بازدید 11641
۳

معمای مومیایی ۳۲۰۰ ساله حل شد

باستان‌شناسان مدعی شدند که هویت مومیایی‌ که بیش از صد سال پیش کشف شده را شناسایی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 07 December 2016
باستان‌شناسان مدعی شدند که هویت مومیایی‌ که بیش از صد سال پیش کشف شده را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، در سال ۱۹۰۴ یک باستان‌شناس ایتالیایی پیشگام به نام «ارنستو شیاپارلی» موفق به کشف یک گور باستانی در دره ملکه‌های مصر شد که چندین سال پس از تدفین مورد غارت قرار گرفته بود و دو پای یک مومیایی بدون سر تنها سرنخ باستان شناسان برای پی بردن به هویت شخص تدفین شده بود.

باستان‌شناسان برای مدت ۱۰۰ سال است که در پی یافتن هویت شخص تدفین شده در این گور باستانی ۳۲۰۰ ساله هستند و اخیرا به نتایجی دست یافته‌اند و اعلام کردند که این مومیایی متعلق به نفرتاری همسر اصلی سلطنتی رامسس بزرگ است.

تیمی متشکل از باستان‌شناسان بین‌المللی با انجام مجموعه‌ای از عکس‌برداری‌های اشعه ایکس و آزمایشان دی‌اِن‌اِی دریافتند که این مومیایی ناقص متعلق به زنی بسیار بلند قامت بوده که در حدود سن ۴۰ سالگی درگذشته است.

محل دفن و همچنین اشیایی چون یک جفت صندل که در کنار این گور باستانی کشف شده است حاکی از آن است که این زن از طبقه اشراف بوده و زمان تدفین نیز که به سال ۱۲۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد، همزمان با دوران حیات نفرتاری است و بر اساس اعلام باستان‌شناسان وی محتمل‌ترین فردی است که در این گور دفن شده است.

نفرتاری یکی از مشهورترین ملکه‌های مصر باستان و همسر رامسس فرعون مصر بود که قلمرو خود را تا خاورمیانه امروزی گسترش داد.

این گور باستانی سال‌ها پیش از کشف شدن توسط باستان‌شناس ایتالیایی غارت شده بود و به همین دلیل تعیین هویت شخص دفن شده در آن مشکل بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یعنی همان شخصی است که حضرت موسی را از آب گرفت ؟
خدار را شکر یکی از اختلاص گران مشخص شد کی بوده ، حالا مربوط به 3200 سال پیش بوده که باشه ؛ اختلاصیون امروزی هم می تونن امیدوار باشن که 3200 سال دیگه شناسایی میشن
عالی شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل