بازدید 11987
۱
الیاس حضرتی در گفت و گو با تابناک

مردم در انتخابات هفتم اسفند،اعلام کردند که باید در کابینه خانه تکانی صورت گیرد!

برخی از نمایندگان نیز بر این اعتقاد هستند که تغییرات کابینه دولت سیاسی است و دولت برای اینکه بتواند نظر جناح خاصی را به طرف خود جلب کند، دست به این تغییرات زده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 20 October 2016
از اردیبهشت 94 موج اعتراضات به کابینه دولت یازدهم تا آنجایی پیش رفت که گمانی زنی ها برای تغییر چند وزیر و استاندار جدی شد. در روزهای اخیر، با روشن شدن ترکیب مجلس دهم علاوه بر چالش انتخاب رئیس مجلس، نحوه تعامل راه‌یافتگان لیست امید با دولت نیز مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، یکی از خبرگزاری ها به نقل از یک منبع آگاه، از استعفای علی جنتی وزیر ارشاد، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش «در راستای ترمیم کابینه» دولت یازدهم خبر داد؛ هرچند برخی اخبار هنوز صحت این خبرها را تأیید نکرده اند، گویا تغییرات در کابینه قطعی شده است.

یکی از نخستین نهادهایی که به این موضوع واکنش نشان داد، مجلس شورای اسلامی بود. با اینکه برخی از نمایندگان در ماه های پایانی دولت، تمایلی به این تغییرات ندارند، تغییر در کابینه نیز در بین نمایندگان موافقان زیادی دارد. برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که تغییرات باید زودتر از اینها انجام می شد، ولی چون دولت نمی توانست با مجلس نهم تعامل کند، تغییرات خود را نگه داشت تا مجلس تغییر یابد.

از سوی دیگر، برخی از نمایندگان نیز بر این اعتقاد هستند که تغییرات کابینه دولت سیاسی است و دولت برای اینکه بتواند نظر جناح خاصی را به طرف خود جلب کند، دست به این تغییرات زده است.

الیاس حضرتی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در رابطه با این موضوع، همیشه نمایندگانی که تمایل به تعامل مثبت با دولت داشتند، خواستار یک نوع بازسازی در کابینه بودند و می خواستند این ترمیم ها بسیار زودتر از این صورت می گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت در اوایل کار خود معذوریت هایی داشت و نمی توانست با مجلس قبلی هماهنگی های لازم را انجام دهد و حتی وزیری را تغییر دهد و بیم این می رفت، اگر گزینه دیگری معرفی شود، مجلس مقاومت خواهد کرد و مجلس نهم نمی تواند این خواسته دولت را عملی کند.

وی گفت: اما از زمانی که مجلس دهم آمده و مجلسی ها نیز علاقه مند به تعامل با دولت هستند، دولت تغییرات خود را کلید زد؛ هر چند با تأخیر این کار انجام شده است، باز جای شکر دارد و تغییر هر زمان لازم باشد باید انجام شود.

این نماینده با اشاره به برخی انتقادات که در خصوص تغییرات در هشت ماه باقی مانده از عمر دولت انجام می شود نیز افزود: هر کس بگوید در زمان باقی مانده به فکر تغییر نباشید، دولت را محدود به یک دوره می داند، حال اگر از اطرف خود رئیس دولت باشد که یک عیب بزرگتر نیز حساب می شود.

حضرتی در ادامه افزود: همه و بخصوص دولت و مشاوران آن باید نگاهشان به چهار سال و نه ماه دیگر باشد و بر اساس این تغییرات را ایجاد و دولت را ترمیم کنند. انتظار بر این است که تغییرات در سطح وسیع تر از این باشد و غیر از وزرای آموزش و پرورش که استعفایش قطعی شده، وزیر فرهنگ و ورزش در حوزه های دیگری نیز تغییراتی ایجاد شود.

وی گفت: باید در تیم اقتصادی دولت نیز تغییر صورت گیرد و یک تیم که دارای بینش مشخص اقتصادی و برنامه مشترک اقتصادی داشته باشد و همچنین تیمی که از یک هماهنگی کامل برخوردار باشند، به تیم اقتصادی دولت اضافه شود تا نقیصه اصلی دولت که مشکلات اقتصادی است، حل شود. علاوه بر اینها نیز این تغییرات در سطح مدیران و استانداران نیز انجام شود. من متأسفم که باید اعلام کنم، برخی مدیران و استانداران به علت کهولت سن آلزایمر گرفته اند و قادر به ادامه کار خود نیستند.

این نماینده در پاسخ به اینکه آیا این تغییرات از روی برخی فشارها انجام گرفته یا دولت خود تصمیم به ترمیم کابینه گرفته است، گفت: البته فشارها در همه دولت ها بوده، ولی بیشترین فشار از سوی مردم بوده و مردم در انتخابات هفتم اسفند اعلام کردند که باید تغییرات در کابینه صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: هیچ دولت و مجلسی بدون فشار نبوده؛ اما دولت در مقابل این فشارها همیشه تدابیری داشته و این گونه نبوده که دولت بخواهد به واسطه برخی از این فشارهای بیرونی عقب نشینی کرده باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱
چرا باید مدیران سالمند دولتی تغییر کنند ولی سایر مدیران علیرغم کهولت سن تغییر نکند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر