بازدید 3830

تسلیت‌رییس‌جمهور‌برای‌درگذشت‌خانم‌حدیدچی‌دباغ

رییس جمهوری در پیامی درگذشت بانوی مومنه خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفت و از درگاه ‏خداوند سبحان برای آن مرحومه ، رحمت و رضوان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.‏
کد خبر: ۶۴۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 17 November 2016
رییس جمهوری در پیامی درگذشت بانوی مومنه خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفت و از درگاه ‏خداوند سبحان برای آن مرحومه ، رحمت و رضوان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.‏

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت بانوی مومنه خانم مرضیه حدیدچی دباغ موجب تأثر و اندوه فراوان شد.
آن مرحومه با مبارزات کم نظیر در دوران نهضت اسلامی و مقاومت حماسی خود در برابر شکنجه های حکومت ستم شاهی، و همچنین مجاهدت و خدمت در عرصه های خطیر پس از انقلاب، الگویی درخشان در احیای هویت اجتماعی زنان مسلمان و آزاده بر جای نهاد.
اینجانب با عرض تسلیت این مصیبت به خانواده محترم آن مرحومه، از درگاه خداوند سبحان برای وی رحمت و رضوان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه ) در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت .
مرحوم دباغ از زندانیان سیاسی، فعال در مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از بنیانگذاران سپاه پاسداران است.
وی در سال 1318 در همدان بدنیا آمد و در زمان حیات خود سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی بود . همچنین در سال های اخیر از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت بود.
مرحوم دباغ که نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده ای بود که 11 دی 1367 پیام امام خمینی (ره) را به میخاییل گورباچف رهبر شوروی سابق رساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر