بازدید 13822

روسیه و چین قطعنامه آمریکا برای توقف عملیات آزادسازی حلب را وتو کردند +ویدیو

تلاش آمریکا و متحدان اروپایی اش برای تصویب قطعنامه ای جهت توقف پیشروی ارتش سوریه در حلب پس از آن تشدید شد که ارتش سوریه در ده روز اخیر، توانست بخش وسیعی از مواضع تروریست ها را از اشغال تروریست ها پس از پنج سال آزاد کند و دیروز و امروز نیز چند محله دیگر و فرودگاه حلب کامل آزاد شده اند.
کد خبر: ۶۴۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 06 December 2016
پس از پیشروی بی سابقه و آزادسازی بخش اعظم شرق شهر حلب که بیش از پنج سال در اشغال گروه های تروریستی بودند، آمریکا در پی تصویب قطعنامه ای برآمد تا دولت سوریه و روسیه به عنوان پشتیبان دولت مستقر این کشور را وادار به توقف پیشروی ها در حلب نماید که این قطعنامه در شورای امنیت با وتوی روسیه و چین همراه شد.

به گزارش «تابناک»؛ روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برقراری آتش‌بس موقت هفت روزه در حلب به رأی گذاشته شده بود، وتو کردند. روسیه و چین پیش‌نویس این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در حالی وتو کردند که آمریکا توانسته بود 10 کشور دیگر را نیز برای تصویب این قطعنامه با خود همراه کند و مجموعاً یازده رأی مثبت به دست آوردند.

طرف روسی اعلام کرده که تصویب چنین قطعنامه‌ای باعث می‌شود، زمینه برای تقویت گروه‌های شورشی فراهم آید. این موضع روسیه با توجه به پیشروی سریع ارتش اسد و شکست سریع تروریست ها در جبهه های مختلف به ویژه حلب به عنوان بزرگ ترین و پرچمعیت ترین شهر سوریه، قابل ارزیابی است.

این ششمین باری است که روسیه از سال  ۲۰۱۱ بدین‌ سو در شورای امنیت قطعنامه‌های مرتبط سوریه را وتو می‌کند و چین نیز در همین بازه زمانی، سابقه پنج وتو را در پرونده دارد.

در همین حال، ونزوئلا نیز که در حال حاضر عضو دوره‌ای شورای امنیت است، به پیش‌نویس این قطعنامه که توسط نیوزیلند، مصر و اسپانیا تدوین شده بود، رأی منفی داد و نماینده آنگولا نیز در جریان رأی‌گیری ترجیح داد رأی ممتنع دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشاتودی، پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیش‌نویس این قطعنامه را «غیرسازنده» قلمداد کرده بود.
 
تلاش آمریکا و متحدان اروپایی اش برای تصویب قطعنامه ای جهت توقف پیشروی ارتش سوریه در حلب پس از آن تشدید شد که ارتش سوریه در ده روز اخیر توانست بخش وسیعی از مواضع تروریست ها را از اشغال تروریست ها پس از پنج سال آزاد کند و دیروز و امروز نیز چند محله دیگر و فرودگاه حلب به طور کامل آزاد شده اند.
 
آزادسازی حلب، معادلات بین المللی درباره سوریه را دستخوش تغییرات چشمگیری خواهد کرد و به همین دلیل طرفین غربی در تلاش هستند تا به هر طریق ممکن مانع از ادامه پیشروی ارتش سوریه شوند و بدین ترتیب صحنه سوریه دستخوش یک تغییر استراتژیک نشود.


 
تعداد بازدید : 19
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس