بازدید 4370

رایزنی کری با روس‌ها برای توقف جنگ در حلب

سخنگوی کاخ سفید گفت که وزیر امور خارجه آمریکا در حال رایزنی با مقامات روس بوده و امیدوار است که این رایزنی‌ها به توقف جنگ در حلب سوریه منجر شود.
کد خبر: ۶۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰ 09 December 2016
 سخنگوی کاخ سفید گفت که وزیر امور خارجه آمریکا در حال رایزنی با مقامات روس بوده و امیدوار است که این رایزنی‌ها به توقف جنگ در حلب سوریه منجر شود.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درمورد امید به کاهش درگیریها در حلب سوریه گفت باید به انتظار نشست که این سخنان تا چه حد عملی خواهد شد.

وی افزود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در حال رایزنی با مقامات روس است و امیدواریم این رایزنی به توقف جنگ در حلب سوریه منجر شود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیشروی ارتش سوریه در محله‌های شرقی حلب همچنان ادامه دارد و تنها بخش‌های اندکی از این شهر در دست تروریست‌ها قرار دارد.

همچنین "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست وزرای سازمان همکاری اروپا در هامبورگ آلمان درباره اوضاع سوریه گفت: توافقی درباره برگزاری نشست میان کارشناسان نظامی آمریکایی و روسی در ژنو در روز شنبه حاصل شده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که عملیات نظامی ارتش سوریه در حلب متوقف شده است، گفت: استراتژی مسکو در سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بر حمله تمام عیار به تروریست‌ها استوار است.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سوریه، حملات هوایی گسترده برای درهم کوبیدن خطوط دفاعی نخست گروه‌های تروریستی در محله‌های الشیخ سعید و بستان القصر با هدف تضعیف بیشتر افراد مسلح و با هدف مقدمه‌سازی برای ورود نیروهای زمینی ادامه دارد.

منابع میدانی از حاکم شدن حالتی از سرخوردگی و آشفتگی بر گروه‌های مسلح و جدایی در صفوف آنها در بخش جنوبی محله‌های باقی مانده در شرق خبر داده‌اند که نشان می‌دهد حالت فروپاشی و از هم گسیختگی در اردوگاه تکفیری‌ها به ویژه در محله‌هایی که ارتش فشارهای خود را بر آن تشدید کرده، ادامه خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، برخی گروه‌های تروریستی برای گفت‌وگو با ارتش به منظور خروج بدون درگیری از محله‌های باقی مانده تلاش می‌کنند، اما جبهه تروریستی النصره مانع این تلاش‌ها می‌شود.

این در حالی است که نیروهای ارتش به تامین امنیت خانواده‌ها و غیرنظامیانی که از محله‌های شرقی خارج می‌شوند و فراهم کردن سرپناه و خدمات بهداشتی لازم برای آنها ادامه می‌دهد.

در حالی که به وضوح مشخص است که ارتش سوریه همزمان با عملیات نظامی خود در محله‌های شرقی، عملیات در جبهه غربی را به منظور تامین امنیت این محور دور کردن هرگونه خطر حمله احتمالی گروه‌های تروریستی در آینده و دور کردن خطر حملات خمپاره‌ای آنها پیش می‌برد.

حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

این شهر از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری و بخش شرقی - که نقاطی از آن آزاد شده - در تصرف گروه‌های تروریستی است.

مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. در این جنگ پنج‌ساله صدها هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور جنگ‌زده آواره شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس