بازدید 9146
۱
نماینده پارلمان عراق:

آمریکا سد راه آزادسازی موصل است

جمیلة العبیدی' نماینده پارلمان عراق گفت: آمریکا مسئول ناپدید شدن سرکرده های گروه تروریستی داعش در استان نینوا و مرکز آن موصل در روزهای گذشته است.
کد خبر: ۶۳۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 23 October 2016
جمیلة العبیدی' نماینده پارلمان عراق گفت: آمریکا مسئول ناپدید شدن سرکرده های گروه تروریستی داعش در استان نینوا و مرکز آن موصل در روزهای گذشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی المعلومه، این نماینده مجلس عراق از استان نینوا امروز (یکشنبه) افزود: برخی از شهرهای این استان بخصوص شهر موصل با پیشروی نیروهای ارتش عراق در محورهای مختلف شاهد ناپدید شدن برخی از عناصر گروه تروریستی داعش به ویژه سرکرده های آن است.

وی آمریکا را مسئول ناپدید شدن عناصر گروه تروریستی داعش در موصل دانست و گفت: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در واقعیت سدی در برابر پیشروی نیروهای عراقی در جریان عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش است و آمریکا از گروه تروریستی داعش و تداوم حضور آن در عراق حمایت می کند.

یک مقام عراقی از نزدیک شدن نیروهای شرکت کننده در آزادسازی موصل به حومه این شهر خبر داد و گفت: این نیروها هم اینک در فاصله پنج کیلومتری موصل قرار دارند.

کریم سنجاری وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق شنبه شب اعلام کرد که نیروهای عراقی در پی ورود به شهر الحمدانیه، هم اینک به پنج کیلومتری موصل رسیده و نبرد علیه داعش طبق برنامه پیش می رود.

پیشمرگه های کرد نیز توانسته اند کنترل شهرک 'فلفیل' در نزدیکی سد موصل را به دست گیرند و این نیروها هم اکنون به مناطقی در حومه موصل رسیده اند.

عملیات آزاد سازی موصل از ساعات اولیه روز دوشنبه 17 اکتبر (26مهرماه) از چند محور آغاز شد.
نیروهای مشترک عراقی از آغاز عملیات آزاد سازی شهر موصل آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق، 51 روستا را در اطراف این شهر آزاد کره و 473 تروریست داعشی را به هلاکت رسانده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
عالی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار