بازدید 11319

کدام وزیر دولت یازدهم از طریق نظرسنجی اینترنتی انتخاب شد؟

آیا چنین فراخوانی از کشور توسعه‌یافته و نخبه گرایی الگوبرداری شده یا محصول تدبیر دولت یازدهم برای کشوری است؟! آیا اساساً یک تیم حرفه‌ای از سیاستمداران یا نخبگان تصمیم‌گیر در چنین بستر بازی اقدام به نظرخواهی برای انتخاب می کنند یا کرسی وزارت در مملکت‌مان اینقدر بی‌ارزش شده که می‌توان به گزینه‌های تصدی این مسئولیت‌ها از دل نظرسنجی‌های «کامننی» و «منشنی» دست یافت؟!
کد خبر: ۶۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 21 October 2016
کدام وزیر دولت یازدهم از طریق نظرسنجی اینترنتی انتخاب شد؟
پس از وقوع تغییرات در کابینه دولت یازدهم، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در فراخوانی که از طریق حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های مختلف اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر داشته، از عموم کاربران این شبکه‌ها خواسته تا گزینه‌هایشان را برای تصدی سه وزارتخانه دولت یازدهم معرفی کنند؛ فراخوانی که در ابتدای دولت نیز توسط آشنا مطرح شد و اکنون باید پرسید، انتخاب چند وزیر دولت یازدهم متأثر از آن فراخوان‌های «رسانه‌محور» بود؟!
 
به گزارش «تابناک»؛ با انتخاب حسن روحانی و آغاز رایزنی‌ها برای چینش کابینه دولت یازدهم، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی، پنجم تیرماه 1392 در وبلاگش «فرهنگ و ارتباطات»، نوشت: «سلام علیکم. پیشنهاد می کنم در همین جا به آقای دکتر روحانی وزرای مورد نظر خود را پیشنهاد فرمایید و کمی هم در مورد دلیل خود توضیح دهید. ممنونم.» و همین رویکرد سرآغاز ارائه مجموعه‌ای پیشنهادها حتی در سطح رسانه‌ها به عنوان اعضای ایده‌أل برای کابینه دولت تدبیر و امید شد.

آشنا در پست بعدی وبلاگش که شانزده تیرماه 1392 منتشر شد نیز بر جدیت این رویکرد تأکید کرد و گفت: «سلام بر همه. از مشارکت جدی و مسئولانه همه عزیزان تشکر می‌کنم. پیشنهادها در حال جمع بندی، ارزیابی و نهایی شدن است. این فراخوان تا سه شنبه 18 تیر معتبر است.» و بدین ترتیب حتی برخی نخبگان نیز تصور کردند ماجرا جدی است و بر گزینه‌هایشان تأکید کردند. در نهایت بدون اعلام خروجی آن نظرخواهی، یک ترکیب به عنوان کابینه دولت یازدهم به مجلس معرفی شد که اکثر ایشان انتخاب شدند.
 
پس از آنکه رئیس‌جمهور با وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی خداحافظی کرد، حسام الدین آشنا دوباره به کاربران شبکه‌های اجتماعی سلامی دوباره کرد و فراخوان تازه‌ای این بار برای ترمیم کابینه داد. در فراخوان تازه مشاور فرهنگی رئیس جمهور ـ که شب گذشته (پنجشنبه) در حساب‌های کاربری آشنا در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر مطرح شده و با پیگیری مستمر آشنا همراه بوده، از کاربران خواسته شده تا گزینه‌هایشان را با ذکر دلیل برای حضور در صدر سه وزارتخانه دولت یازدهم معرفی کنند.
 
کدام وزیر دولت یازدهم از طریق نظرسنجی اینترنتی انتخاب شد؟ 
مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این فراخوان تازه چنین نوشته است: «اگر برای وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش افرادی را مناسب می دانید، لطفا همینجا با ذکر دلیلی مختصر معرفی فرمایید. بسیار ممنونم. پست های حاوی اهانت حذف می شود. هر پستی را که می خوانم لایک می‌زنم؛ این به معنای تأیید محتوای پست نیست.» و احتمالا آن گروه که در نوبت قبل گزینه‌هایشان وزرای دولت یازدهم شدند، برای معرفی گزینه‌های تازه بسیج شده‌اند!
 
شاید اکنون که مشاور رئیس جمهور دومین فراخوان آنلاین را برای انتخاب وزرای دولت یازدهم مطرح کرده، بهترین زمان برای طرح این پرسش باشد که کدام وزیر دولت یازدهم در جریان نظرسنجی‌ اینترنتی پیشین انتخاب شد؟ آیا انتخاب صورت پذیرفته کارشناسی بوده یا اقدامی تبلیغاتی برای نشان دادن اهمیت نظر افکارعمومی در انتخاب گزینه‌های تصدی حساس‌ترین پست‌های دولت تدبیر و امید است؟
 
پرسش دیگر آنکه، آیا چنین فراخوانی از کشور توسعه‌یافته و نخبه گرایی الگوبرداری شده یا محصول تدبیر دولت یازدهم برای کشوری است؟! آیا اساساً یک تیم حرفه‌ای از سیاستمداران یا نخبگان تصمیم‌گیر در چنین بستر بازی اقدام به نظرخواهی برای انتخاب می کنند یا کرسی وزارت در مملکت‌مان اینقدر بی‌ارزش شده که می‌توان به گزینه‌های تصدی این مسئولیت‌ها از دل نظرسنجی‌های «کامننی» و «منشنی» دست یافت؟!
 
پیگیری و تکرار چنین رویکردهایی آن هم از سوی عقبه فکری و کارگردان‌های دولت یازدهم، نگرانی جدی را درباره میزان عمق تصمیماتی که در این دولت گرفته می‌شود، بیشتر می‌کند؛ مگر آنکه این فراخوان برای خودِ مطرح کنندگان در حد یک بازی تبلیغاتی و شوخی باشد و به تعبیر عوامانه‌تر، اقدام «سرکاری» برای مشغول کردن بخشی از افکارعمومی از طریق این فراخوان‌های رسانه‌محور، به حساب آید! 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
کاش بجای ان سه وزیر ،وزیر فناوری واطلاعات انصراف داده بود که هر روز قبوض را بالا نبرد
دانا هم می داند و هم می پرسد
نادان نه می داند و نه می پرسد
برو بابا تو هم چقدر جدی گرفتی حالا دارند نظرسنجی می کنند دیدگاه مردم رو بدونن و در نهایت خودشان جمع بندی می کنند. انگار مثلا هر کس هر چی گفت اونا هم اجرا میکنن اتفاقا خرد جمعی بهتر از خرد فردی هست منوط به این که کمک کنه نقاط قوت و ضعف افراد شناخته بشه و بعد چند نفر کاردان نتیجه گیری کنن
حالا شما جدي نگير!
این کار یک نظر سنجی ساده است. برای دونستن نظر مردم و وزن افراد . قرار نیست با شمارش آرا تصمیم گیری بشه!
بهتر از کسایی ه که همینجوری هرچی دلشون میخواد رو از قول مردم میگن
با سلام
علی احمدی یا نجفی از وزرای سابق
چه ربطی داره حالا اگه این کار توی سویس بود که میگفتید نشانه ی تمدن و دمکراسی هست!!!!!!!!! خب نظر خواهی از مردم کجاش ایراد داره!!! خیلی خوبه مسئولان نظر مردم رو هم بدونن و مردم احساس کنم حق انتخاب یا حداقل حق نظر دادن دارن
هیچکدام همه انتخابها ازروی باند بازی بوده است .
فراخوان های این چنینی برای عوام فریبی است . خدایا به دولت مردان ما بصیرت عنایت فرما
قطعا سر کاری بوده، شک داری؟
و شاور هم فی الامر

بد نیست.
شما قبول ندارید؟
اگر امکان تعامل با وسایل ارتباطی نوین وتنگاتنگ امروزه فراهم شده چرا هیاهو میکنیم وایا غیران است که بالاخره مردم باید انتخاب کنند واین چه اشکالی دارد وایا رقابت برای نوکری مردم دعوا دارد؟
فقط میدانم حضور دکتر دادکان در راس وزارت ورزش محبوبیت دکتر روحانی را در نزد قشر جوان چند برابر خواهد کرد.
اگر ریاست جمهور وزرا را بصورت مستقل انخاب کند اینهمه جنجال به پا نمیشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار