بازدید 4309

روحانی به کردستان سفر می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام سفر رئیس جمهور به استان کردستان، گفت: دولت در سال جاری 700 هزار شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۴۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 09 December 2016
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام سفر رئیس جمهور به استان کردستان، گفت: دولت در سال جاری 700 هزار شغل ایجاد کرده است.
 
به گزارش فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج با تبریک ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: پیامبر پیام‌آور وحدت برای همه مسلمانان است.

وی افزود: ما تلاش زیادی در این سه سال گذشته کردیم که در کشور با توجه به شرایط منطقه و جهان یک انسجام و وحدت ملی در کل کشور به ویژه در استان‌هایی که برادران اهل سنت و اهل تشیع زندگی می‌کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: همواره تاکید امام و رهبری بر این بوده که که از هرگونه اقدام و گفتاری که نتیجه آن تفرقه باشد باید پرهیز شود و این حرام شرعی است.

وی افزود: اگر هر کسی حتی خارج از استان اقدامی کند نه با سیاست های نظام جمهوری اسلامی رابطه دارد نه با ادبیات و مشی اسلامی ما تطابق دارد.

واعظی خاطرنشان کرد: این همدلی و صمیمیت در بین مسلمانان در کشور ما بسیار افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: همه مسلمانان برادر هستند و باید اندیشه ها و فکر خویش را برای آبادانی هر چه بیشتر کردستان و ایران اسلامی به همدیگر نزدیک کنیم.

واعظی افزود: هم اکنون شاهد امنیتی هستیم که در سایه انسجام مردمی و بهره مندی از رهنمون های رهبری میسر شده است و باید قدر این امنیت کشور را بدانیم چرا که الان مردم کشورهای منطقه با بحران های زیادی مواجه هستند.

وی افزود: امروز برای تخریب چهره رحمانی اسلامی توطئه‌های بسیاری سازماندهی شده است.

واعظی اظهار داشت: دین ما دین صلح و رحمت و برادری است و داعش و مروجان خشونت از مسلمانان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم که دیدگاه هایی که به نام اسلام و بر ضد اسلام هستند به وحدت ما خدشه ای وارد نکنند لذا در این مسیر انتظار می‌رود علما و روحانیون با توجه به جایگاه والای خود جوانان را با توطئه های دشمنان آشنا کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود افزود: عزم دولت برای رفع مشکل معیشتی و اقتصادی مردم است و در این سه سال گذشته اقدامات خوبی انجام داشته و تعامل با دنیا را گسترش داده و مسئله تحریم را برداشته شده است.

واعظی افزود: الان فضا بسیار خوب شده است برای گسترش صادرات و تجارت و سهم ما در بازار جهانی نفت تثبیت شده است و این یک موفقیت بین المللی است.

وی همچنین به موفقیت‌های داخلی دولت اشاره کرد و گفت: دولت 700هزار شغل امسال ایجاد کرده است و طرح سلامت نیز همچنان در دست اقدام است.

واعظی اظهار داشت: در ارتباط با استان کردستان نگاه ما این است به عنوان یک استان مرزی باید آیینه ایران باشد و جاده‌های این استان ساخته شود و صنایع وارد این استان شود و آباد شود.

وی افزود: برنامه های بسیار خوبی برای آینده کردستان داریم و رئیس جمهور نیز در آینده نزدیک برای افتتاح چند پروژه به کردستان سفر خواهد کرد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وضعیت زیر ساختی کردستان از نظر آی.تی.سی پایین بود که بودجه فوق‌العاده‌ای را تخصیص دادیم که کارهای خوبی شده و در این سه سال گذشته پهنای باند کردستان را هشت برابر کردیم و شبکه انتقال 21 برابر شده و تعداد  مشترکات 5برابر و 330روستای اینترنت برخوردار شدند.

واعظی افزود: در این سفر 166 میلیارد تومان طرح افتتاح شد و تا پایان دولت یازدهم نیز 180میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در کردستان اختصاص خواهد یافت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر