بازدید 9744

انتقاد امام جمعه تهران از برهم زدن سخنرانی‌ها

سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به مساله تمدید تحریم ها و نقض عهد برجام افزود: دو مجلس آمریکا تحریم ها را تمدید کردند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این اقدام قطعا نقض برجام است و واکنش دارد.
کد خبر: ۶۴۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 09 December 2016
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا و تمدید 10 ساله تحریم های ایران گفت : امیدوارم اوباما رییس جمهوری آمریکا در تصمیم روز دوشنبه خود مراقبت کند و در دام صهیونیست ها گرفتار نشود، امضای این تمدید رو سیاهی ابدی برای او خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به مساله تمدید تحریم ها و نقض عهد برجام افزود: دو مجلس آمریکا تحریم ها را تمدید کردند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این اقدام قطعا نقض برجام است و واکنش دارد.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: وحدت خوبی که در این عرصه شکل گرفته ستودنی است رهبر معظم انقلاب فرمودند همه مسوولان تاکید کردند تمدید تحریم ها نقض برجام است و واکنش قاطع را در پی خود خواهد داشت؛ وحدت حول محور ولایت را باید دنبال کنید یعنی با رهنمود آقا گزینشی برخورد نکنیم.
 
وی گفت: با رهنمود رهبر معظم انقلاب نباید گزینشی رفتار کنیم، ایشان از برجام و مسوولان و هشدار و تذکر نیز داشتند، حتی فرمودند در برخی از جاها از خطوط قرمز عبور شده است منتها آقایان می گویند مجبور بودیم.
 
آیت الله خاتمی افزود: ما حول محور ولایت هستیم و رهنمودهای ولایت یک مجموعه است، اینکه برخی از این رهنمودها را بگیریم و برخی را نگیریم کار درستی نیست.
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دنیای استکبار قابل اعتماد نیست، خوی تجاوزگری که در کفار است با عهد جور نیست، کسی که خوی تجاوزگری دارد عهد و پیمانی نمی شناسد.
 
آیت الله خاتمی یادآور شد: تجربه نشان داده است که مستکبران اهل منطق، اخلاق و مذاکره نیستند، جواب زور، زور است، جواب کلوخ انداز سنگ است، باید در مقابل تجاوزگری این ها ایستادگی و مقابله کرد.
 
وی ادامه داد: ما تا کنون ندیده ایم سیاست لبخند جواب دهد، سیاست لبخند و سیاست خوش و بش جواب نداده است، تنها سیاست مقاومت در این کشور جواب داده است، مردم از 19 دی سال 1356 به صحنه آمدید و مرگ بر شاه شروع شد، آنقدر ایستادید تا در 22 بهمن سال 1357 گل پیروزی به بار نشست و امروز نیز همین است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان نیاز به وحدت داریم، استحکام داخلی ما جواب توطئه های خارجی را می دهد، این وحدت محور می خواهد و محور آن ولایت است. این وحدت رفتار می خواهد که رفتار آن سعه صدر و تحمل است.
 
آیت الله خاتمی افزود: در این 1.5 سال افراد زیادی دغدغه داشتند و این روزها را می دیدند، سخنرانی و صحبت کردند، چه ها به این ها گفتید، افراطی و تندرو گفتند، فهمیدید اشتباه گفته اید، دیگر این اشتباه را تکرار نکنید. بجای «رحما بینهم»، «رحما علی الکفار» نباشید.
 
وی ادامه داد: تمام امید و نگاه باید به خدا و درون باشد، دیدید نگاه به بیرون جواب نداد، به مومنین اعتماد کنید.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به حرکت به سمت ایام فضای انتخابات سال 1396 گفت: انتخابات در این کشور به جد جشن سیاسی است، سالیان طولانی در این کشور مردم هیچ کاره بودند، در دوره قاجار و در دوره سلسلسه منحوس پهلوی هیچ کاره بودند اما به برکت این انقلاب مردم همه کار شدند.
 
آیت الله خاتمی افزود: جشن و نشاط سیاسی نعمت است، قدر این نعمت را بدانیم و شکر این نعمت را بجا بیاوریم که یکی از راه های شکر این نعمت این است که بداخلاقی نداشته باشیم، بداخلاقی ها این نعمت را مکدر می کند.
 
وی با بیان اینکه تنگ نظری ها بداخلاقی است، تصریح کرد: این معنا ندارد که در جامعه آزاد بگویند فقط من حق حرف زدن دارم، در جامعه آزاد چه موافق چه مخالف همه حق حرف زدن در چارچوب قانون دارند، سخنرانی ها را بهم زدن و اجازه ندادن به سخنران همه جناح ها بد است.
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر واقعا مایه شرمساری است همه این ها باید مایه شرمساری باشد، در جامعه آزاد تریبون گرفتن معنا ندارد.
 
آیت الله خاتمی افزود: بداخلاقی دیگر از آزادی بیان سوء استفاده کردن و تهمت و افترا است، این آزادی بیان است که تا یک فضایی باز می شود عده ای شعارهای هنجارشکن دهند؟ این آزادی که به برکت این نظام به دست آمده که متاسفانه در برخی مجالس دانشجویی این چنین شده بداخلاقی است.
 
وی ادامه داد: جلوه دیگر بداخلاقی آن است که توهین دلیل ندارد، ما وقتی می توانیم منطقی حرف بزنیم دلیل ندارد که بهم دیگر توهین و بی احترامی کنیم. بعضی ها به بهانه حمایت از مظلوم به نظام ظلم می کنند و ارزش های نظام را زیر سوال می برند و این بداخلاقی است.
 
امام جمعه موقت تهران خطاب به سیاسیون گفت: یادتان باشد این انقلاب مفت بدست نیامده و بیش از 200 هزار نفر شهید داده ایم و همچنان شهید داریم، رنج های فراوان کشیده شده است، آن وقت جریان هایی بیایند، نظام را فدای مصالح شخصی کنند. این ناجوانمردی است که نظام فدای مصالح شخصی شود.
 
آیت الله خاتمی افزود: انتظار از روسای سه قوه این است که معلم اخلاق باشند، آن ها معلم اخلاق باشند مردم متعلم خوبی هستند. این دعواهای رسانه ای چه معنا دارد، شما که جلسات خصوصی دارید، در این جلسات خصوصی دعواهای خود را فیصله دهید. آغازگر دعوا در این عرصه ها مستحق توبیخ بیشتر است.
 
وی ادامه داد: به بهانه انتخابات نباید قوای نظام چه قوه مجریه، مقننه و قضاییه تضعیف شوند، گویا این روزها کوپن به تخریب قوه قضاییه رسیده است، در سایت ها تخریب ها دارند اما به عزیزان قوه قضاییه می گویم کسی که خربزه می خورد باید پای لرز آن نیز بنشیند، شما با فتنه و فتنه گران در افتادید و این هزینه آن است، شما به موضوع حقوق های نجومی و حقوق بگیران نجومی ورود پیدا کردید و این هزینه آن است، بایستید و مقاومت کنید و از میدان بیرون نروید که نمی روید.
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین در واکنش به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس گفت: این روباه پیر اخیرا در سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیح فارس سخن از مقاومت در برابر ایران گفته است، این حرف ها بسیار کهنه است و گفتن این حرف ها برای انگلیسی که سیاه ترین پرونده را در کشور ما دارد، خروجی آن فقط مرگ بر انگلیس است. هرجا پای استعمار، مبارزه با اسلام و تفرقه است آنجا پای انگلیس است.
 
آیت الله خاتمی افزود: به فضل خدا در ضعیف ترین وضع خود قرار دارند، آن ها بی آبرو هستند و این حرف ها آن ها را بی آبروتر می کند.
 
وی در ادامه با تبریک پیروزی های حلب و موصل یادآور شد: به یاری خداوند نزدیک است کمر دشمنان زخم خورده اسلام در حلب شکسته شود، دنیای استکبار روی حلب و موصل شرط بسته بود به فضل خدا در هر دو مکان رزمندگان ارتش عراق و سوریه و بسیج مردمی پیش می روند که به آنان خداقوت می گوییم.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین با گرامیداشت هفته وحدت گفت: تعامل زندگی مسالمت آمیز بین برادران شیعه و اهل سنت مورد سفارش اکید امامان بوده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار