بازدید 19961

با ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور باید فاتحه استخدام دولتی را خواند!؟

رئیس جمهور در سفر استانی اخیر خود به اراک مهمترین مشکل کشور در حال حاضر و آینده را بیکاری نامید. اگرچه فردای این سخنرانی مدعی شد که دولت در هر سال بیش از 700 هزار شغل خالص ایجاد کرده است. بنابراین یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که دولت باید تاکنون 3 میلیون شغل ایجاد کرده باشد.
کد خبر: ۶۳۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 25 October 2016

رئیس جمهور در سفر استانی اخیر خود به اراک مهمترین مشکل کشور در حال حاضر و آینده را بیکاری نامید. اگرچه فردای این سخنرانی مدعی شد که دولت در هر سال بیش از 700 هزار شغل خالص ایجاد کرده است. بنابراین یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که دولت باید تاکنون 3 میلیون شغل ایجاد کرده باشد. این در حالی است که آمارهای بیکاری در کشور این موضوعات را تایید نمی نماید. به عنوان مثال مرکز آمار رسما اعلام کرد نرخ بیکاری در بهار ۹۵ برای اولین بار از ۱۲ درصد گذشت.

به گزارش«تابناک»، موضوع بیکاری جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده این روزها دغدغه اصلی خانواده های ایرانی است، به نحوی که شاید کمتر خانواده ای با این معضل روبرو نباشد. رکود در واحدهای تولیدی، خیل عظیم جوانان آماده به کار، مشکلات ساختاری اقتصاد و ... از موارد تشدید این معضل است که متاسفانه کسی هم فکر جدی برای حل آنها نمی کند.

با این حال در مدت اخیر اعلام شد که برخی سازمان ها و وزارت خانه ها با برگزاری آزمون استخدامی قصد استخدام دارند. به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش قرار است ده هزار نفر نفر را استخدام نماید. این موضوعات در حالی است که دیروز معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه هیات وزیران، انجام استخدام‌های جدید و هرگونه افزایش در نظام پرداخت حقوق و دستمزد توسط دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرد. بر اساس این بخشنامه معاون اول رییس جمهور که به سازمانهای برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده، تاکید شده است به منظور رعایت تعادل در منابع و مصادف بودجه عمومی کشور، تمامی دستگاههای اجرایی ملی و استانی و شرکت های دولتی باید ضمن رعایت موارد زیر و با اتخاذ راهکارهای لازم برای صرفه جویی در سایر هزینه های جاری و متفرقه، از هرگونه تعهد مازاد بر تخصیص های ابلاغی جدا اجتناب کنند.

در رابطه با این ابلاغیه دولت چند سئوال مهم وجود دارد. اولاً اینکه مگر تاکنون سازمان ها و ادارات دولتی مجوزی برای استخدام خارج از مجوز سازمان و برنامه و بودجه داشته اند که الان ممنوع شده است؟ از سوی دیگر اگر هرگونه استخدام ممنوع شده است پس چگونه دولت در حال برگزاری آزمون استخدامی است؟

به عبارت دیگر اگر این ابلاغیه برای جلوگیری از استخدام ها از طریق رابطه است، اما آیا هزاران بار از این ابلاغیه ها صادر نشده است و اثری نداشته است.! مضافاً اینکه دولت باید شفاف سازی کند که این مصوبه هیات دولت آیا استخدامی های جدید و یا در حال انجام را شامل می شود یا خیر؟

از سوی دیگر در همان زمانی که این ابلاغیه صادر می شود؛ چرا وزير بهداشت در سفرهيات دولت به استان مركزی از افزايش نيروي انساني در حوزه سلامت خبر می دهد و می گوید در سال‌جاري در راستاي تأمين نيروي انساني ظرفيت جذب را تا ۳۰ درصد افزايش داده‌ايم، گرچه هنوز كافي نيست! آیا این 30 درصد افزایش با مصوبه آقای جهانگیری در تناقض است یا خیر؟

به هرحال در اینکه به قول رئیس جمهور بیکاری مهمترین چالش ایران امروز است، شکی وجود ندارد. اما اینکه مردم هر روز از مسئولان دولتی یک موضع گیری متناقض در این باره بشنوند، قطعا کمکی به حل این معضل نمی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۶
با توجه به اینکه حدود سه سال و سه ماه از عمر دولت میگذرد، تابناک عزیز میشود نحوه محاسبه سرانگشتی خود را تشریح بفرمائید؟!
آقای دولت
بیا افراد 25سال سابقه کم سواد بی انگیزه فسیل شده را بازنشست کن به جای حقوق هر کدام آنها دو نفر با سواد جوان باانگیزه را استخدام کن تا بهره وری را بالا ببری ضمن آنکه این افراد ازدواج کنن رشد جمعیت داشته باشیم وفساد هم کم میشود
احمدی نژاد این کارش خوب بود ولی اون بعدا 500000تفر بچه ها را استخدام کرد؟
در کشورهای پیشرفته اول شرایط اقتصادی را شکوفا میکنند بعد قفل و زنجیر میزنند، ولی خب اینجا ایرانه دیگه. خدا کنه این جور محدودیتها شامل دوستان و اقوام خودشونم بشه!
مرکز آمار فقط آمار نهای رو علام کرده. اگر دولت 3 میلیون فرست شغلی ایجاد کرده باشه ، از طرف دیگر ممکن است چند میلیون فرست شغلی از بین رفته باشد که در مجموع آمار قابل توجهی نیست
4میلیون بشکه نفت کجا میره چرا افزایش حقوق نباشه پول باید یه عده بخورن
تكليف آزمون هاي استخدامي كه برگزار شده يا قرار است برگزار بشود چي ميشه؟!!!
خبر درج میکنید یکم فکر کنید، اونایی که مجوز استخدام گرفتن جداست.
واقعا که گل گفتی عمو
حرف حق
یه عده دیگه میلیارد و میلیون حقوق گرفتن و خوردن و یه ابم روش
اینا گرفتن از یقه نهایتا صد یا صدو پنجاه اضافه حقوق منه کارمند که ته حکمم یک و دویسته
هی دولت رو بزرگتر و تنبل تر میکنید ، کجای دنیا دولت اینقدر کارمند داره !!! بجای توجه به بخش خصوصی واقعی، شما تبلیغ استخدام تو دولت میکنی!!!
تمام تلاشم را خواهم کرد که این دولت رای بیاورد...!!!!
میشه بفرمایید چطور با حساب سرانگشتی چهار ضرب در هفت میشه سی؟!
دولت با این کار ها به نفع کدام کاندیدا تلاش می کند چند ماه دیگه مشخص می شود
دولت راست میگه این شغلهایی که میگه رو واسه خارجیها با قرارداد هایی که بسته ایجاد کرده یا برای دوستان و اشناهای سفارشی.
معلوم نیست با خودشون چند چندن؟
خیلی وقته ک مردم فاتحه همه چیز رو خواندند فاتححححه
آخرش به کدام ساز شما برقصند؟!!! استخدام کنند می گویید بدنه دولت بزرگ شده و بایستی خصوصی سازی کنند ( که البته حرف درستی است) ، استخدام نکنند می گویید بیکاری کمر مردم را شکسته و چرا دولت کاری نمی کند . لذا دولت به کدام ساز برقصد.
خودشونن
تکلیف آقازاده های جوان شاغل در ادارات چه می شود؟!11
خوب باید این حرکت را به فال نیک گرفت چون تنها چاره نجات اقتصاد کوچک سازی دولت و واگذاری امور به مردم است
با سلام. این مشکل بیکاری همیشه بوده و هست و به شخص خاصی هم بر نمی گردد. خانه از پای بست ویران است !!!
دولت تدبیره دیگه! حرف بزن و جور دیگه عمل کن...
من یک جوان بیکارم که برخلاف دورقبل به اقای روحانی رای نخواهم داد چونکه از وعده های توخالی دولت خسته شدم
بنده سال 90 کارمند بودم (البته قراردادی) و ماهی 500 هزار تومان حقوق میگرفتم. در سال 91 و 92 افزایش حقوق زیادی صورت گرفت و قوانینی وضع شده که حقوق همکاران قبلی من (قراردادی) الان بالای 1 و نیم میلیون است(البته که کارکنان رسمی و پیمانی افزایش حقوق بیشتری داشتن). این یعنی افزایش بودجه جاری کشور به صورت سال به سال که کل درآمد کشورو داره میخوره و پولی برای طرح های عمرانی که برای بخش خصوصی ایجاد درآمد میکنه نیست.
البته جدیدا شنیدم که دولت مصوبه ای داشته که حق نتزل پست حذف شده. شاید خیلی از شما خبر نداشته باشید قبلا قانون اینجوری بود که اگه کسی یه بار پست بالا میگرفت مثلا مدیرکل می شد و بعد از چند وقت دوباره کارشناس میشد بندی به حکمش اضافه میشد به عنوان حق تنزل پست و مابه التفات حقوق جدید و قدیمشو بهش میدادن برای همینه که خیلی تو ادارات دست و پا میزنن که پست بالاتر بگیرن (بهر قیمتی)
سن ما که داره از استخدام می گذره "
با مدرک کارشناسی با ی بچه .
خدا به داد برسه
اونایی که بازنشسته میشن اگه بشینن خونه جاشون جونا برن نصف مشکلات حل میشه
نصف دیگه هم وظیفه ی دولته
من به روحانی رای دادم ولی دم احمدی نژاد گرم بابت استخداماش
معاون اول محترم دولت و رئیس ستاد میارزه با مفاسد اقتصادی که خیلی در مورد مبارزه با فساد تند و تیز می فرمایند و بارها گفته اند هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد ندارند، حالا که حقوقهای نجومی را حلال اعلام کردند، نظرشان در مورد اختلاس 8000 میلیارد تومانی از جیب معلمان محروم چیست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار