بازدید 10012

زیبا کلام: باید از مدافعان حرم تشکر کنیم

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: در مورد مسئله سوریه هم الان همه باید بگوییم کاری که حکومت می‌کند درست است و باید از مدافعان حرم هم تشکر کنیم.
کد خبر: ۶۳۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 23 October 2016
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: در مورد مسئله سوریه هم الان همه باید بگوییم کاری که حکومت می‌کند درست است و باید از مدافعان حرم هم تشکر کنیم.

به گزارش فارس، مناظره بررسی عملکرد دولت یازدهم با عنوان «رد یا قبول» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران عصر امروز با حضور محمد حسین قدیری ابیانه،‌محمد مهدی اسماعیلی، محمدرضا زارع فومنی و صادق زیباکلام برگزار شد.

صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: روحانی وقتی در سال 92 انتخاب شد انتظارات و توقعاتی از وی می‌رفت. 19 میلیون نفری که به روحانی رای دادند بیشتر از لحاظ لایه‌های اجتماعی آدم‌های تحصیلکرده، فرهیختگان و دانشجویان بودند و اگر از این 19 میلیون نظرسنجی کنیم به نظر من نمره خوبی به روحانی نمی‌دهند. خود من نمره خوبی به روحانی نمی‌دهم البته نمره پایینی نیز به او نخواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین انتظاراتی که دانشجویان و لایه‌های تحصیلکرده این بود که روحانی مسئله حصر و آزادی زندانیان سیاسی را حل کند و چیزی به عنوان زندانی سیاسی نداشته باشیم. از طرفی باید ببینیم که ‌آیا روحانی می‌توانسته مسئله حصر را رفع کند و نکرده یا اینکه زندانیان سیاسی را آزاد کند و نکرده. ما باید با این موضوع منصفانه برخورد کنیم. من روحانی را به این دلیل رد می‌کنم چون انتظار داشتم به ما نشان دهد که به فکر رفع حصر است. ولی اساسا نشان نداد که به این مسئله فکر می‌کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اشغال سفارت آمریکا ادامه داد: آن زمان همه اشغال سفارت را تائید می‌کردند که حاصل آن شد بیانیه الجزایر.

وی گفت: مسئله جنگ هم مسئله‌ای است که هر از گاهی در مورد آن بحث می‌شود از یک طرف می گویند ما در آن پیروز شدیم ولی از طرفی می‌گویند می‌خواستیم جنگ را ادامه دهیم ولی هاشمی نگذاشت.
وی تصریح کرد: در مورد جنگ هم مثل اشغال سفارت آمریکا هیچ گاه اجازه ندادند نظری جز نظر حکومت داده شود در مورد انرژی هسته ای هم همین طور بود.

این استاد دانشگاه افزود: در دولت یازدهم برای اولین بار اجازه داده شد در مورد مسئله هسته‌ای به جز نظر حکومت افراد دیگری بیایند و اظهارنظر کنند که این امر مبارکی بود.
وی ادامه داد: در مورد مسئله سوریه هم الان همه باید بگوییم کاری که حکومت می‌کند درست است و باید از مدافعان حرم هم تشکر کنیم ولی مطمئن باشید یک روزی در این رابطه هم اظهارنظرهایی خواهد شد و بعدها معلوم می‌شود که نظر حکومت در هر جایی که گفته باید این گونه باشد قطع به یقین درست نبوده است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: تمام این فسادهایی که در کشور ایجاد می‌شود مسئله‌ای است که از دید مردم می‌رود و چه دزدی‌هایی که در شهرداری می شود و چه دزدی‌هایی که از فیش‌های نجومی صورت می گیرد همه صورت حساب‌هایی است که من و شما باید آن را بدهیم.

زیبا کلام گفت: ان فردی که از شهرداری و یا شورای شهر یک ملک یک میلیاردی را 300 میلیون خریده باید بداند که 700 میلیون آن را از ما تحویل گرفته ولی سوال این است که علیرغم این همه سختگیری‌ها در انتصاب مدیران چرا ما این همه جرم و فساد در مدیران که از این جناح و چه از آن جناح داریم.

وی گفت: کمتر کشوری است که مانند جمهوری اسلامی ایران نهادهای نظارتی و مفتشی داشته باشد ولی چرا با همه این ها چنین اتفاقاتی بیفتد. و چه چیزی است که باعث می‌شود ما دزد از آب درآییم.

وی یادآور شد: نظام اقتصاد کلانی که بر کشور حاکم است دزد پرور و فاسد پرور است. و این نظام اقتصادی فاسد و ناکارآمد دولتی باعث چنین اتفاقاتی می‌شود. از اوسط قرن هجدهم تا امروز شما یک اقتصاد دولتی موفق نمی‌توانید پیدا کنید ما باید به فکر اساسی برای اقتصاد ناکارآمد دولتی در ایران باشیم.

زیباکلام ادامه داد: ما از لحاظ سیاست خارجی نمره بالایی به دولت می‌دهم روحانی توانست کشور را از چاه هسته ای بیرون بیاورد و بعدها معلوم خواهد شد که هسته‌ای چه مصیبت عظمایی بوده است.
وی گفت در مسئله اقتصادی با توجه به اینکه معتقدم ریشه بدبختی در اقتصاد دولتی است ولی برای اینکه روحانی ضعف‌های اقتصادی را نگفته به او نمره بالایی نمی‌دهم. یک دوازده و یا سیزده می‌دهم فقط برای اینکه دیگر نبینمش.

وی گفت: من در حوزه اجتماعی و سیاسی به روحانی نمره تک می‌دهم برای اینکه معتقدم باید بیشتر از اینها در رابطه با حصر و بعضی از مسائل ایستادگی می‌کرد.
وی در خاتمه اظهار داشت: با توجه به نمراتی که روحانی از من می‌گیرد معدلش بالای 10 میرود بنابراین در انتخابات بعدی محکم از او حمایت می‌کنم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر