بازدید 8164

اختصاص سه درصد از سود شرکت‌های دولتی به امور تحقیقاتی

کد خبر: ۶۳۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 27 October 2016
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از مصوبه امروز (چهارشنبه) این کمیسیون برای اختصاص حداقل سه درصد سود قابل تقسیم شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی برای مصرف در امور تحقیقاتی و توسعه فناوری خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبات جلسه امروز (چهارشنبه) کمیسیون تلفیق برنامه ششم اظهار کرد: در بند ۶ ماده ۱۸ لایحه برنامه ششم توسعه به منظور حمایت از پژوهش های مسأله‌محور و تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری، در اجرای سیاست‌های کلی برنامه ششم کلیه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های وابسته و تابعه به استثنای صندوق‌های بیمه و بازنشستگی موظف هستند معادل حداقل سه درصد از سود قابل تقسیم سال قبل خود را برای مصرف در امور تحقیقاتی و توسعه فناوری در بودجه سالانه منظور کنند.

وی افزود: در بند ۷ ماده ۱۸ لایحه برنامه ششم توسعه به منظور پیشتازی در اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دولت مجاز است برای توسعه و انتشار فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به حمایت مالی از پژوهش های تقاضامحور مشترک با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و حوزه‌های علمیه در موارد ناظر به حل مشکلات کشور، مشروط به این که حداقل ۵۱ درصد از هزینه‌های آن را کارفرما و یا بهره‌بردار تأمین و تعهد کرده باشد، اقدام کند.

این نماینده مجلس همچنین گفت که بسترسازی و انجام حمایت های لازم به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها ماهوره بر ایستگاه‌های زمینی یکی از بندهای الحاقی به این بند است.

خدابخشی اضافه کرد: بند دیگر الحاق شده به ماده ۱۸ لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص حفظ و نگهداری از موقعیت‌های مداری متعلق به جمهوری اسلامی ایران و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای پروژه ماهواره ملی در راستای حفظ نهاد یاد شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در پایان گفت: به موجب بند دیگر الحاق شده به ماده ۱۸ لایحه مذکور به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌شود که در راستای توسعه و انتشار مالکیت فکری، دانش فنی و تجهیزاتی را که در چهارچوب قرارداد با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری دولتی ایجاد و حاصل شده‌ است، به دانشگاه‌ها و مؤسسات یاد شده واگذار کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار