بازدید 12911

واکنش مسکو به لشگرکشی ترکیه به سوریه

همزمان با ادامه لشکرکشی ترکیه به سوریه همراه عملیات بمباران و هشدار جدی دمشق در این زمینه، وزیر خارجه روسیه به گونه ضمنی نسبت به احتمال برخورد نظامی بین دو کشور ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 23 October 2016
 همزمان با ادامه لشکرکشی ترکیه به سوریه همراه عملیات بمباران و هشدار جدی دمشق در این زمینه، وزیر خارجه روسیه به گونه ضمنی نسبت به احتمال برخورد نظامی بین دو کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف روز شنبه در این باره گفت: عملیات ترکیه در شمال سوریه نگران کننده است و مسکو از این اقدام ها به شدت دغدغه دارد.
بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه، لاوروف اظهار کرد که سوریه به عنوان یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل حق حاکمیت ملی بر تمامی سرزمین های خود و حریم هوایی آن را دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: از حمله های هوایی ترکیه به شمال سوریه اطلاع داریم و به شدت نگرانیم. براساس دانسته ها هدف حمله های هوایی مناطق کردنشین است.
لاوروف همچنین گفت: ترکیه عضو ائتلاف وابسته به آمریکا است و این کشور اعلام کرده بود که ائتلافی برای مبارزه با داعش و جبهه النصره شکل می گیرد، اما مبارزه ای با این گروه صورت نگرفته است در حالیکه سرکوب جبهه النصره یکی از اهداف ائتلاف آمریکایی اعلام شده بود.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز امروز اعلام کرد که حضور یگان های ارتش ترکیه در خاک سوریه با هر بهانه ای، اقدامی غیرقابل پذیرش است و با آنها به عنوان نیروی اشغالگر برخورد می شود.

عملیات شش ساله ضدسوری آمریکا و چند کشور غربی-عربی با تاکید بر لزوم سرنگونی حکومت سوریه سبب شد، هزاران تروریست افراطی از سراسر جهان در قالب گروههای تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در این کشور متشکل شوند.
گروه کشورهای ضدسوری با تجهیز و تسلیح تروریست ها و اعزام آنان به سوریه زمینه ساز جنگ شهرها شدند که افزون بر دهها هزار کشته و ویرانی این کشور، دامنه نفوذ و قدرت تروریست ها بخش های زیادی از عراق را نیز فرا گرفته است، ولی هنوز هم حاضر به قطع حمایت از تروریست ها نیستند و حتی خواهان توقف همکاری های ضدتروریستی مسکو و دمشق می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل