بازدید 21005

مرثیه ای برای«پاره ای از وطن» که نخست وزیر انگلستان در آنجا ایرانیان را تهدید می کند!

این جایی که امروز نخست وزیر انگلستان گستاخانه،برخی حاکمان عربی را از ایران می ترساند و ایرانیان را تهدید می کند، بحرین نام دارد، استان چهارهم ایرانیان! استانی که در عین ساده لوحی شاه سابق ایران با خدعه و نیرنگ انگلستان از ایرانیان جدایش کردند و هویتی غیر ایرانی برایش ساختند و این روزها دشمن ایرانیانش کرده اند و مواضع ضد ایرانی شان را در تکه جدا شده از مام وطن، می سرایند.
کد خبر: ۶۴۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 07 December 2016
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس، در بحرین (تکه جدا شدن از وطن ایرانیان) به سر می برد؛ تا در پاره ای از خاک ایران که با فریب محمد رضاه شاه پهلوی، آن را از مام میهن جدا کردند، سخنرانی و ایرانیان را تهدید کرد.

به گزارش «تابناک» نخست وزیر انگلیس امروز در بحرین گفته است که «انگلیس آماده است با کشورهای عضو شورا برای عقب راندن اقدامات تهاجمی ایران درمنطقه همکاری کند». 

 وی همچنین گفته است که «ما باید همچنان به مقابله با دولت‌هایی که نفوذ آنها بی‌ثباتی منطقه را مشتعل می‌کند ادامه دهیم؛ بنابراین می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من به وضوح تهدیدی را که ایران متوجه منطقه خلیج [فارس] و در بُعدی وسیعتر، متوجه خاورمیانه می‌کند مشاهده می‌کنم ؛ما باید همراه یکدیگر تلاش کنیم تا اقدامات تهاجمی ایران در منطقه را به عقب برانیم».

این جایی که امروز نخست وزیر انگلستان گستاخانه،برخی حاکمان عربی را از ایران می ترساند و ایرانیان را تهدید می کند، بحرین نام دارد، استان چهارهم ایرانیان! استانی که در عین ساده لوحی شاه سابق ایران با خدعه و نیرنگ انگلستان  از ایرانیان جدا شد و هویتی  غیر ایرانی برایش ساختند و این روزها دشمن ایرانیانش کرده اند و مواضع ضد ایرانی شان را در تکه جدا شده از مام وطن، می سرایند. 

بحرین قسمتی از سرزمین ایران، که در دوره انحطاط قاجاریه، دولت انگلستان از ضعف دولت مركزی استفاده كرد و به موجب قراردادهایی كه در سال های 1820 ، 1861 ، 1880 و 1892 با بحرین منعقد كرد، به تدریج بر نفوذ خود در آن سرزمین افزود و بعدها مدعی شد كه از زمان قرارداد 1820 دولت انگلستان شیخ بحرین را مستقل می شناخته است. دولت ایران نسبت به این امر معترض بود و حتی در نوامبر 1927 مساله بحرین را به جامعه ملل ارجاع كرد، ولی راه حلی در این مورد به دست نیامد. همچنین دولت ایران در سال 1957 بحرین را به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام كرد و در 1958 نیز از شیخ سلمان بن احمد الخلیفه شیخ بحرین خواست كه وفاداری خود را به دولت ایران نشان دهد.

دولت ایران در مورد حاكمیت خود بر بحرین چنین استدلال می كرد؛ 1- بحرین هرگز كشوری كاملاً مستقل نبوده و حاكمیت ایران بر این جزیره چندین قرن ادامه داشته است، به استثنای دوره كوتاه 1507 - 6021 میلادی كه پرتغالی ها این جزیره را اشغال كردند. 2- ایران هرگز حاكمیت خود را بر بحرین به قدرت دیگری واگذاری نكرده و حاكم بحرین را به عنوان رئیس یك كشور به رسمیت نشناخته است. 3- ایران حمایت بریتانیا را از بحرین به عنوان مداخله در امور داخلی جزایر و در نتیجه در امور داخلی خود تلقی كرده است.

در دوران سلطنت محمدرضا شاه ،‌ حداقل در دو برهه زمانی مسأله مالكیت و حاكمیت ایران بر بحرین به صورت حادتر مطرح شد. در اسفند 1329 در لایحه مربوط به ملی كردن صنعت نفت ایران كه برای تصویب به مجلس شورای ملی ارائه شد،‌ "‌شركت نفت بحرین " نیز در طرح ملی شدن قرار داشت؛‌ چرا كه مجمع الجزایر بحرین بخشی از سرزمین ایران را تشكیل می‌داد بار دوم در آبان ماه 1336 هیأت وزیران با حضور شخص شاه لایحه‌ ای را برای تقدیم به مجلس آماده كردند كه به وضوح نشان دهنده حق و ادعای مالكیت ایران به بحرین بود. در این لایحه كشور از نظر اداره سیاسی به چهارده استان تقسیم می‌شد كه بحرین استان چهاردهم را تشكیل می‌داد. بدین ترتیب،‌ از دیدگاه ایران، ‌منطقه بحرین از استان فارس جدا می‌شد و خود استان مستقلی را تشكیل می‌داد.

انگلستان پس از خروج از عدن (‌یمن جنوبی)‌،‌نیروهایش را به بحرین منتقل كرد و بدین ترتیب پس از عدن، ‌مجمع الجزایر بحرین به عنوان پایگاه مهم انگلستان در شرق سوئز و خلیج فارس مطرح شد. مدتی بعد در ژانویه 1968 ،‌پس از اینكه انگلستان اعلام كرد كه نیروهایش را تا پایان سال 1971 از شرق سوئز خارج خواهد كرد،‌ دولت ایران از این تصمیم استقبال كرد و اعلام كرد كه از حق حاكمیت خود بر بحرین منصرف نشده است. سپس،‌ با طراحی و هدایت انگلستان قرار شد فدراسیونی متشكل از نه شیخ نشین جنوب خلیج فارس و از جمله بحرین در قالب یك كشور واحد پس از خروج نیروهای انگلیسی از منطقه تشكیل شود،‌ بویژه شیخ بحرین با ابراز ناخشنودی از مسأله خروج آتی نیروهای انگلیسی ،‌و ادعای مالكیت ایران بر بحرین آن را یك مشكل امنیتی برای آینده مجمع الجزایر دانست و بنابراین حل این مشكل را پیوستن بحرین به فدراسیون یاد شده دانست.

عكس‌العمل ایران نسبت به تشكیل این فدراسیون با شركت بحرین قابل پیش بینی بود؛‌ چرا كه بر خلاف موضعگیری همه كشورهای عرب، ‌ایران با تشكیل چنین فدراسیونی مخالفت كرد. 
 
اما شاه در دیدار رسمی خود از هندوستان، ‌در یك مصاحبه مطبوعات در "دهلی نو"‌ در تاریخ 4 ژانویه 1969 اعلام كرد كه "‌اگر مردم بحرین خواهان پیوستن به كشورم [ایران]‌ نباشند‌ ایران از ادعاهای سرزمینی اش نسبت به این جزیره خلیج فارس دست خواهد كشید". 

حدود نه ماه پس از مصاحبه دهلی نو‌،‌ شاه در زمستان سال 1348 (‌اوایل 1970) مجددا در مصاحبه‌ای خواستار حل مسأله بحرین از طریق كسب نظر مردم بحرین به طور رسمی به وسیله سازمان ملل متحد شد. بالاخره پیشنهاد رسمی شاه از طریق گفتگوهای بعدی ایران با انگلستان و دبیركل سازمان ملل (‌اوتانت ) ‌در اوایل سال 1970 به نتیجه نهایی رسید ایران در تاریخ 9 مارس 1970 (‌9 اسفند 1348 ) ‌رسما مساعی جمیله دبیركل سازمان ملل را برای استعلام نظرهای واقعی مردم بحرین از طریق انتصاب یك نماینده ویژه خود برای انجام این مأموریت خواستار شد.

انگلستان در تاریخ 20 مارس موافقت رسمی خود را با انجام پیشنهاد دولت ایران به اوتانت دبیركل سازمان ملل اعلام كرد. وی نیز در همان روز پس از مشورت با نمایندگان ایران و انگلستان اعلام كرد "‌كه او مساعی جمیله خود را تأخیر انجام خواهد داد ". پیرو آن، ‌او شخص "‌ویتوریو وینتسپیر گیچیاردی "‌ (‌دیپلمات ایتالیایی )‌ معاون دبیركل و مدیر كل دفتر اروپای سازمان ملل در ژنو را به عنوان نماینده ویژه خود در كسب آراء‌مردم بحرین منصوب كرد. ضمنا وی از سوی ایران و انگلستان در راه انجام دادن مسئولیت خود و ابراز نظر و تصمیم نهایی‌اش در مورد حل مسأله بحرین،‌ اختیار تام گرفت. 

نماینده ویژه دبیركل در امور بحرین،‌ در رأس یك هیأت پنج نفری عازم آن جزیره شد و از 29 مارس تا 18 آوریل 1970 به نظر خواهی گزینشی و گفتگو با گروههای منتخب سیاسی– اجتماعی بحرین پرداخت. ذكر این نكته ضروری است كه برخلاف ادعای برخی منابع خارجی مبنی بر مراجعه به آراء‌ عمومی از طریق (‌رفراندوم )‌ یا انتخابات عمومی، ‌این امر صحت ندارد،‌ بلكه به همان روش محدود گزینشی یاد شده انجام گرفت. پس از نظرخواهی از مردم بحرین،‌ گیچیاردی داده‌ها و نتایج كسب شده را در گزارشی به دبیركل تسلیم كرد تا بر اساس آن تصمیم نهایی درباره سرنوشت بحرین اتخاذ شود. در گزارش مذكور آمده بود:‌ هیأت اعزامی دریافتند كه مردم بحرین پیشنهاد و درخواست ایران و انگلستان برای نظرخواهی و مساعی جمیله سازمان ملل را در این راه مورد ستایش و تقدیر قرار دادند،‌ هیچ گونه تلخكامی و خصومتی از سوی مردم بحرین نسبت به ایرانیها مشاهده نشد و اظهار امیدواری شده بود كه "‌ادعای [مالكیت]‌ ایران [بر بحرین]‌ یكباره و برای همیشه كنار رود ".

رئیس هیأت اعزامی ‌گزارش خود را با این نتیجه گیری به پایان رسانده بود كسب نظر و مشورتهای وی در بحرین "‌او را متقاعد كرده است كه اكثریت تام مردم بحرین خواهان شناسایی هویتشان در یك شورا كاملا مستقل و دارای حق حاكمیت و آزاد برای ایجاد روابطشان با سایر كشورها می‌باشند"‌. گزارش یاد شده از سوی دبیر كل به شورای امنیت ارجاع شد و شورای امنیت نیر با استناد به نتیجه گیری نهایی گزارش تدوین شده مفاد آن را راجع به استقلال بحرین و جدایی‌آن از خاك ایران در تاریخ 30 آوریل 1970 مورد تأیید و تصویب قرار داد. 

این قطعنامه در تاریخ 24 اردیبهشت 1349 با 187 رأی مثبت و چهار رای منفی (از كل 101 نماینده حاضر ) به تصویب مجلس شورای ملی رسید. مجلس سنا نیز در 28 اردیبهشت ماه آن را به اتفاق آراء (60 رأی كل نمایندگان ) تصویب كرد نمایندگان مخالف از سوی جناح پان ایرانیسم به رهبری محسن پزشكپور رهبری می‌شدند.

 حاكم بحرین برای اولین بار در آذرماه 1349 (دسامبر 1970) ‌از ایران بازدید كرد و موافقتنامه اولیه مربوط به فلات قاره دو سرزمین به امضا رسید. 

نتیجه گیری اعلامیه استقلال بحرین در تاریخ 14 اوت 1971 منتشر شد. دولت ایران تنها یك ساعت پس از استقلال بحرین آن را به رسمیت شناخت. یك روز بعد (‌15 اوت )،‌ بحرین و انگلستان یك قرار داد دوستی با هدف (مشورت ) در مواقع ضروری با یكدیگر امضا كردند! بدین ترتیب،‌ مسأله بحرین پس از یك و نیم قرن منازعه و كشمكش به نقطه حل رسید دلیل آن نیز از نظر سیاسی،‌ سازش و توافق پنهانی انجام شده بین ایران و قدرتهای غربی بر سر نقش آتی ایران در منطقه خلیج فارس و اعطای امتیاز به ایران درباره یك مسأله دیگر ارضی كشور یعنی جزایر سه گانه بود. در واقع باید گفت بحرین قربانی یك بده و بستان سیاسی شد و آخرین بخش جدا شده از خاك ایران در دوران معاصر بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸۰
این پایگاهها فقط فریبی برای عربهای خلیج فارس است که با پولشان برای آنها نگهبانی دهند.
اما زمان شیوخ به سر آمده است و طوری سرنگون می شوند که این پایگاهها بدردشان نخورد. این قانون تاریخ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
آره ! اینطور که پیداست همه دنیا دارند سرنگون می شوند . بشر به امید زنده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
شما بشین تا همه سقوط کنند . اگر از روز اول به جای فکر کردن به سقوط این و آن در صدد رفع مشکلات خودمان بر میآمدیم الان این همه دردسر و بدبختی نداشتیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
شما مگه پوتین هستید بخواهید کریمه رو برگردونید؟
مگه چنین عرضه ای دارید؟
حمید کلباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
وعده سر خرمنی که مادام تر.زامی به شیوخ عرب داده ، باعث شده دلارهای بادآورده نفتی به حساب بانکی روباه برود ا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
انشاللله اول ما فقر از کشور خودمون دور کنیم . اول سیستان و بلوچستان خودمون بشاگرد خودمون آباد کنیم و بشیم جز کشورهای پیشرفته اونوقت مطمئن باشید خیلی از سرزمینهای جداشده خودشون رای می دن بیان بصورت فدرالی یا اتحادیه کشورهای فلات ایران با ما متحد میشن
مزد بازگشايي سفارتشون رو دادند
مراقب باشیم این حرف نخست وزیر انگلیس علامت خوبی برای کشور نیست از آن طرف هم کابینه جنگی ترامپ
خدا میدونه دارن چه آشی برای ما و منطقه میپزند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
میخوای یک استان دیگه رو بهشون بدیم کوتاه بیان؟ النگوهات نشکنه از ترس
بهتره به فکر مناطق شمالی ایران هم روس ها با نامردی از ما جدا کردند و الان کشور هستند برای خود نیز باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دقیقا. بحرین که قانونی حدا شد. 7 شهر قفقاز که که به زور جدا کردند و اجاره 99 ساله بود چی شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
همه باید برگردند به کشور

نظر دولت درباره ی این استانها که یه کشور میدونشون نظر ملت نیست و ما ملت ایران به هیچ وجه این استان ها رو یه کشور نمیدونیم.و خواهان بازگشت اینها به کشور هستیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
ناشناس 16:22 چون روس ها خیلی خوبند و مثل انگلیس کار های بد نمی کنند
سید مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
نا شناس 16:22 درست خوندم؟ شما فرمودید قانونی؟
بر اساس کدوم قانون؟
یکی به من بگه نشونه بی تعصبی و بی غیرتی نسبت به وطن چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
قانونی میشه بگی یعنی چی ؟ البته بله شاه هر چی بگه قانون چون مملکت واسه ننشه !!! کی گفته مسالمت آمیز بوده ؟ بله برای وهابی ها و شیخ نشین ها یک پیش کش بود و مسالمت آمیز از طرف شاه ایران به دستور انگلیس یعنی اگر بهش فشار میاوردن سیستان رو بده به پاکستان و افغانستان میداد شک نکنید همونطور که پدرش سرچشمه رود هیرمند رو داد به افغانستان و الان یک قطره آب نداره سیستان . انصاف داشته باشیم اگر الان این اتفاق میافتاد یک سری از شما سینه چاک میدادین که ای وای کوروش کبیر کجایی که وطن را پاره پاره کردن
اگه اینجوری حساب کنیم ما الان اهالی استان چنداد و چندم مغولستان هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
میگن نمیدونم میگن !!! بد نیست پیش از اینکه دهانت رو باز کنی و چیزی بگی(یا چیزی بنویسی) یکریزه تنها یکریزه فکر کنی میگن بد نیست. !!!
انگلیس روباه صفت است حیف این حیوان که صفت انرا به انگلیس اختصاص میدهند مرگ بر انگلیس صهیونیست پرور
منطقی ترین کار این است که سخنگوی وزارت خارجه به این اظهارات واکنش نشان دهد. خدا لعنت کند شاه را که نتوانست فتنه جدا شدن بحرین را به سود ایران حل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
اصولا" همهدچی زیر سر شاهه !!! :)
بهترین راه برای حل مشکل این است که یک رفراندوم در کشورهای ترکمنستان آذربایجان ازبکستان قزاقستان قرقیزستان تاجیکستان ارمنستان داغستان چچنستان بحرین و افغانستان که می گوییم زمانی برای ما بوده اند برگزار شود که مردم آن کشورها آیا دلشان می خواهد به ایران برگردند یا نه؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
داداش چند چندی ؟یکی بیاد یه قسمت از خونه شما رو بگیره رفراندوم برگزار میکنی برای پس گرفتن خونت؟
خدایا چرا ......؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
به نظر شما دلشان مي خواهد در حال حاضر به ايران برگردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شايد 40 سال پيش دلشان مي خواست ولي اكنون خيلي بعيده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
گذشته ها گذشته دوست عزیز
ما ایرانی ها هم چشم طمع به کشورهای منطقه نداریم
ناشناس
| United States |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
امر دیگه ای ندارین شما؟؟؟ همین الانم مردم میخان از ایران فرار کنن...
يكي به من بگه ايران باعث بي ثباتيه يا انگليس و امريكا و نوكران قديم (مثل صدام) و جديدشان. اينهم بايد اضافه كنم انگليس ديگر انگليس سابق نيست، تنها تو خاورميانه اينها رو تحويل ميگيرند. شما بريد نگاه كنيد ببينيد انگليس چه تجهيزات مهندسي توليد ميكنه؟ تقريبا هيچي. فقط به خاطر سابقه استعماريشون بازارهاي مالي رو كنترل ميكنند. اينها شانس اوردند امريكا به عنوان يك كشور انگليسي زبان بعد از جنگ جهاني دوم قدرت گرفت مگرنه همين قدرت الانشونم نداشتند.
همینهایی که باقی مانده بچسبیم که با طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا قصد دارند از ما بگیرند همچنین امارات که ادعای سه جزیره ما را دارد
گرقتن قبلی ها پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
به شدت موافقم
ما ایرانی طبق معمول توهم داریم و فکر می کنیم همه کشورهای همسایه ما زمانی جزئی از کشور ما بودند!
بحرین از ایران به صورت قانونی و مسالمت آمیز جدا شد و اینک صحبت از الحاق دوباره آن به وطن چیزی جز دشمنی و ایجاد تنش بین ایران و اعراب و ایران و غرب در پی ندارد.

بحرین مستقل شد و ما نیز به رسمیتش شناختیم و بنابراین از لحاظ حقوق بین الملل یک کشور مستقل به شمار می رود.

خواهشا کمی بیشتر فکر کنید
سیاست انگلیس که از قدیم تفرقه بنداز وحکومت کن بوده ولی تیتر شما نشون داد که اونا هنوزم میتونن رو این سیاست حساب کنن وقرنها گذر زمان ما رو در قبال اون سیاست پخته نکرده
از وزارت امور خارجه براي اين موضع گيري سريع و قاطع (سكوت مرگ) تشكر مي كنيم!
من فقط پیشنهاد میکنم یه نگاهی به نقشه جغرافیایی بیندازیم و ببینیم بحرین کجاست
خود انگلستان هم مال شما بوده اصلا کره ماه هم مال شما بوده بابا جمع کنید تا یکی چیزی میگه مال ما ایرانی ها بوده الان دیگه خودش مستقل شده و این حرفها فقط پرده کشیدن به ضعف های مملکتنونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
سلام بر تو هموطن عزیز ترک زبان
ایلقار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
احسنت به ناشناس 20:06 آریایی اصیل وزاده کوروش وهخامنشی و اهوراو چنتا از برو بچ
بحرین کلش واس ماس.و انشاالله به زودی با سرنگونی رژیم نا مشروعش،خودشون با عشق به مام میهن برمیگردن و این بار جشن بازگشت و الحاق مجدد به وطن رو جشن میگیریم.
من مرده و شما زنده،این اتفاق بالیقین رخ خواهد داد.
ان شاالله
تو دنیای سیاست کسب منافع به هر صورت ممکن است. در سایر کشور قول ، اخلاق،صداقت و... تعریف نشده فقط و فقط منافع ملت در نظر دارن ما باید یاد بگیرم در دنیای سیاسیت از مورخان وسیاستمداران متعهد و آگاه استفاده کنیم خودمون رو برای مقابله با رقبای سیاسی از هر جهت آماده کنیم کمتر بریم دنبال مسایل احساسی ما هم در برابر برخی چالشها و مواضع اگه قدرت داریم از طریق دیپلماسی جواب بدیم اگه هم نداریم مدتی سکوت کنیم خودمون رو تقویت کنیم با حرف و طرح مسالل منطقی طوری جوابشون روبدیم که واقعا تکرار نکنن
باید به مانند روسیه که کریمه را به این کشور ملحق کرد در یک حرکت برق آسا بحرین را به ایران بازگردانیم و با برگذاری یک رفراندوم با رای اکثریت مردم بحرین این موضوع را رسمی نماییم.
خوش به حالشان جدا شدند چون اگر استان ایران می بود باید الان سوار پراید میشدند
حداقل سفیرشان را احضار کنید . از عراق یاد بگیرید .
5هزار کیلومتر دورتر از جزیرت اومدی جلو حیاط خانه ما میگی اقدامات تهاجمی میکنیم ؟ خودت اینجا چی میگی اقدامات خودت چیه؟ خوبه ما هم بیاییم در دریای نروژ و مانش بگوییم شما باید به حرف ما گوش بدهید؟
ای بر پدر این انگلیس لعنت که در همه کشورهای خاورمیانه بلا استثناه نفوذ دارند ومهره چینی می کنند حتی امریکا را هم بازی می دهند
با این تفکر امثال شما هست که باعث میشه نردبان سر دیوار سفارت ها نصب میشه و سر سره ای ملت از دیوار سفارت ها بالا و پایین میرن !!!
شما که لالایی بلدی چرا در مورد سرزمین های شمالی جرات مقاله نوشتن ندارید؟
مگه اونها قانونی جدا شدند؟؟؟
این عوام فریبی چیست ؟
دل خجسته ای داریا...
اذربایجان و ارمنستان و گرجسان رو برگردونید
فقط بگیم خوش بحالشون که جدا شدن!!!امروز کشور خودمونو ببینیم!!
خاطرم هست در مراسم حج دوستی بحرینی را دیدم که به محکمی خود را یک ایرانی می دانست. عزیزانمان در بحرین منتطر بازگشت این تکه از خاک به مام میهن هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دقیقا من هم هم دانشگاهی داشتم که از بحرین بود و هم خودش را ایرانی میدانست و هم اصرار به فارسی حرف زدن داشت توی صف کنترل گذرنامه ایران هم گروهی دیگر را دیدم که میگفتند ما ایرانی هستیم در جواب افسری که میگفت غیر ایرانیها اون یکی صف بیاستند.
ناشناس
| Australia |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
دقیقا !!! دلش برای یارانه تنگ شده بود و بیاد توی صف یارانه و در رستوران گوشت خر بخوره
انگلیسی ها هروقت اقتصادشون به مشکل میخوره میان عربهای ساده لوح رو از ایران میترسونن تا بتوانند سلاح هاشونو به اونا بفروشن.درحالی که اعراب باید بدونند دشمن مشترک کل مسلمانان همین انگلیس و آمریکا و اسراییل هست.اونا باید بدونند که همین انگلیس کثیف بود که اسراییل جنایتکار رو بوجود آورد و به جان مسلمانان بویژه برادران اهل سنت انداخت.باید باهم متحد بشیم و دست این جنایتکارهارو از کیانمون کوتاه کنیم.
وقتی افراطی های داخلی حمله کردند و سفارت بریتانیا را به آتیش کشیدند توقع دارین این زنه بره اونجا مداحی ایران را بکنه.
آمریک و انگلیس از طریق دشمنی با ایران دارند پول در میارند، سلاح به اعراب میفروشند، نفت رو پایین نگه داشتند، شما فکر میکنید صلح با ایران به صرفه است براشون؟ ایران باید از امثال ظریف حمایت کند که از طریق دپلماسی کار میکنند.
پاسخ مناسب انگلیس کوشش برای الحاق ایرلند شمالی به جنوبی و تشکیل جمهوری متحد ایرلند فارغ از اشرافیت سلطنتی جزیره انگلند ؛ تلاش برای جداشدن قطعی اسکاتلند از بریتانیا ؛ تقویت جمهوری خواهی در انگلیس و تقویت واگرایی کانادا و استرالیا از انگلیس و مقاومت آلمان و فرانسه و ایتالیا در برابر تهاجم انگلیسی ـ آمریکایی به اتحادیه اروپایی است که از طریق به آتش کشیدن شمال آفریقا و غرب آسیا و روانه کردن موج آوارگان به طرف اروپا صورت می گیرد . این همه بنا به مورد و اوضاع و احوال ، به روش های مختلف می تواند صورت گیرد ، از جمله شناسایی عناصر مستعد در هر منطقه و ترغیب آنان به نوشتن مقاله و یارگیری ... و کار بر اساس ذهنیت رایج و نافذ در هر منطقه یعنی رویاندن بذر واگرایی بر بستر آماده هر منطقه . تردیدی نیست که انگلیس بیش از پیش ماهیت ارتجاعی خود را با حمایت آشکار از توحش سعودی در یمن و بحرین و کمی پنهان در عراق و سوریه ، به نمایش گذاشته است . انگلیس در برابر رفیق ـ رقیب آن طرف اقیانوس خود جز تکیه بر واپس مانده ترین حکومت های عربی چه برگی برای رو کردن در اختیار دارد ؟!!
شخص ۱۶:۲۲ کدوم قانون میگه جداکردن قسمتی از مملکت مجاز هست؟
این هم از اون حرفهای انگلیسیه ها
اگر فکر می کنید انگل ستان از توطئه چینی علیه ایران و ایرانی دست برداشته در اشتباهید . البته از اعراب هم استفاده می کنند برای نابودی ایران و پس از ایران اعراب را به بردگی خواهند گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
!انگل ستان رو خیلی خوب اومدی دمت گرم،
بحرین در قبال اون سه جزیره داده شد....واستدلال این بود که این 3 جزیره مثل یک ناو هواپیمابر در تمام وسعت خلیج میتونه حکمروایی کنه و ایران زمان شاه ئذ واقع ژاندارم منطقه در غیاب امریکا و انگلیس شده بود و این امر از طرف عربستان مورد قبول بوده ...ولی بعد از انقلاب همه معادلات به هم خورد و شروع ادعاهای کشور عجیبی به نام امارات با تحریک انگلستان که خود از سرزمین اجاره ای عمان ایجاد شده بود شروع به اذیت ایران کرده و تا حالا هم ادامه دارد این دور اندیشی روباه صفتان انگلیسی رو نشون میده انهاهرات را هم برای چنین ایامی از ایران جدا کرده اند و واقعا که انگلیس برازنده روباه مکار میباشد...و جالب اینکه حتی ساختن فیلم دائی جان ناپلئون با راهنمایی همین سیاستمداران انگلیسی ساخته شده و حتی تیمهای استقلال و پرسپلیس هم چنین برنامه چیده شده که در ایران کنونی هم امکان حل دعوای قرمز و ابی کذایی هم فراهم نشده و در هر دو تیم هوادار احمق به وفور یافت میشود....
این دیگه چه صیغه ایه:
قانونی جدا شد
همزمان با سخنان نخست وزیر انگلیس در بحرین علیه ایران بزرگترین قراداد نفتی گازی با کمپانی شل انگلیس در تهران وبا حضور سفیر ان کشور امضا شد حا ل تو خود بخوان سیاست مفصل از این مجمل
حالا اگر به ایران ملحق بشوند به انها یارانه میدهند یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
نه اونا تو این مدت که جدا بودن کلی نفت فروختن خیلی پول دارن بنابراین جزء دهک خیلییییییییییییی بالای جامعه حساب میشن!
با سلام لطفا یک نفر از مسئولین محترم چرایی بازگشایی سفارت انگلیس و بستن قراردادهای نفتی را توضیح دهد؟ به چه علتی و به چه قیمتی و حداقل چقدر امتیاز بدست آورده ایم؟ و یا ....
بازهم توهم و حرف های احساسی شما در مورد بقیه کشورها اونایی که ادعادارن کل کشورهای همسایه ماله اران بود تا تبریز ماله عثمانی بود بعدش صفویان ترک بودن و قاجارها و افشاریان و غزنویان و سلجوقیان و تقریبا کل حکومتا غیر ایرانی بودن الان ترکمنستان میتونه مثل شما ادعا کنه ایران ماله بود؟ یا مغول ها همچین ادعایی میکنن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
اشتباه مثبت دادم کل حرف اشتباهه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
همین مونده بود که پان ترک ها بیان واسه ما تاریخ تدریس کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
اولا ما مال نیستیم دوما همه این کشور های دور ایران جزخاک ایران بود .حالا چهار تا حاکم بی غیرت پیدا شد و خاک کشور را با زن و زر و خیانت عوض کرد ملت مقصر نیست
استان چهاردهم نه چهارم

تصحیح کنید
همه کشورهای عربی را با سیاست های نادرست دشمن خودمون کردیم . خوب معلومه میروند یار جمع می کنن. انگلیس هم که عاشق جمال دلارهای نفتیه و سر خر رو کج میکنه سمت آخور عربها.
ما باید سیاست مسالمت امیز را با دنیا پی بگیریم تا اینقدر فضا رو برامون قطبی نکنن
حالا هی حرف و حدیث نسازید که بحرین اکثریت شیعه داره و یک روز مال ما بوده و عربستان زادگاه فلان بوده و ......
عزیز برادر دیگه نباید با ماجراجویی ایران رو انداخت جلو دهان یک مشت گرگ کشور خوار
انگلیسی ها بی پول شدند و با این حرفهای عرب پسند دنبال جذب سرمایه های انان برای کشور خودشونند
خدا لعنت کند این روباه مکار ( انگلیس ) را که هر فتنه ای در سراسر جهان دیده می شود ،اگر خوب دقت شود جای پایی از این روباه پیر در آن وجود دارد
مرگ بر شياطين انس و مستكبرين و مرگ بر روباه پير انگليس و مرگ بر غده سرطاني منشعب شده و ايجادي در منطقه توسط انگليس و آمريكا (مرگ بر رژيم صهيونيستي) و مرگ بر پادوهاي عرب اين شياطين ( آل سعود و آل خليفه و القاعده و الداعش و النصره و الشباب و ... .
اگه در تله مکر کشورهای مکاری مثل انگلیس که خیانتش به مردم ایران در طول تاریخ ثابت شده نیفتیم وترفندها وبرنامه های آنها را برای کشورهای همسایه روشن کنیم خیلی کار کرده ایم
اه از نهادم بر اومد با خوندن این متن
لطفا نذارید دریای خزر اینطوری بشه که بعدا تاریخ در مورد ما هم قضاوت خواهد کرد
ما ايرانيها چون علاقه خاصی داریم تقریبا اکثر کشورها رو متعلق به خودمون بکنیم واز اون طرف مجامع بین المللي هم دست نشانده هستند وقطعا به حرف ما گوش نمیدهند و اگر زیاد بحث کنیم لذا همینهایی را هم که داریم ممکنه ازمون بگيرين! پس بهتره شمشیر رو غلاف کنیم!
ایران همین الان در بهترین شکل خودش قرار داره از نظر جغرافیایی و وسعت و تنوع اقلیمی و فرهنگی و طبیعی, چیزی که متاسفانه در ایران نیست توانایی استفاده از این تنوع منابع طبیعی هست, در واقع از نظر طبیعی ایران یک تکه بینظیر از کره زمین هست که ما فقط به نابودیش مشغولیم
بحرین به ایران ملحق بشه که چه بشه؟ نه خیلی مردم ایران غرق درخوشبختی و رفاه هستند که حالا این چندصدهزار بحرینی هم به جمع بدبختها اضافه بشوند
انتخاب ترامپ وسیاست های اعلامی او باعث شده انگلیس این روباه مکار خودرا برای جایگزین امریکا اماده کند
در جایی خواندم نطفه اسقلال بحرین در سال 1302 شمسی گذارده شد که گروهی از وهابیون بحرینی به شیعیان حمله کرده و جمعی را کشتند. غائله بالا گرفت. خبر به ایران رسید. وزیر جنگ خواستار صدور فرمان برای اعزام نیرو با ناو پرسپولیس به بحرین و حمایت از ایرانیان شد. اما دکتر مصدق که وزیر امور خارجه بود از انگلیسی ها خواست که از ایرانیها دفاع کنند و از همانجا حاکمیت ایران رسما به انگلیسی ها تفویض شد.
برای مبارزه با این پیر استعمار ما ایرانی ها جدیدا با شرکت شل انگلیسی قرارداد جدیدی بسته ایم تا سرمایه نسل های اینده را بشکه ای چندر غاز به انها بدهیم
حالا شما هی بیایید نظر بدهید که چنین و چنان میکنیم .سرکاریم و خود خبر نداریم
بحرین متعلق به ایران بوده با تنب کوچک عوض کنیم موافقید یا چیزی سر میخواهید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها