بازدید 12614
۱

جزئیاتی از آزادسازی 85 درصد مناطق شرقی حلب توسط ارتش سوریه +ویدیو

عملیات نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی شهر حلب که از مدتی پیش آغاز شده، شب گذشته، شاهد پیشروی های چشمگیر جدیدی بود، به گونه ای که بخش عمده ای از مناطق تحت کنترل معارضین، به کنترل ارتش درآمد. اکنون تقریباً همه منابع خبری از نزدیک بودن آزادسازی کامل شهر حلب و پایان سلطه معارضین بر بخش شرقی این شهر سخن می گویند.
کد خبر: ۶۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 07 December 2016
عملیات نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی شهر حلب که از مدتی پیش آغاز شده، شب گذشته، شاهد پیشروی های چشمگیر جدیدی بود، به گونه ای که بخش عمده ای از مناطق تحت کنترل معارضین، به کنترل ارتش درآمد. اکنون تقریباً همه منابع خبری از نزدیک بودن آزادسازی کامل شهر حلب و پایان سلطه معارضین بر بخش شرقی این شهر سخن می گویند.

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته تاکنون و در جریان عملیات علیه معارضین، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پنج محله دیگر در بخش شرقی حلب را نیز به کنترل خود درآورند. «راشا تودی» می نویسد، بنا بر برخی از گزارش ها، 85 درصد شرق حلب تاکنون آزاد شده است. «نیویورک تایمز» از آزادسازی 75 درصد سخن گفته و «رویترز» نیز تیتر خود را به نزدیک بودن «بزرگترین پیروزی» ارتش سوریه اختصاص داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش این کشور توانسته ضربات سنگینی بر معارضین وارد کرده و آنها را وادار به فرار از مناطق تحت کنترل خود کند. به این ترتیب، درصد کنترل ارتش بر بخش شرقی حلب که تا دیروز 65 درصد اعلام می شد، اکنون به حدود 85 درصد رسیده است.

«راشا تودی» می نویسد، بنا بر گزارش های میدانی، از جمله بخش هایی که روز گذشته به کنترل ارتش سوریه درآمد، یک مرکز درمانی بود که از حدود یک سال پیش، معارضین آن را به یکی از مراکز فرماندهی و عملیات خود تبدیل کرده بودند. این منطقه استراتژیک، به معارضین امکان می داد که بر دو بزرگراه که در مجاورت آن قرار دارد، کنترل کامل آتش داشته باشند.

بر اساس آخرین گزارش ها، در پی تحولات شب گذشته 302 غیرنظامی از مناطق تحت درگیری به مناطق امن انتقال داده شدند. از سوی دیگر، طی 24 ساعت گذشته، 1100 ساکن مناطق شرقی حلب نیز به محله های خود در مناطق آزاد شده بازگشتند. گفته می شود، به تعدادی از معارضین که خود را تسلیم کرده اند نیز اجازه خروج داده شده است.

معارضین در پی انتقام‌گیری در «فوعه» و «کفریا»


گزارش «نیویورک تایمز» حاکی از آن است که معارضین مسلح تحت بمباران سنگین نیروهای ارتش سوریه، ناچار به عقب نشینی از محله «الشاعر» شده به محله های «مارجه» و «معادی» رفته اند. منابع خبری نزدیک به معارضین می گویند، روحیه این افراد در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد. نهاد «ناظر حقوق بشر سوریه» کنترل ارتش بر دست کم 75 درصد بخش شرقی حلب را تأیید کرده است.

گزارش نیویورک تایمز همچنین حاکی از آن است که در ساعات اولیه صبح امروز، در نتیجه حملات ارتش سوریه، مواضع معارضین در دیگر بخش های شهر نیز در حال سقوط بوده است. در همین راستا، در محله های «سیف الدوله» و «الزبادیه» در جنوب حلب، نبردهای کوچه به کوچه جریان داشته است.

گفتنی است، نیروهای ارتش سوریه و همچنین روسیه، روز گذشته هشدار شدیدی به معارضین باقی مانده در بخش های شرقی حلب دادند. در همین راستا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، در صورتی که معارضین از نبرد دست نکشیده و از شهر خارج نشوند، محو خواهند شد. ارتش سوریه نیز اعلام کرده تا زمان خروج کامل معارضین از شهر، هیچ آتش بسی را نمی پذیرد و اجازه هم نخواهد داد معارضین از آتش بس برای تجدید قوای خود استفاده کنند.

باید اشاره کرد، همزمان با پیشروی های ارتش سوریه، معارضین فعال در بخش شرقی، حملات خود را متوجه دو شهرک شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب کرده و به نحوی تلاش داشته اند از این طریق، از دولت سوریه انتقام بگیرند. در همین راستا، تنها در شب گذشته، حملات معارضین به این شهر سبب کشته شدن دست کم 10 غیرنظامی شد که اغلب آن ها اعضای یک خانواده بودند. برخی منابع شمار کشته شدگان را 12 نفر اعلام می کنند.

به هر ترتیب، آزادسازی کامل شهر حلب اکنون قطعی به نظر می رسد. «رویترز» نیز در همین زمینه نوشته از سال 2012 تاکنون، هیچ گاه پیروزی نیروهای ارتش سوریه در حلب و دستیابی به کنترل کامل این شهر تا این حد نزدیک نبوده است.
 
تعداد بازدید : 14
دانلود 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
حتما هزینه باز سازی سوریه هم از جیب ملت ایران باید پرداخت شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار