بازدید 12699
۳
اظهار نظر عجیب رحمانی فضلی درباره انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور؛

وای به روزی که وزیر نداند چه کسی معاونش می شود!

چندی پیش، برخی رسانه ها از اختلاف نظر رئیس جمهور و وزیر کشور در ارتباط با انتخاب معاون سیاسی وزیر کشور خبرداده بودند، مسأله ای که هرچند از سوی برخی مسئولان امر تکذیب شد، اما اظهار نظر امروز وزیر کشور و بی اطلاعی او از انتخاب معاون سیاسی اش نشان می دهد اخباری که در این زمینه منتشر شده بود، چندان هم بی پایه و اساس نیست.
کد خبر: ۶۴۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 07 December 2016
وزیر کشور در اظهار نظری عجیب با اشاره به اینکه تکلیف انتخاب معاون سیاسی اش هنوز مشخص نیست، در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات معاون سیاسی وزارت کشور چه زمان انتخاب می‌شود، گفته که «‌خدا می داند. هنوز هیچ چیز معلوم نیست.» برخی رسانه ها بیشتر خبر از اختلاف بین رئیس جمهور و وزیر کشور در ارتباط با انتخاب معاون سیاسی وزیر کشور داده بودند.

به گزارش «تابناک»، پس از انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس دولت یازدهم یازدهم، او «عبدالرضا رحمانی فضلی» را به عنوان نامزد پیشنهادی جهت تصدی پست وزارت کشور به مجلس معرفی کرد. پس از ۴ روز بحث در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ رحمانی فضلی را با ۲۵۶ رأی موافق (۹۰٫۱۴ ) از ۲۸۴ رأی، به عنوان وزیر کشور برگزیدند.

وزارت کشور دارای ۵ معاونت است که معاون سیاسی وزارت کشور، مهم‌ترین معاونت وزیر محسوب می شود. دفاتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری زیر نظر این معاونت اداره می‌شود. از مهترین وظایف این معاونت می توان به وظیفه برگزاری انتخابات و نظارت بر استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ریاست ستاد انتخابات کشور اشاره کرد.

جمهوری اسلامی ایران بعد از پروزی انقلاب تا کنون در دولت های مختلف 14 وزیر کشور را به خود دیده است که از جمله آنها می توان به «احمد صدر حاج سید جوادی»، «هاشم صباغیان»، «اکبر هاشمی رفسنجانی»، «علی اکبرناطق نوری»، «علی‌اکبر محتشمی‌پور»، «عبدالله نوری»، «علی محمد بشارتی»، «عبدالله نوری»، «عبدالواحد موسوی لاری»، «مصطفی پورمحمدی»، «علی کردان»، «صادق محصولی»، «مصطفی محمدنجار» و «عبدالرضا رحمانی فضلی» اشاره کرد.

در زمان اداره امور کشور توسط 14 وزیر یاد شده وظیفه معاونت سیاسی بر عهده 18نفر و کسانی نظیر «صادق طباطبایی»، «اکبر هاشمی رفسنجانی»، «مرتضی محمدخان»، «مصطفی میرسلیم»، «عباس آخوندی »، «بهرام باقري»، «سید محمد صدر»، «محمد عطریانفر»، «علی تابش»، «مصطفی تاجزاده»، «مرتضی مبلغ»، «علی جنتی»، «مجتبی ثمره هاشمی»، «علیرضا افشار»، «کامران دانشجو»، «سید صولت مرتضوی»، «سید کاظم میرولد» و «محمد حسین مقیمی» بوده است.

آخرین باری که معاونت سیاسی وزارت کشور دچار تغییرات زیادی شد در دولت نهم بود که با تغییر سه وزیر در 4 سال («مصطفی پورمحمدی»، «علی کردان» و «صادق محصولی») معاونت سیاسی وزارت کشور هم 4 بار دستخوش تغییرات شد و افرادی نظیر («علی جنتی»، «مجتبی ثمره هاشمی»، «علیرضا افشار» و «کامران دانشجو») عنان کار را در دست گرفتند.

در دولت یازدهم نیز هرچند وزیر کشور ثابت بوده و تغییر در سطح عالی این وزارتخانه انجام نشده است، انتخاب معاون سیاسی همواره یکی از چالش های جدی وزارت کشور دولت روحانی محسوب شده است، به نحوی که در ابتدای کار رحمانی فضلی بیش از یک ماه طول کشید تا او «سید کاظم میرولد» را به عنوان معاون سیاسی اش برگزیند و پس از کنار رفتن «میرولد» در بهار ١٣٩٣ صندلی اتاق معاون سیاسی تا 8 ماه خالی ماند تا سرانجام وزیر کشور«محمدحسین مقیمی» را که استاندار «مرکزی» بود، به‌عنوان معاونت سیاسی خود انتخاب کرد.

از مهرماه 95 که مقیمی با حکم رحمانی فضلی قائم مقام وزیر کشور شد، وزیر کشورهمواره می‌گوید معاونت سیاسی این وزارتخانه تغییر خواهد کرد. همان زمان صحبت‌هایی مبنی‌بر جایگزینی «علی‌اصغر احمدی»، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر برای معاونت سیاسی وزارت کشور مطرح شد؛ البته وزیر کشور این خبر را تائید کرده و گفته که یکی از گزینه‌های مطرح برای معاونت سیاسی وزارت کشور «علی‌اصغر احمدی» است. بنا بر آنچه رحمانی فضلی گفته بود، با «احمدی» صحبت‌های اولیه هم شده و قرار بود که او بعد از ایام عزاداری (محرم) نظرش را اعلام کند.

البته گویا این مسأله دیگر از موضوعیت افتاده است، چون وزیر کشور در گفت و گویی امروز (چهارشنبه) ، در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات معاون سیاسی وزارت کشور چه زمان انتخاب می‌شود، گفته که «‌خدا می داند. هنوز هیچ چیز معلوم نیست.» این جایگاه در حالی خالی مانده است که ٢٩ اردیبهشت‌ماه سال آینده (5 ماه دیگر) دو انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست‌جمهوری دوازدهم برگزار خواهد شد.

تکلیف معاونت مهم سیاسی وزارت کشور در ماه‌های منتهی به انتخابات سرنوشت ساز در حالی نامعلوم و در هاله ای ابهام قرار گرفته است که این جایگاه در اداره امور مربوط به انتخابات و همچنین برای فعالان انتخاباتی و پرشور شدن این عرصه بسیار با اهمیت است. قطعا برای انتخاب فردی لایق و شایسته این جایگاه قحط الرجال نیست که تنها به مذاکره با فرد یا افرادی خاص و پذیرفتن و یا نپذیرفتن آنها منوط شود.

چندی پیش، برخی رسانه ها از اختلاف نظر رئیس جمهور و وزیر کشور در ارتباط با انتخاب معاون سیاسی وزیر کشور خبرداده بودند، مسأله ای که هرچند از سوی برخی مسئولان امر تکذیب شد، اظهار نظر امروز وزیر کشور و بی اطلاعی او از انتخاب معاون سیاسی اش، نشان می دهد اخباری که در این زمینه منتشر شده بود، چندان هم بی پایه نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
حساس نشو ! هیچ اتفاقی نمی افته .
در كشور هاي اروپايي و كانادا هرگز معاونين وزارت و مديران كل و كارمندان تغيير نميكنند مگر بازنشسته شوند اين دليل عوض نشدن برنامه هاي دارد مدت كشورشان است وزير حق تعويض ندارد بايد با خودش علم و برنامه بياورد
در کانادا شمامیتوانید از بالا ترین مقامات سوال کنید و ایشان ملزم به پاسخ است و قانون از شما حمایت میکند.شما در اینجا پلیس را که ببینید احساس ارامش میکنید.و در کشور های دیگر میترسید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار