بازدید 25986

ادعای حمله با شوکر به زن دستفروش اهوازی

پیش از این شهرداری اهواز در گفتگو با ایرنا،‌ استفاده ماموران این سازمان از شوکر برقی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۴۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 09 December 2016
در ساعت های اخیر خبرهای ضد و نقیض درباره مرگ زن دستفروش اهوازی در حمله ماموران شهرداری اهواز با شوکر منتشر شد. عکس این زن نیز به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده است.
 
سمیر پسر این زن دستفروش اهوازی در گفتگو با همشهری خوزستان با تکذیب مرگ مادرش گفت که او در حمله ماموران شهرداری با استفاده از شوکر، نقش بر زمین شد.
 
همشهری خوزستان برای پیگیری ماجرای ضرب و شتم زن دستفروش اهوازی، به سراغ «سمیر» فرزند این زن رفت. سمیر به همشهری می‌گوید: روز 16 آذر یک اکیپ 10 نفره از اجرائیات شهرداری اهواز که همه شوکر برقی دستشان بود، وارد خیابان خوانساری (حراجی‌ها) شدند. آنها از میان همه دستفروشان، به مادر ۷۰ ساله من که جلوی مغازه خودم، نرسیده به خیابان طالقانی (طلافروشان) بساط پهن می‌کند، حمله‌ور شدند و با شوکر برقی، او را نقش بر زمین کردند.
 
 سمیر که تقریباً ۴۰ سال دارد و در مغازه کوچک خود سیخ و منقل می‌فروشد، ادامه می دهد: مادر من زنده است ولی وضعیت مناسبی ندارد. بعد از آن حادثه چند ساعتی در بیمارستان امام (ره) بستری شد. الان هم روزی دوبار به بیمارستان می بریمش.
 
 پسر پیرزن دستفروش می گوید: ما به کلانتری ۱۳ اهواز شکایت کرده ایم.

پیش از این شهرداری اهواز در گفتگو با ایرنا،‌ استفاده ماموران این سازمان از شوکر برقی را تکذیب کرد.

 
ضربات شوکر بر تن دستفروش اهوازی/ مامور متخلف شهرداری اهواز مجازات می شود

 ایرنا نوشت: در پی ضرب و شتم یکی از دستفروشان توسط ماموران شهرداری اهواز، معاون فرماندار اهواز گفت: این حادثه پیگیری و با مامور خاطی برخورد می شود.

پیش از این شهروندان بارها شاهد برخوردهای نامتعارف ماموران شهرداری اهواز برای جمع آوری بساط دستفروشان بوده اند، اما شب گذشته انتشار تصاویری از ضرب و شتم یکی از دستفروشان به وسیله یک مامور اجرائیات شهرداری اهواز واکنش هایی را به همراه داشته است.
در این تصاویر یکی از ماموران اجرائیات شهرداری اهواز با یک دستفروش در یکی از خیابان های مرکز شهر (بازار عبدالحمید)، درگیر می شود و با شوکر او را مضروب می کند.

یکی از شاهدان عینی در این باره به ایرنا گفت: ظهر سه شنبه سه چهار نفر از ماموران اجرائیات شهرداری برای جمع آوری بساط یکی از دستفروشان در یکی از خیابان های فرعی نادری مراجعه کرده بودند.

وی که خواست نامش فاش نشود، با بیان اینکه فرد دستفروش با ماموران درگیر نشده است، افزود: این دستفروش قصد داشت از ضبط اموال و اجناس خود که می گفت به صورت نسیه خریداری کرده، ممانعت کند اما ماموران نپذیرفتند و بعد از اصرار و فریاد زدن فرد دستفروش، با شوکر وی را مضروب کردند.

*درگیری اجتناب ناپذیر است

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با تکذیب این حادثه گفت: مسئول واحد اجرائیات شهرداری اهواز ظهر دیروز به تنهایی در خیابان های مرکزی مشغول گشت زنی بوده که تعدادی از دستفروشان به او حمله می کنند و او ناچار می شود که از خود دفاع کند و با آنها درگیر شود.
علیرضا حلاج ادامه داد: بعد از درگیری با کلانتری محل تماس گرفته شده و دستفروش بازداشت می شود.

وی نسبت به استفاده از شوکر توسط مامور اجرائیات اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: هیچکدام از ماموران اجرائیات شهرداری 'شوکر' در اختیار ندارند.
حلاج اضافه کرد: دستفروشان به تذکرها و اخطارهای ماموران اجرائیات که وظیفه ممانعت از حضور آنها در خیابان نادری را دارند، بی توجهی می کنند بنابراین این درگیری ها اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: ماموران اجرائیات شهرداری نیز بارها در این درگیری ها مجروح و مصدوم شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری اهواز برای ساماندهی دستفروشان طرحی ارائه کرده است، اظهار کرد: دستفروشی ریشه های متعددی از جمله افزایش نرخ بیکاری دارد و ساماندهی دستفروشان همکاری همه مسئولان استان را می طلبد.

به گفته وی شهرداری اهواز پارک ربیع را برای استقرار دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز پیشنهاد و آماده سازی کرده بود که دستفروشان با این محل موافقت نکرده اند.

*برخورد با مامور خاطی


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز همچنین با بیان اینکه هیچکدام از ماموران شهرداری اهواز حق برخورد با دستفروشان را ندارد گفت: مساله ضرب و شتم این دستفروشان پیگیری و با مامور خاطی در این ماجرا برخورد می شود.

علی مظفری تاکید کرد: اخلاق و رفتار نیکو باید در دستورکار ماموران شهرداری اهواز قرار گیرد و این ماموران وظیفه دارند با همه شهروندان، حتی افراد متخلف، رفتار محترمانه داشته باشند.
وی اضافه کرد: حتی در صورتی که قوانین از سوی عده ای از افراد از جمله دستفروشان رعایت نشود، شهرداری اهواز باید حقوق شهروندی آنها را به جا آورد.

مظفری همچنین با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان از برنامه های فرمانداری اهواز است اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و چندین نقطه از سوی شهرداری به عنوان محل استقرار دستفروشان جانمایی و پیشنهاد شده است.

وی افزود: دستفروشان نیز پیشنهاداتی از جمله اختصاص بخشی از پارکینگ رفاه در مرکز شهر را مطرح کرده اند که هنوز در حال کارشناسی است و در صورت موافقت مسئولان متولی، نهایی می شود.

 شهرداری اهواز:
مأموران شهرداری با هیچ خانمی درگیری نداشته‌اند /درگیری مأموران با چند مرد دستفروش بود

 سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز درباره خبر مرگ زن دستفروش به همشهری می‌گوید: خبر منتشرشده در فضای مجازی، کذب محض است.

"علیرضا حلاج" درباره گفت‌وگوی خبرنگار همشهری با فرزند زن دستفروش توضیح می‌دهد: مأموران شهرداری به هیچ‌وجه با هیچ خانمی درگیری نداشته‌اند و درگیری تنها میان مأموران با چند مرد دستفروش بود و منتشر کردن این اخبار با قصد تخریب شهرداری است.

 حلاج، تصویر منتشرشده از زن دستفروش را غیرواقعی می‌داند و توضیح می‌دهد: این تصویر به هیچ‌وجه صحت ندارد. تنها مأموران نیروی انتظامی از شوکر استفاده می‌کنند. مأموران اجرائیات شهرداری از این ابزار استفاده نمی‌کنند.

وی درباره ویدیویی که پیش‌ازاین در فضای مجازی منتشرشده بود و یک مأمور را نشان می‌داد که از شوکر استفاده می‌کند، می گوید: آن یک درگیری ساده بود که نیروی انتظامی هم آن شخص را که حمله‌ور شده بود، دستگیر کرد.
 
سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز می گوید: دستفروشان در برابر ساماندهی مقاومت می کنند. مدت‌هاست که پارک «ربیع» را برای استقرار آنها در نظر گرفته‌ایم، اما آنها با مطرح کردن بحث نبود امنیت، از رفتن به آنجا خودداری می‌کنند. در حالی که نیروی انتظامی وعده داده که امنیت این پارک را به‌طور کامل تأمین کند و شهرداری هم هرگونه امکانات موردنیاز را تأمین خواهد کرد. اگر ساماندهی دستفروشان به نتیجه برسد، تنش بین دستفروشان و شهرداری هم به پایان می‌رسد و دیگر شاهد ترویج چنین اخبار کذبی نخواهیم بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۱
با عرض سلام . درشرايط فعلي شهرداري ها اولويت هاي ديگري دارند
ای بابا
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام .
یک سوال !
عامل اصلی و ریشه ای دستفروشی چیه و کیه ؟
عزیزان !
بهتر است به خودمان بیاییم و دست از رفتارهای هیجانی برداریم .
مسوولان لطفا بس است از خواب بیدار شوید \
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط بحث ماموران شهردارى نيست
هیچکس به هیچکس نیست.
کسی که خلاف مقررات کار کند باید مجازات شود . دستفروشی چهره هر شهری را زشت میکند . آنها به توصیه های ماموران شهرداری نیز توجه نمیکنند وگرنه کار به درگیری نمیکشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
بالام جان، روز چقدر از بابات پول تو جیبی میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
ناشناس 17:24 اگردارای خانواده و چندتا بچه داشته باشی و نتونی کاری برای تامین معاش آنها پیدا کنی دستفرشی که هیچ .به قاجاق مواد هم قانع می شوی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دزدی های میلیاردی و وامهای کلان میلیاردی شما عزیزان چی چهره شهر را خراب نمی کند مفت خور شیاد؟؟
شهرداری اهواز بسیار بی کفایت و بی برنامه است
کسی جلوی ما رو نگیره ، هر کدوم دم خونه مون یک بساط
مامور مقصر نیست
پیرزن هم مقصر نیست
دمش گرم عجب مردی بوده ها
فقط باید مردی پیدا شود
.راستی چلوکباب زعفرانی قیمتش چقدره؟
نه پس میخواستید بگن ما بودیم زدیم با شوکر هم زدیم، مرد اند وقتی فیلمش اومد استعفا بدن
اینقدر از دستفروشها حمایت نکنید و مامورین نیروی انتظامی و شهرداری رو تحت فشار قرار ندین خب که چی؟!!! اینجوری که سنگ روی سنگ بند نمیشه این کار غیر قانونیه و هیچ بهانه ای هم نباید پذیرفته بشه دستفروشها متروی تهران رو به افتضاح کشیدن عاقلانه و عادلانه دلسوزی کنین نه مثل فیلم هندی!!!!!!!!
وقتی به آدم بی ظرفیتی میگن برو کلاه بیار ، باید سر بیاره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار