بازدید 7147
۱

نیروهای ویژه ترکیه وارد سوریه شدند

کد خبر: ۶۴۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 09 December 2016
صدها نفر از نیروهای ویژه ترکیه مستقر در مرز با سوریه برای شرکت در عملیات اشغال «الباب» وارد خاک سوریه شدند.
 
به گزارش فارس، رسانه‌های محلی می‌گویند صدها نفر از نیروهای ویژه ترکیه برای شرکت در عملیات اشغال شهر «الباب» در شمال استان «حلب» روز جمعه وارد سوریه شدند.

شب گذشته (پنجشنبه) حدود 300 نفر از نیروهای ویژه ترکیه از شهر «دنیزلی» به مرزهای جنوبی با سوریه آمده تا در عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه شرکت کنند.

خبرگزاری کردی «روداو» گزارش داد که این نیروهای امروز برای شرکت در عملیات اشغال الباب وارد خاک سوریه شده و به سمت شمال حلب پیش می‌روند.

در همین حال، منابع خبری سوریه گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه حملات خود به شهر الباب سوریه را از صبح امروز از سر گرفته و همزمان نیروهای عملیات «سپر فرات» حملات خود را آغاز کردند.

توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه نیز از صبح امروز به شدت بخش‌های مختلف این شهر را گلوله‌باران می‌کنند، این در حالیست که شمار بسیاری از غیرنظامی هنوز در این شهر حضور دارند.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

اردوغان چندی پیش تصریح کرده بود هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
خطراردوغان سردرگم وخیانت کارازاسراییل بدتروبیشتر است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان