بازدید 26515
سومین مناظره ریاست جمهوری آمریکا؛

ترامپ: ایران باید به آمریکا برای آنکه موصل را آزاد می‌کند، نامه تشکر بنویسد! / کلینتون: در سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام می‌کنم!

ترامپ درباره اینکه آیا نتایج انتخابات را می‌پذیرید یا می‌گوید تقلب شده، گفت: نتایج را می‌بینم و تصمیم می‌گیرم. مردم دیده‌اند که رسانه‌ها چه کار می‌کنند. اگر به حوزه‌های رأی گیری توجه کنید، می بینید که میلیون‌ها نفر نام نویسی کرده‌اند که نمی‌باید ثبت نام می‌کردند. اساساً هیلاری کلینتون (به واسطه جرایم متاثر از لو رفتن ایمیل‌ها و عدم صداقت درباره ایمیل‌ها) نباید می‌توانست کاندیدای ریاست جمهوری شود اما چون سیستم فاسد است، این اتفاق افتاد.
کد خبر: ۶۳۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۴ 20 October 2016
سومین مناظره ریاست جمهور آمریکا در شرایطی آغاز شد که از ابتدای این تقابل، شاهد تنش‌های جدی بودیم؛ تنش‌هایی که در میانه‌شان علاوه بر به میان کشیدن نام روسیه، چندین بار به ایران نیز حمله شد و به طور ویژه ترامپ حملاتی را به ایران کرد. با این حال، مسأله حساس اینکه، دونالد ترامپ حاضر نشد بگوید که نتایج انتخابات را ـ در صورت شکست ـ خواهد پذیرفت و در واقع ممکن است یک بحران مشروعیت و حتی تنش‌هایی در کف خیابان‌های آمریکا در انتهای این مبارزات انتخاباتی رقم بخورد.
 
به گزارش «تابناک»؛ کریس والاس مجری مناظره سوم که در لاس وگاس برگزار شد، در ابتدای این مناظره تأکید کرد که این مناظره در شش بخش پانزده دقیقه‌ای برگزار خواهد شد. از اتفاقات ویژه این مناظره اینکه، بعد از آنکه در مناظره نخست دو طرف در ابتدا و انتهای مناظره با هم دست دادند و در مناظره دوم فقط در انتهای مناظره دست دادند، این بار طرفین نه در ابتدا و نه در انتهای مناظره با هم دست ندادند. از مهمانان خاص این مناظره برادر ناتنی باراک اوباما بود که از حامیان سرسخت دونالد ترامپ و منتقد سیاست‌های برادرش است!
 
هیلاری کلینتون در واکنش به نخستین پرسش پیرامون جایگاه دادگاه عالی تأکید کرد: فکر کنم وقتی تصمیم گرفتیم قضات این دادگاه چه کسانی باشند، باید حامی مردم باشند و نه قدرت ها.
 
ترامپ نیز تأکید کرد: چقدر مهم است که قاضی‌های منصفی داشته باشیم. ما نیازمند دیوان عالی کشوری هستیم که از حقوق همه حمایت کند. اگر رقیب من حمایت شود، این متمم دوم قانون اساسی (حق نگهداری اسلحه) تغییر می‌کند. من می‌خواهم این قانون همچون نسل‌های پیشین باقی ماند.
 
کلینتون در مقابل نیز گفت: من از نگه داشتن اسلحه به عنوان سنت حمایت می‌کنم اما باید کنترل کنیم. هر سال 33 هزار نفر به واسطه آزادی استفاده از اسلحه میمیرند. من فکر می کنم اشخاص حق دارند اسلحه داشته باشند اما این موضوع ربطی به قرار دادن ضوابط برای استفاده ندارد.
 
ترامپ در مقابل گفت: در شیکاگو که سختگیرانه‌ترین قوانین استفاده از اسلحه را داریم، خشونت و استفاده از اسلحه بسیار بالاست. بنابراین ربطی به قوانین و مقررات ندارد.
 
دونالد ترامپ درباره قانون سقط جنین گفت و با تأکید بر بر رویکرد سنتی جمهوری خواهان برای عدم ایجاد بسترهای قانونی برای سقط جنین، عنوان کرد که در این زمینه ایستادگی می‌کند.
 
هیلاری کلینتون درباره سقط جنین و قوانینی که در این زمینه در آمریکا وجود دارد، گفت: در برخی ایالت‌ها قوانین سخت گیرانه‌ای وجود دارد و حتی بودجه تنظیم خانواده در این ایالت‌ها محدود شده است. تا اینجا زیاد سخت گرفته‌ایم و نباید این گونه ادامه بدهیم. موارد متعددی بوده که زنان متوجه شده‌اند که بارداری برای آنها خطرناک بوده است. ما باید از این فاصله بگیریم.
 
ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی گفت: اینکه مهاجران غیرقانونی را عفو کنید، ظلم است. هیلاری کلینتون می‌خواهد مهاجران غیرقانونی را عفو کند که مواد مخدر می‌آورد، جنایت می‌کنند. ما نمی‌توانیم آنها را عفو کنیم. ما به یک دیوار احتیاج داریم و مرزبان ها از طرح من حمایت می کنند. ما قاچاقچیان بسیار خطرناک داریم که باید اخراج شوند و سپس درباره سایر مهاجران تصمیم می‌گیریم.
 
کلینتون با اشاره به نگرانی مهاجران غیرقانونی در آمریکا برای اخراج که بسیاری از آنها در آمریکا فرزندانی به دنیا آورده‌اند، گفت: با اجرای طرح ترامپ باید خانه به خانه دنبال این یازده میلیون مهاجری برویم که سندی ندارند. ما ملتی هستیم که از مهاجران تشکیل شده‌ایم. رئیس جمهور مکزیک به طرح این دیوار خندید.
 
ترامپ در واکنش به اظهارات کلینتون گفت: اولاً رئیس جمهور مکزیک، مرد خوبی است و ما مذاکرات خوبی داشتیم و در ثانی، در سال 2006 هیلاری کلینتون به طرح دیوار کشیدن دور آمریکا رأی داد. از طرف دیگر، در دوران ریاست جمهوری آمریکا میلیون‌ها نفر توسط بیل کلینتون جابجا (اخراج) شدند؛ اما هیلاری چیزی در این زمینه نمی‌گوید. باراک اوباما نیز میلیون‌ها تن را اخراج کرده است.
 
کلینتون درباره رسوایی کلینتون در اسناد ویکی لیکس که در آنها اشاره شده و به دنبال تجارت با مکزیک است و به همین دلیل مخالف بسته شدن مرزهاست، گفت: ما قصد ایجاد یک خطوط برق به خارج از مناطق آمریکا داریم اما بهتر است در زمینه این اسناد به این مسأله بپردازیم که روسیه این اسناد را با هک به دست آورد و روسیه در حال حمایت از ترامپ است.
 
جدال بزرگ اقتصادی ترامپ و کلینتون 
 
ترامپ گفت: ما می خواهیم جلوی تروریست های اسلامی را بگیریم اما کلینتون و اوباما این کلمه را نمی‌گویند. من پوتین را نمی‌شناسم اما اگر بتوانیم با او کنار بیاییم، بهتر است.
 
کلینتون تاکید کرد: پوتین ترجیح می‌دهد یک عروسک خیمه شب بازی در کاخ سفید باشید. هیچ وقت نبوده که یک دولت خارجی از کشور ما حمایت کند. 17 آژانس امنیتی آمریکا جمع بندی کردند که روسیه قصد داشته در سطوح بالا بر انتخابات آمریکا تأثیر بگذارد.
 
ترامپ گفت: از کجا می دانید روسیه بوده است؟ او از روسیه بدش می آید، چون در همه زمینه‌ها از جمله سوریه و سلاح‌ها سر هیلاری کلینتون و اوباما شیره مالیدند. روسیه الان می‌تواند کلاهک هسته‌ای بسازد اما ما نمی‌توانیم. ما در خاورمیانه 6 تریلیون هزینه کردیم اما کنترل خاورمیانه در اختیار روسیه است.
 
هیلاری کلینتون با بیان اینکه ترامپ در زمینه هسته‌ای لاابالی گری کرده، گفت: او می‌گوید ژاپن و سایر کشورها سلاح اتمی داشته باشند. از زمانی که رئیس جمهوری دستور استفاده از سلاح هسته‌ای را می‌دهد تا زمان شلیک چهار دقیقه زمان است و باید انجام شود. خیلی ها اعتقاد دارند ترامپ صلاحیت دسترسی به کدهای اتمی را ندارد.
 
ترامپ در مقابل گفت: 200 ژنرال آمریکایی و دارنده نشان آزادی از من حمایت کردند. من گفتم نباید بودجه مان را صرف حمایت از عربستان، آلمان و ژاپن کنیم و می‌توانند برای حفاظت از خود سلاح داشته باشند. چرا عربستان نباید برای حمایت از خودش پول دهد؟ از وقتی این مسأله را زیر سؤال بردیم، ناتو تازه برای حمایت از خودش پول می‌دهد. هیلاری کلینتون می‌گوید ما عاشق شما هستیم و معلوم است که پول نمی‌دهند. در دوره اوباما، بدهی‌ خارجی‌ 20 هزار میلیارد دلار شد.
 
کلینتون درباره رویکردهای اقتصادی اش گفت: من حمایت از شغل‌های کوچک را بیشتر می‌کنم، می‌خواهم یک دوره آموزش ابتدایی تا دبیرستان داشته باشیم، می خواهیم بار هزینه های دانشگاهی را از روی مردم کم کنم. همه مزایا برای افراد ثروتمند بوده و من می‌خواهم منصفانه باشد. کارشناسان گفته‌اند برنامه من می‌تواند 10 میلیون شغل ایجاد کند اما برنامه ترامپ که با کاهش مالیات‌ها برای طبقه ثروتمند است، 3 میلیون شغل هم حذف می‌کند.
 
ترامپ در مقابل گفت: هیلاری کلینتون می‌خواهد مالیات ها را دو برابر کند. ما قراردادهای ضعیف نظیر نفتا (که بیل کلینتون امضا کرد) را دوباره می نویسیم یا لغو می‌کنیم و قراردادهای جدیدی امضا می‌کنیم.
 
کلینتون متذکر شد: ترامپ می‌خواهد از بزرگ ترین معافیت مالی ـ حتی بزرگ تر دوره بوش ـ حمایت کند. من می‌خواهم مالیات اشخاص دارای درآمد زیر 25 هزار دلار را کم کنم. من می‌خواهم با فرصت دادن به افراد برای جلو رفتن و کارآموزی‌ها کمک کنم. مالیات نگرفتن از اشخاص کمکی به ایجاد شغل نمی‌کند. اوباما بزرگ ترین فاجعه اقتصادی اوباما از دهه سی را به ارث برد. مردم تحت ریاست جمهوری جورج بوش افسرده شده بودند و فکر می‌کنم قدم های اوباما اقتصاد ما را نجات داد اما یک رکورد بزرگ بود. الان می‌توانیم روی پایمان بایستیم اما نمی‌توانیم حرکت کنیم. با حذف مالیات کمکی نمی‌کنیم.
 
ترامپ در پاسخ به اینکه شماری از جمهوری خواهان می‌گویند، طرحش جواب نمی‌دهد، گفت: هند 8درصد و چین 7درصد رشد اقتصادی داشته اما ما یک درصد رشد اقتصادی داشتیم. کشور ما در جا می‌زند و کسب و کارهایمان را از دست می‌دهیم. هزاران قلم کالا از کشورهای مختلف وارد آمریکا می‌شود. کارخانه‌هایی که بیست و پنج سال پیش رونق داشتند، با قرارداد نفت از رونق افتاد. کلینتون قصد دارد قراردادهای فراقاره‌ای امضا کند.
 
کلینتون در مقابل گفت: من به عنوان سناتور مقابل واردات فولاد و آلومینیوم چینی به آمریکا ایستادم اما دونالد ترامپ برای برجش که در لاس وگاس ساخته شده، از فولاد چینی استفاده کرده و امثال ترامپ فرصت های شغلی را به خارجی‌ها می دهند.
 
ترامپ در مقابل تأکید کرد: تو هیچ کاری در آنها سالها نکردی و فقط حرف زدی. تو فقط تجربه داری اما تجربه‌هایت بد است. در دوره وزارت کلینتون در وزارت امورخارجه، 6 میلیارد دلار گم شد یا دزدید و مشخص نیست این 6 میلیارد دلار چه شده است. کلینتون در دوره وزارت امورخارجه اش بد عمل کرد و با خروج ارتش آمریکا از عراق، داعش ظهور کرد که اکنون در 32 کشور فعال است.
 
ترامپ درباره ادعای 9 زن درباره تعرض او نسبت به آنها گفت: اینها توسط هیلاری کلینتون راه اندازی شده است. من حتی از زنم عذرخواهی نکردم، چون کاری نکرده بودم. اینها یا به دنبال به دست آوردن شهرت هستند و یا با تحریک کمپین کلینتون است. کمپین کلینتون به اشخاص 1500 دلار پول می‌دهد که به کمپین ما حمله کنند و ممکن بود شماری کشته شوند.
 
کلینتون نیز با اشاره به نوع برخورد ترامپ با این اتهامات گفت: دونالد به زن‌ها توهین می‌کند. ما می‌دانیم افکار کلینتون درباره زن‌ها چگونه است و این شخصیت اوست. او هرگز بابت حرف‌هایی که به زن‌ها زده، عذرخواهی نمی‌کند. او ادای یک زن معلول را درآورد و حتی به جان مک کین توهین کرد. ترامپ به یک قاضی فدرال که در ایندیانا توهین کرد و گفت قابل اعتماد نیست، چون والدینش در مکزیک به دنیا آمده‌اند. بنابراین یک رفتار است.
 
ترامپ تاکید کرد: هیچ کسی به اندازه من برای زنان احترام قائل نیستم. این کمپین بسیار ناپسند برای کلینتون است. او بعد از گرفتن اخطار از کنگره، 33 هزار ایمیل را نابود کرد. یک ژنرال 5 ستاره به اف بی آی دروغ گفت و پنج سال زندان رفت اما کلینتون ده ها بار درباره ایمیل‌هایش دروغ گفت و حالا می‌خواهد رئیس جمهور شود. تو درباره حق زن‌ها حرف می‌زنی ما تو از عربستان و کشورهای عربی 25 میلیارد دلار برای بنیاد کلینتون پول گرفته‌ای که اقلیت‌ها را می‌کشند.
 
ترامپ درباره اینکه آیا نتایج انتخابات را می‌پذیرید یا می‌گوید تقلب شده، گفت: نتایج را می‌بینم و تصمیم می‌گیرم. مردم دیده‌اند که رسانه‌ها چه کار می‌کنند. اگر به حوزه‌های رای گیری توجه کنید، می بینید که میلیون‌ها نفر ثبت نام کرده‌اند که نمی‌باید ثبت نام می‌کردند. اساساً هیلاری کلینتون (به واسطه جرایم متاثر از لو رفتن ایمیل‌ها و عدم صداقت درباره ایمیل‌ها) نباید می‌توانست کاندیدای ریاست جمهوری شود اما چون سیستم فاسد است، این اتفاق افتاد.
 
کلینتون گفت: اف بی آی یک سال روی ایمیل‌های ما تمرکز کرد و گفت جرمی رخ نداده است. وقتی برای شوی خود جایزه نگرفت، گفت بنیاد امی تقلب می‌کند و وقتی می داند در انتخابات عقب افتاده، می گوید در انتخابات تقلب می‌شود. ما 240 سال دموکراسی شفاف داریم. همان طور که اوباما گفت تو لایق ریاست جمهوری نیستی. تو دموکراسی و ساختار سیاسی آمریکا را زیر سؤال می بری.
 
ترامپ گفت: من فکر می‌کنم کاری که اف بی آی کرد و به خصوص ملاقات با شوهر کلینتون در هواپیما (اشاره به تبانی) شرم آور است. 
 
کلینتون تأکید کرد: سوریه کانون داعش خواهد بود تا زمانی که روسیه و ایران حمله می کنند. من برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تلاش می‌کنم تا بمباران‌ها متوقف شود و مهاجرت پناهجوها نیز قطع شود و سپس به دنبال راهکار سیاسی می‌رویم.
 
ترامپ در مقابل گفت: ژنرال های ما در قبر به واسطه سیاست‌های نظامی آمریکا می‌لرزند. ما رهبران داعش را می‌خواستیم اما آنقدر به حمله به موصل اشاره شد که همه آنها از موصل رفته‌اند. ایران باید به ما نامه تشکر بنویسد؛ همان ایرانی که به آن اجازه ساخت سلاح اتمی را دادیم، باید یک نامه تشکر دیگر به ما بزند، چون ما موصل را آزاد می‌کنیم و نفعش را ایران می‌برد. ایران قصد قبضه کردن عراق را داشت و ما این کار را برای ایران کردیم. ما نباید به عراق می‌رفتیم اما وقتی رفتیم، نباید به یک باره از موصل و عراق خارج می‌شدیم.
 
ترامپ درباره صحبت‌هایش پیرامون اینکه گفته بود سوریه و روسیه در حال بمباران تروریست‌ها و داعش هستند، گفت: اسد خیلی باهوش‌تر از اوباما و کلینتون است و الان با روسیه و ایران دست به یکی کرده است. آنها داعش را نمی‌خواهند اما ما داریم به شورشی‌ها پول می‌دهیم که نمی‌دانیم چه کسانی هستند. اگر روزی اسد سقوط کند، ممکن است اینها از اسد بدتر باشند. اگر کلینتون درباره سوریه کاری نمی‌کرد، وضع بهتر بود. او می‌خواهد ده ها هزار نفر از سوریه را وارد ایران کند و معلوم نیست آنها از داعش نباشند.
 
کلینتون در پاسخ به اینکه اگر پرواز ممنوع وضع شود و روسیه این منطقه را نقض کند و یک جنگ در بگیرد، چه خواهد شد؟ گفت: ما با روسیه در این زمینه حرف می‌نزنیم و من فکر می‌کنم می‌توانیم به توافقی برسیم که به دولت روسیه و سوریه بگوییم این طرح پرواز ممنوع به نفع مردم سوریه است. درباره ورود داعش نیز باید بگویم، من اجازه ورود هیچ شخصی به خاک آمریکا نخواهم داد، مگر آنکه از هویتش مطمئن شوم. یکی از تروریست‌هایی که در آمریکا عملیاتی انجام داد، متولد نیویورک بود؛ بنابراین باید در این زمینه بدانیم تهدید چیست.
 
ترامپ درباره بدهی ملی آمریکا گفت: ما یک ساختاری ایجاد می‌کنیم که مشاغل‌مان از آمریکا خارج شود. ما از حرفه‌ای‌ها برای مذاکرات تجاری استفاده نکرده‌ایم. ما از کوتوله‌هایی استفاده نمی‌کنیم که به کمپین کلینتون پول داده‌اند. ما مشاغل را دوباره به آمریکا می‌آوریم.
 
کلینتون نیز گفت: او با رونالد ریگان نیز اختلاف داشت و به طرح‌های او نیز انتقاد می‌کرد. من برای هر طرحم یک بودجه دارم و یک پنی به بدهی ملی اضافه نمی‌کنم. من برای طرح بیمه و آموزش، جایی می‌رویم که پول است و سراغ شرکت‌های بزرگی می‌روم که باید مالیات بدهند. اقتصاد از طبقه متوسط رشد می‌کند اما ما با هم اختلاف داریم، چون از طبقه‌های محتلف آماده‌ایم.
 
ترامپ درباره بیمه درمانی نیز گفت: من مالیات‌ها را کاهش می‌دهم و اقتصاد را شکوفا می‌کنم. ما طرح بیمه درمانی اوباما را لغو می‌کنیم، چون نرخ‌ها 60، 70 درصد بالا رفته است. طرح بیمه درمانی بد و پرهزینه است و کلینتون می‌خواهد این طرح را نگه دارد.
 
ترامپ در مقابل گفت: باید پول بیشتری وارد تامین اجتماعی کنیم، برای همین می‌خواهیم پول بیشتری از طبقه ثروتمند به عنوان مالیات جذب کنیم. در مقابل دونالد به دنبال کم کردن مالیات است که به شدت تبعات بدی خواهد داشت. اگر طرح اوباما که ترامپ می‌خواهد لغو کند، لغو شود، هزینه های بدی خواهد داشت.
 
در انتهای مناظره سوم، مجری از هر دو کاندیدا خواست که هر کدام یک دقیقه درباره اینکه چرا باید به ایشان رأی دهند، سخن بگویند.
 
کلینتون: من دستم را به سوی همه جمهوری خواهان، دموکرات ها و مستقل ها دراز کنم، چون به حمایت همه شما برای بهتر کردن وضعیت کشور احتیاج دارم. من خودم را به حمایت از حقوق کودکان و خانواده‌ها متعهد کرده‌ام.
 
ترامپ: من با این کمپین شروع کردیم که عظمت را به آمریکا باز می‌گردانیم. نیروهای نظامی ما تنگدست شده‌‌اند و به آنها احترامی گذاشته نمی‌شود. من برای سیاه پوستان و لاتین تبارها بیش از صدها سال عملکرد کلینتون کار می کنم. ما نمی خواهیم چهار سال دیگر دولت اوباما بر جای بماند.
 
تعداد بازدید : 38
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۶
کار ابر قدرتی مانند آمریکا به جایی رسیده که باید بین یک دیوانه شهوتران و یک روباه دروغگو یکی را انتخاب کنند.خدا به تمام جهان کمک کند که گرفتار شر آنها نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
کار شما به کجا رسیده؟
پنج سال زندان به خاطر یک دروغ !!!
...
پاسخ ها
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
خخخخخخ از کل حرفاشون فقط همون رو دیدی؟
چقد برا بعضیا مرغ همسایه غازه
عجب بی شرم هایی هستند
به داعش کمک میکنند بعد میگن موصل را ما آزاد کردیم

موصل را مردم عراق آزاد کردند
مناظره جنجالی هیلاری و ترامپ ، ماهیت پلید آنان را افشا کرد
ترامپ و کلینتوت برخاسته از جامعه ای آکنده از فساد ، فحشا و جنایت هستند ، از مدینه فاضله نیامده اند
بارها گفته شده است که "مهم نیست چه کسی در آمریکا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و..." اما نمی دانم چرا دو شبکه تلویزیونی و تمام سایت های ایرانی مناظره خانم کلینتون و آقای ترامپ را با تمام جزئیات و تحلیل های متعدد پیگیری و پخش می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
اول اینکه بنظر من منافاتی ندارد ثانیا در این مناظره ها چهره واقعی آنها و اهدافشان تا حدودی معلوم می شود و شناخت دشمن از اصول اولیه حفظ منافع است
دربالاترین سطح سیاست آمریکا،بزرگترین کشورجهان راجع به قدرت ایران حرف می زنندوترس دارندآن وقت درداخل کشورماخودزنی می کنیم.خودمان راباورنداریم.باهم مهربان نیستیم.درودبرشرف همه دیپلمات هاونظامیانی که این عزت روبه ایران داده اند.یک زمانی بازوروقلدری صاحب کلی سرزمین بودیم وامروزافغانستان وعراق وسوریه ویمن وبحرین ولبنان وکلیه مسلمانان چشم امیدشون به ایرانه.بله کشورهای بعضافقیری هستندولی دراوج قدرت شاهان ایران هم همین کشورهاجزخاک مابودند.پس دراقتدارایران خللی ایجادنشده فقط ماباورنداریم.
اینا همش فیلمه عزیز. کدوم دموکراسی. کشکه چی، دموکراسی ابزار دست این جانیاست برا اعمال زور به کشورها، اوباما و جان کری هم خیلی به هم میپریدن، من فکر کنم هیچ مناظره ای مثل مناظره اوباما کری نبود. آخرش چی شد، وقتی اوباما رییس جمهور شد جان کری شد دست راستش.
اینا فوق دروغگو هستن. طوری دروغ میگن که طرف ازشون تشکر هم بکنه.
بخوبی این منازه سیمایی از داخل امریکا را به همه نشان داد. امریکا دیگه امریکای سابق نیست.
فقط ترامپ
کودکستانی های بی خرد!
انگار نه انگار قراره رییس جمهور یک کشور شیطان بزرگ بشن:)))
چی بگم
من دیگه حرفی ندارم
"او می‌خواهد ده ها هزار نفر از سوریه را وارد ایران کند و معلوم نیست آنها از داعش نباشند."
اشتباه نوشته شده چون او گفت می خواهد وارد آمریکا کند نه ایران.لطفا در متن تصحیح شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار