عون گفت: هر کس به دنبال فتنه‌انگیزی میان دیگران باشد خودش در فتنه غرق خواهد شد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: ما از دیدار فرستاده سعودی با میشل عون ناراحت نشدیم. ما مشکلی با روابط رئیس جمهور با هیچ کشوری نداریم؛ به جز با رژیم صهیونیستی.

دبیرکل حزب‌الله درباره تشکیل دولت لبنان نیز تأکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات درباره تشکیل دولت حل شده است. بیشتر وزرا تعیین شده‌اند و فقط یک یا دو وزارتخانه هنوز بلاتکلیف هستند. مشکل موجود بسیار بی‌اهمیت و ناچیز است و نباید آن را بزرگ کرد.

وی همچنین به همکاری حزب‌الله با ریاست مجلس لبنان اشاره کرد و گفت: ما همواره بر همکاری دائم با نبیه بری تأکید داریم. کسانی هستند که تلاش می‌کنند نشان دهند که نبیه بری می‌خواهد تشکیل دولت را تعطیل کند و این درست نیست.

نصر الله با بیان این که همه به دنبال راه حلی برای تشکیل دولت هستند، گفت: چیزی که به لبنان لطمه وارد می‌کند، بزرگ کردن مشکلات کوچک است.

دبیرکل حزب‌الله گفت، همه حق دارند که خواستار وزارتخانه‌های کلیدی باشند. او تأکید کرد: طبیعی است که احزاب بر سر وزارتخانه های مهم و کلیدی رقابت کنند. البته برخی معتقدند که بعضی از گروه‌های سیاسی خواستار وزارت‌خانه‌هایی بزرگ تر از نصاب پارلمانی و پایگاه مردمی خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با رد ادعای مانع‌تراشی برخی گروه‌های معین برای تشکیل دولت گفت: این ادعا که حزب‌الله یا نبیه بری یا سلیمان فرنجیه تشکیل دولت را متوقف کرده‌اند، بی‌اساس است. ما و جریان ملی آزاد به جلوگیری از برگزاری انتخابات نیز متهم بودیم. او تأکید کرد: به گروه های فشار می‌گویم که با فشار و ارعاب بیشتر، ما محکم‌تر می‌شویم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره قانون انتخابات لبنان هم گفت: ما از تلاش‌های اخیر برای جدا کردن مسیر تشکیل دولت و قانون انتخابات حمایت می کنیم.

او با بیان این که «خواستار کار جدی و واقعی در قانون انتخابات هستیم»، افزود: اولین اساس یک حکومت واقعی، حضور نمایندگان منتخب مردم و وجود پارلمان است. قانون انتخابات، گذرگاه الزامی برای ساختن یک حکومت واقعی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: قانون انتخابات باعث می‌شود هر گروهی به حجم و اندازه واقعی خود برسد.

وی با تأکید بر این که پیروزی در سوریه نزدیک است، درباره تحولات پرشتاب حلب نیز اظهار کرد: رخدادهای عظیمی در حال وقوع در منطقه است؛ مانند آنچه در حلب در حال رخ دادن است و تبعاتی که این پیروزی موعود و قریب‌الوقوع برای کل درگیری سوریه و منطقه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها