بازدید 3508

جاسوسی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی

کد خبر: ۶۴۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 09 December 2016
بر اساس اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن، واشنگتن و لندن از تماس‌های تلفنی اسرائیلی‌ها از جمله تماس‌های انجام شده در هواپیماها جاسوسی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فرانس 24، افشاگری‌های جدید حاکی از آن است که آمریکا و انگلیس سیستم‌های جاسوسی را به روی هواپیماهای حامل مسؤولان سیاسی و حتی پروازهای تجاری اسرائیل نصب کرده‌ بودند.

بر اساس اعلام این شبکه فرانسوی، ملیون‌ها مکالمه از این هواپیماها در راستای منافع آمریکا و انگلیس مورد شنود و جاسوسی قرار گرفته است.

این شبکه اعلام کرد که لندن و واشنگتن بدون اینکه دوستی‌شان با کشورها را در نظر بگیرند همه مکالمات را مورد تجسس و جاسوسی قرار می‌دهند.

بر اساس اسناد اسنودن، جاسوسی انگلیس و آمریکا علاوه بر مسؤولان صهیونیستی، از فلسطینی‌ها و اردنی‌ها هم بود که این امر با وجود حمایت‌های آمریکا و انگلیس و تبادل اطلاعات میان طرف‌ها بود.

در رابطه با اردن، متحد آمریکا در منطقه نیز این کشور مورد جاسوسی آمریکا و انگلیس قرار گرفته و این در حالی است که امان در خصوص ارائه اطلاعات از تروریست‌ها با غرب همکاری می‌کند. در جریان این افشاگری شماره‌هایی از دفتر پادشاهی اردن و به ویژه رئیس تشریفات آن به دست آمده است.

در خصوص تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شماره‌هایی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و فرزندانش و احمد قریع و احمد الطیبی چند هفته قبل از حمله اسرائیل به غزه شنود شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی