بازدید 3749

واکنش اتحادیه عرب به طرح حفاری زیر مسجدالاقصی

کد خبر: ۶۳۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 25 October 2016
اتحادیه عرب تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در حفاری‌های زیر مسجد الاقصی و خاکبرداری از زیر آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سعید  ابوعلی، معاون دبیرکل این اتحادیه در امور فلسطین و اراضی عربی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تعرض کارکنان سازمان به اصطلاح "آثار باستانی اسرائیلی" به قبرستان باب الرحمه واقع در مجاورت مسجد الاقصی و تخریب برخی قبرهای آن اتخاذ گردید.

سعید  ابوعلی افزود که این اقدام نشانگر تداوم تعرضات اشغالگران صهیونیست به آثار و نشانه‌ها و قبرستان‌های اسلامی شهر قدس است که قبر تعداد زیادی از صحابه و رهبران فتوحات اسلامی در آن قرار دارد.

بر اساس این بیانیه، تصمیم نتانیاهو و اقدام این کارکنان در واکنش به مصوبات و قطعنامه‌های اخیر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در مورد مسجد الاقصی صورت می‌گیرد. یونسکو به تازگی با صدور قطعنامه‌هایی شهر قدس را یک میراث اسلامی ناب اعلام و تأکید کرد که هیچ پیوندی میان یهودیان و مسجد الاقصی وجود ندارد.  

معاون دبیرکل این اتحادیه در امور فلسطین و اراضی عربی اعلام کرد، ۳۴۶ شهرک‌نشین یهود روز یک‌شنبه وارد مسجد الاقصی شدند و درصدد برپایی آیین‌های تلمودی برآمدند که نمازگزاران فلسطینی با سر دادن شعارهایی به مقابله با این متجاوزان برخاستند.

ابوعلی تاکید کرد که حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر و اطراف مسجد الاقصی یک جنایت بی‌شرمانه علیه اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان به شمار می‌رود که باید جهان عرب و اسلام برای مقابله با این تجاوزات و تصمیم نتانیاهو که به مثابه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تحریک احساسات اعراب و مسلمانان است، دست به تحرکات فوری بزند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر