بازدید 6505
۳
نظر نمایندگان مجلس در خصوص وزرای پیشنهادی

زمینه آموزش مدیران جوان فراهم می شود/ گاهی لازم است که دولت ها تغییر و تحولاتی انجام دهند

روحانی در نامه‌ای به لاریجانی، رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش وپرورش و ورزش و جوانان پیشنهاد کرده است. این سه نفر پیشتر هم در مقاطع مختلف برای پست وزارت معرفی شده بودند، اما نتوانسته بودند از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرند.
کد خبر: ۶۳۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 25 October 2016

افزایش پیدا نکردن مبلغ یارانه ها تخلف محسوب می شودبعد از استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، یک شنبه گذشته رئیس جمهور، وزیران پیشنهادی خود را برای سه وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش تابناک، روحانی در نامه‌ای به لاریجانی، رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش وپرورش و ورزش و جوانان پیشنهاد کرده است. این سه نفر پیشتر هم در مقاطع مختلف برای پست وزارت معرفی شده بودند، اما نتوانسته بودند از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرند.

با تغییر ترکیب مجلس این احتمال وجود دارد که این بار گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور بتوانند از سد مجلس عبور کنند، در ادامه نظرات برخی از نمایندگان مجلس در خصوص افراد پیشنهادی آمده است.

 
 نمی توان یک آرمان شهر خاصی را برای این وزرا در نظر گرفت

عبدالکریم حسین زاده در خصوص این موضوع اظهار داشت: صالحی امیری دو وجه قالب شخصیتی دارد یکی اینکه درون ساختاری بوده و کار تشکیلاتی کرده است و به اصطلاح در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به صورت فعال درگیر بوده است دوم اینکه در حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی نیز فعال است و تصور من این است که با همپوشانی این دو موضوع و حمایت کامل دولت می تواند گزینه خوبی برای حوزه فرهنگ باشد.

وی گفت: صالحی امیری آزمونی در حوزه فرهنگ و بخصوص بخش موسیقی و فیلم پس نداده است و گفتن اینکه آیا حتما موفق خواهد بود یا نه کار سختی است اما با توجه به شناختی که از وی وجود دارد وی از نظر آکادمیکی تخصص های لازم در زمینه مدیریت را دارا است و می توانند از عهده امورات بر آید.

این نماینده مجلس گفت: صالحی امیری به لحاظ حضوری که در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته است و همچنین در حوزه پژوهشی حرف هایی برای گفتن دارد. بنابراین هم از نظر تئوری و هم از لحاظ عملی تصور بر این است که وی می تواند از عهده کارها بر آید.

این نماینده گفت: البته فرصت زیادی وجود ندارد و نمی توان یک آرمان شهر خاصی را برای این وزرا در نظر گرفت همینکه بتوانند بخشی از مشکلات و معظلاتی که در این حوزه ها وجود دارند را رفع کنند خوب است. فکر می کنم که وزیر ارشاد اگر قاطعیت خوبی داشته باشد و توان رایزنی خوبی داشته باشد می تواند مشکل حوزه ها را در زمینه موسیقی و فیلم نیز مرتفع کند.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص معرفی سلطانی فر برای وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: به نظر می رسد که رئیس جمهور باید فرد دیگری را برای این حوزه در نظر می گرفت.

این نماینده گفت: اعتقاد من این است که وزیر ورزش و جوانان باید یک فرد ورزشی باشد و به عبارت دیگر خود درگیر این کار باشد به نظر نمی رسد که سلطانی فر این ویزگی را ندارد و مناسب برای این کار نیست.

 
 با استفاده از از جوانان مستعد زمینه را برای تربیت مدیران ورزش کشور فراهممی شود
 

همچنین رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: سلطانی فر که به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی دولت معرفی شده است، دارای سوابق و پیشینه بسیار خوبی در زمینه ورزش است و به صورت عملی و عینی با ورزش سر و کار داشته است.

این نماینده مجلس گفت: سلطانی فر با وجه به اینکه قرار است در این وزارت خانه با جوانان سر و کار داشته باشد دارای روحیه بسیار بالایی در جوان گرایی است و به راحتی می تواند با استفاده از از جوانان مستعد زمینه را برای تربیت مدیران ورزش کشور فراهم نماید.

وی گفت: وی می تواند با تربیت این نیرو ها همچنین توانمندی های که در خود دارد در توسعه و پیشرفت ورزش کشور و برنامه های مناسب جوانان و ورزش موثر باشد لذا در بین کاندیداهایی که برای تصدی گری این پست مطرح بودند به نظر می رسد که ظرفیت بالا تری داشته است.

این نماینده مجلس گفت: سلطانی فر در طول سه سال گذشته در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملگرد بسیار خوبی داشته است و مدیریت وی در ساماندهی این سازمان خوب بوده است، و این نشان می دهد که این فرد قابلیت مدیریت این وزارت خانه را نیز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در باره صالحی امیری نیز گفت: صالحی امیری با توجه به اینکه در طول سالهای گذشته در کتابخانه ملی ایران نقش خوبی داشته است به نظر می رسد که گزینه مناسبی برای حوزه فرهنگ باشد.

این نماینده مجلس گفت بالاخره صالحی فرهنگی از نظر تئوریک شخص قوی در این حوزه به حساب می آید و تالیفاتی را نیز در این زمینه داشته است، همچنین یکی از ویژگی های خوب صالحی امیری قدرت تعامل و رایزنی با نمایندگان مجلس و سایر دستگاههای اجرایی کشور است که می تواند وی را در آینده کمک کند، به همین دلیل به نظر می رسد که گزینه مناسبی برای وزارت باشد.

 
گاهی لازم است  که دولت ها تغییر و تحولاتی انجام دهند

محمد قمی نماینده دیگر مجلس نیز در خصوص وزرای پیشنهادی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: در همه دولت ها گاهی لازم است که تغییر و تحولاتی صورت گیرد این دولت نیز مثتثنی نبوده و لازم بود که این کار انجام شود.

این نماینده مجلس گفت: افرادی که معرفی شده اند افراد کار آزموده ای هستند و قبلا نیز کارهای اجرایی زیادی داشته اند و امتحان خود را پس داده اند و می توانند نواقصی که در کار وزرای دیگر بوده است را نیز رفع کنند البته مقداری نیز دولت بیشتردر باره این ها عنایت داشته باشد.

وی گفت: سلطانی فر که مدتی معاون سازمان تربیتن بدنی بوده و تجربیات بسیار ارزنده ای در این زمینه دارد و اکنون نیز در سازمان میراث فرهنگی کارنامه موفقی از خود بجا گذاشته است.

صالحی امیری نیز یک چهره فرهنگی و فرهیخته است که در واقع با مسائل فرهنگی و مسائل مربوط به اداره ارشاد آگاهی و اشراف کامل دارد و مورد وثوق رئیس جمهور و رهبری نیز هست امید واریم با حمایتی که دولت از این افراد می کنند بتوانند در مسئولیت جدید موفق باشند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
وزارت آموزش و پرورش از دو وزارتخانه دیگر مهم تر است.
منظور از تربیت مدیران جوان ، همان فرزندان جوان آقایان مدیر و مسئول هستند دیگر !!!
مستثنی درسته نه مثتثنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل