بازدید 26716
آخرین تحولات از سومین روز عملیات در موصل؛

آزاد سازی 18 روستا در جبهه جنوب / فهرست مناطق آزاد شده منتشر شد / تا کنون 66 تروریست به هلاکت رسیده اند / ویدئویی از جریان عملیات در موصل از نمای پهپادهای ارتش عراق

سومین روز عملیات در موصل در حالی پیگیری می شود که نیروهای عراقی در فاز دوم عملیات به همراه بسیج مردمی عراق موفق شده اند، بخش مهمی از جنوب و جنوب شرق موصل را تحت کنترل خود درآوردند. این در حالی است که نگرانی ها همچنان در مورد آینده موصل بعد از آزادسازی این شهر ادامه دارد.
کد خبر: ۶۳۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 19 October 2016
سومین روز عملیات در موصل در حالی پیگیری می شود که نیروهای عراقی در فاز دوم عملیات به همراه بسیج مردمی عراق موفق شده اند، بخش مهمی از جنوب و جنوب شرق موصل را تحت کنترل خود درآوردند. این در حالی است که نگرانی ها همچنان در مورد آینده موصل بعد از آزادسازی این شهر ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته در آغاز فاز دوم عملیات علیه نیروهای ترویستی داعش، ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی، موفق شدند بر شهر حمدانیه در جنوب شرق موصل مسلط شوند. در همین حال، در جبهه شرق و در بخش بخدیدا نیز نیروهای پیشمرگه کرد همچنان مواضعی را که در اولین روز عملیات تسخیر کرده اند، کنترل و از عملیات ارتش عراق پشتیبانی می کنند.

جنگنده های ائتلاف به همراه اف 16 های ارتش نیز همچنان مشغول بمباران شدید مواضع داعش، انبارهای مهمات و مراکز عملیاتی این گروه در قلب موصل هستند.

ضد حملات داعش در حمدانیه و سنجر / آزاد سازی 50 چاه نفت در القیاره / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه

اما گروه تروریستی داعش با به آتش کشیدن چاه های نفت و انجام حملات انتحاری، همچنان مقاومت کرده و سعی در جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش عراق به سمت مرکز شهر را دارند. درگیری ها در فاصله سی کیلومتری موصل در روز سوم به شدت در جریان است.

ضد حملات داعش در حمدانیه و سنجر / آزاد سازی 50 چاه نفت در القیاره / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه


صبح امروز، نیروهای ارتش عراق به همراهی پلیس فدرال موفق به کشتن سی تروریست داعش و آزادسازی پنجاه چاه نفت منطقه عین الجهش در نزدیکی محور القیاره به مخمور شده اند. این محور در نزدیکی بخش الشوره است که روز گذشته ارتش عراق موفق شد، طی یک درگیری چند ساعته، آن را از کنترل داعش خارج کند.
همچنین به نیروهای پیشمرگه کرد، صبح امروز و رأس ساعت 5 به وقت محلی از سوی تروریست های با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده در منطقه شنغال حمله شد؛ سه مورد از این خودروها با موفقیت منهدم شد.

***

در همین حال گفته می شود، نیروهای داعش در بخش الحمدانیه در 35 کیلومتری موصل، اقدام به دو حمله انتحاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده به مواضع ارتش عراق کرده اند. هنوز در مورد تلفات احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است. از سوی دیگر، تروریست های داعش همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، مجبور به عقب نشینی به بخش العباسیه در جنوب شرق شده اند.

***

نیروهای ارتش در یک درگیری شدید با تروریست ها، موفق شدند روستای کانی حرامی را به کنترل خود درآورند. در همین حال، پلیس فدرال عراق، موفق به بیرون راندن بقایای داعش از روستای بجوان در جنوب موصل شده اند. سازمان عفو بین الملل در پیامی نسبت به اقدامات تلافی جویانه داعش علیه شهروندان موصل هشدار داده است. گروه های نظامی شیعه نیز در همین حال اعلام کرده اند، با همه قوا به پشتیبانی از ارتش عراق در عملیات ادامه می دهند.

ضد حملات داعش در حمدانیه و سنجر / آزاد سازی 50 چاه نفت در القیاره / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه


***

تحرکات داعش در ترکیه و آنکارا امروز به اوج خود رسیده است. گزارش ها حاکی از اقدام تروریست ها برای انجام حملات تروریستی و انتحاری در پایتخت ترکیه است. گفته می شود، بیست تروریست در 25 نقطه از ترکیه و در شرق دیاربکر توسط پلیس دستگیر شده اند. همچنین CNN گزارش داده که یک بمب گذار انتحاری در آنکارا صبح امروز به ضرب گلوله پلیس از پای درآمده است.

سفارت ایران در آنکارا با اشاره به احتمال وقوع عملیات تروریستی در اماکن حساس از ایرانیان خواست از انجام سفرهای غیر ضروری و حضور در اماکن حساس و پرتجمع در ترکیه خودداری کنند.


***

ایالات متحده هشدار داده است که احتمالا داعش در موصل اقدام به استفاده از سلاح های شیمیایی خواهد کرد. این خبر به رغم تأکید بر این موضوع است که توانایی فنی این گروه برای ساخت این سلاح ها محدود است؛ بنابراین، نیروهای آمریکا مشغول جمع آوری نمونه ها و داده هایی هستند تا برای آزمایش در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین در موضوع دیگر آمریکا در خصوص استفاده داعش از شهروندان موصل به عنوان سپر انسانی هشدار جدی داده است.

باراک اوباما با اشاره به وجود یک میلیون تن در موصل، این موضوع را چالش بزرگی برای عملیات دانسته است. همچنین توماس ویس، مدیر بخش عراق سازمان بین المللی امور مهاجران اشاره کرده است، داعش احتمالا از محاصره شدگان در موصل به عنوان سپر انسانی استفاده خواهد کرد.

***

در حالی که هنوز عملیات علیه داعش در نخستین روزهای خود در جریان است و نیروهای ارتش عراق درگیری شدیدی با دعش را تجربه می کنند، در اقلیم کردستان کنفرانسی در حال برگزاری است که موضوع آن بحث بر سر آینده موصل بعد از آزادسازی از دست تروریست های داعش است. نوزاد هادی فرماندار اربیل در این کنفرانس گفته است، عراق از جنگ سال 2003 تا کنون رنگ ثبات را به خود ندیده است.

ملا بختیار از مقامات PUK نیز در این کنفرانس اعلام کرد، اربیل و بغداد باید بر سر مسائل جاری در خصوص عراق و موصل به تفاهم رسیده و موانع را رفع کنند.


برگزاری کنفرانس در اقلیم کردستان در خصوص آینده موصل / ضد حملات داعش در حمدانیه و شنغال / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه

***

برخی خبرهای غیر رسمی، حاکی از آن است که داعش اقدام به منفجر کردن ساختمان فرمانداری در خیابان نینوا در مرکز موصل کرده است. تا کنون این خبر تأیید نشده است. همچنین خبر دیگری حاکی از آن است که تروریست های داعش، اقدام به انفجار ساختمان شورای شهر در نزدیکی ساختمان فرمانداری کرده اند.

گفتگوی تلفنی پوتین با اردوغان و حیدرالعبادی / برگزاری کنفرانس در اقلیم کردستان در خصوص آینده موصل / داعش ساختمان فرمانداری و شورای شهر موصل را منفجر کرد


همچنان پیشروی ارتش عراق از جنوب و جنوب شرق به سمت موصل ادامه دارد و از روز اول عملیات تا کنون، 352 کیلومتر مربع از چنگ تروریست ها بیرون آورده شده است.


***

گفت وگوی تلفنی پوتین با رهبران ترکیه و عراق: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در رابطه با عملیات موصل، دقایقی قبل با رهبران ترکیه و عراق گفت وگوی تلفنی داشت. در بیانیه ای که کرملین در همین خصوص منتشر کرده آمده است، پوتین در گفت وگو با اردوغان و حیدرالعبادی ابراز امیدواری کرده که عملیات با موفقیت کامل انجام شود. گفته می شود، در این گفت وگوها پوتین تأکید کرده که حضور نیروهای خارجی در عملیات باید با موافقت کامل دولت عراق صورت پذیرد.


***

گزارش های میدانی حاکی از آن است که درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش عراق و تروریست های داعش در روستای العباسیه در جریان است. تبادل آتش سنگین برای کنترل این روستا، در حالی است که روز گذشته، ارتش عراق موفق شده بود تا بخش های مهمی از حومه این روستا را به کلی پاکسازی کند.


***

ارتش عراق موفق به آزاد سازی یک روستای دیگر در منطقه حمدانیه شد. همچنان درگیری ها برای تسلط بر روستای العباسیه در همین منطقه ادامه دارد. این روستا به کلی توسط نیروهای عراقی محاصره شده است و احتمالا به زودی با تلفات سنگین داعش به کنترل ارتش درخواهد آمد. در همین حال داعش همچنان مشغول به آتش کشیدن چاه های نفت در خط مقدم جبهه جنوب شرق است. همچنین گفته میشود که 9 تروریست داعشی در غرب موصل توسط نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسیده اند. نیروهای هوایی ائتلاف آمریکا در منطقه مخمور بر زمین نشسته و آماده ادامه عملیات هستند.


***

جنگنده های ارتش عراق با پرواز در ارتفاع پایین به حمایت خود از پیشروی نیروهای عراقی ادامه میدهند. همچنین مقامات عراقی به نمایندگان سازمان ملل گفته اند که اولین گروه از پناهندگان موصل ظرف مدت 5 تا 6 روز از شهر خارج خواهند شد. این امر به معنی آن است که احتمالا محاصره موصل تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

اطلاعات میدانی حاکی از آن است که روستای الزاویه که بزرگترین روستا در منطقه الحود در جنوب شرق موصل است به کنترل کامل نیروهای ارتش و بسیج مردمی درآمده. درگیریهای همچنان در روستای العباسیه ادامه دارد و نبرد سنگینی نیز در شهر نمرود بین نیروهای عراقی و تروریستهایی که تلاش میکنند مجددا کنترل این شهر را به دست بگیرند در جریان است.

خروج آوارگان از شهر طی 6 روز آینده / نبرد سنگین در شهر نمرود بین ارتش و تروریست ها / پرواز جنگنده های عراقی در ارتفاع پایین

***

خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که کنترل کامل روستای الزاویه به دست نیروهای ارتش عراق افتاده است و پرچم عراق بر فراز ساختمان های این روستا به اهتزاز درآمده.


***


اردوغان رئیس جمهور ترکیه دقایقی قبل طی سخنانی بیان کرد: بغداد و دمشق مشغول تهدید ترکیه هستند و ما این موضوع را نمیپذیریم. وی بیان کرده است که ما مخالف شیعیان نیستیم بلکه با ستیزه نژادی و طایفه ای بر علیه مردم موصل مخالف داریم. اردوغان تاکید کرده است که هیچ کس نمیتواند ترکیه را از شرکت در عملیات موصل باز دارد و ما پیش از این جبهه فرات را باز کرده ایم.

اردوغان: دمشق و بغداد ترکیه را تهدید میکنند و ما این را نمی‌پذیریم / فرمانده ارتش عراق از موفقیت در پیگیر عملیات خبر داد

در همین حال قاسم جاسم فرمانده ارتش عراق امروز در گفتگویی در منطقه عملیاتی جبهه جنوب شرق تاکید کرده است که عملیات همچنان با موفقیت در حال پیگیری است و ظرف روزهای آینده بخشها و شهرهای بیشتری از دست تروریست های داعش خارج خواهد شد.


***

در حالی که درگیری ها در روستای العباسیه همچنان ادامه دارد خبرها حاکی از آن است که داعش مواضع خود در این روستا را با حفر خندق و سنگر مستحکم کرده است. در عین حال در جبهه جنوب شرق نیروهای ویژه ارتش عراق موفق شده اند تا تمامی سایت های نفتی القیاره و نجمه را تحت کنترل کامل خود در آورند.

از سویی در حالی که ساعتی قبل منابع خبری داعش ادعا کرده بودند که این گروه تروریستی موفق به بازپس گیری دو روستا در جبهه شرق از نیروهای کرد شده است، اکنون نیروهای پیشمرگه کرد این دو روستا را در محدوده شنغال از دست تروریست های داعش خارج کرده اند.

***

پلیس فدرال عراق اعلام کرده است که تا کنون نیروهای کرد و ارتش عراق به همراه بسیج مردمی موفق شده اند 18 روستا را به کلی از کنترل تروریست های داعشی خارج کنند. فهرست کامل این روستا ها به همراه میزان تلفات و خسارات وارد شده به داعش متعاقبا اعلام میشود.

در همین حال پنتاگون اعلام کرده است که تعداد 100 نفر از سربازان آمریکایی به همراه نیروهای کرد و ارتش عراق در عملیات موصل میجنگند و پیشروی میکنند که قرار است بر این تعداد طی روزهای آینده افزوده شود. پیش از این آمریکا اعلام کرده بود که 5 هزار نیروی آمریکایی در عملیات موصل تنها نقش پشتیبانی لجستیک و مشاوره ای دارند.

از سوی دیگر روسیه بار دیگر به آمریکا هشدار داده است که نباید تروریست های داعش را از سمت موصل به سوی سوریه فراری دهد.

***

پلیس فدرال عراق موفق شده است در جبهه جنوب تعداد 50 فروند موشک کورنت 120 خمپاره انداز و دو خودروی زرهی را از تروریست های داعش به غنیمت بگیرد. در همین حال نیروهای ضد تروریسم ارتش عراق اکنون به بخش الحمدانیه منتقل شده و به همراه نیروهای ارتش و بسیج مردمی درحال پیشروی به سمت حمام العلیل هستند.

هشدار مجدد روسیه به آمریکا در عملیات موصل / آزاد سازی 18 روستا در جبهه جنوب / به دست آمدن غنیمت های سنگین از تروریست ها در جبهه جنوب شرق / پنتاگون: 100 سرباز آمریکایی در کنار نیروهای کرد و عراقی میجنگند


***

تصویر زیر خانواده هایی را نشان میدهد که با استفاده از تراکتور، خودرو و در برخی موارد سوار بر ستور خود از موصل گریخته اند:



تصویر زیر مناطقی را که تا آخرین ساعات روز سوم عملیات به کلی از کنترل داعش خارج شده است نشان میدهد. مناطق خاکستری هنوز در کنترل داعش است:

هشدار مجدد روسیه به آمریکا در عملیات موصل / آزاد سازی 18 روستا در جبهه جنوب / به دست آمدن غنیمت های سنگین از تروریست ها در جبهه جنوب شرق / پنتاگون: 100 سرباز آمریکایی در کنار نیروهای کرد و عراقی میجنگند

***

در حالی که درگیریها در منطقه العباسیه همچنان ادامه دارد برخی خبرهای منتشر شده از صحنه عملیات حاکی از آن است که تروریست های داعش یک دستگاه تانک متعلق به ارتش عراق را منهدم کرده اند. آنگونه که به نظر میرسد نبر بر سر روستای العباسیه تبدیل به یک نبرد طولانی شده است، اما با توجه به آن که این روستا به کلی در محاصره ارتش عراق است، احتمالا تا آخرین ساعات امروز یا فردا از لوث وجود تروریست ها پاک خواهد شد.

در همین حال خبر میرسد که نیروهای ارتش عراق به همراهی بخشی از لشگر نیروهای ویژه به مرکز حمدانیه در بخش بخدیدا یورش برده اند و نبرد سنگینی بین نیروهای عراقی و تروریست ها در حومه شهر نمرود در جریان است. این شهر کوچک با فاصله اندکی در غرب روستای العباسیه قرار دارد.


***

ارتش عراق فهرست 18 روستای آزاد شده در 48 ساعت گذشته از دست تروریست های داعش در جبهه جنوب شرق را منتشر کرد. بر طبق این اعلام تا کنون 66 تروریست به هلاکت رسیده، 31 سایت پرتاب موشک تروریستها به همراه 5 سایت خمپاره اندازی نیز منهدم شده است:

هشدار مجدد روسیه به آمریکا در عملیات موصل / آزاد سازی 18 روستا در جبهه جنوب / به دست آمدن غنیمت های سنگین از تروریست ها در جبهه جنوب شرق / پنتاگون: 100 سرباز آمریکایی در کنار نیروهای کرد و عراقی میجنگند

ویدئوی زیر که توسط پهپادهای ارتش عراق ضبط شده است جریان عملیات آزاد سازی موصل را به تصویر میکشد:


تعداد بازدید : 37
دانلود



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
نصر من الله و فتح قريب. انشاالله به زودي شاهد تار و مار شدن اين حيوانهاي وحشي داعشي خواهيم بود. انشاالله اردوغان كذاب هم هلاك بشه.
پاسخ ها
امیر
| Italy |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
ببخشید دستم اشتباهی خورد به منفی.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
اردوغان چون با تروریست های کرد مبارزه میکنه بده؟یه خاطر قسمت دوم منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
اگر اردوغان نبود که داعش الان تو خونه شما نشسته بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
من از هلاک شدن اردوغان حمایت نمی کنم اما این آقا چه کاری با داعش کرد؟ یادتون رفته که داعش اعضا کنسولگری ترکیه رو دو دستی به ترکیه فرستاد؟ از همه اتهامهایی که در مورد حمایت ترکیه از داعش شده اگر بگذریم از خرید نفت اونها که نمی شه گذشت. از میان کشورهای همسایه سوریه که امکان خرید و یا ترانزیت نفت سوره و عراق داشته فقط ترکیه بود.
سعید
| Netherlands |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
قسمت دوم حرفت منفی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
اونهایی که از ترکیه و اردوغان بد میگن، فقط بلدن حرفهای رسانه های به درد نخور داخلی رو بلغور کنند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
ماشالله چقدر تو ايران طرفدار عردوغان داريم.برو ببين و
.تحقيق كن صدها ماشين تويوتا نو رو كي به داعش داده
تازه اين يكي از كاراشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
ما باید انقدر روابط سیاسی و اقتصادی مون رو با کشورهای اروپایی و امریکا خوب کنیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
نایس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
اردوغان و دولت ترکیه حمایت های فراوان نظامی ، تسلیحاتی و درمانی به گروهک تروریستی داعش کرده اند و می کنند
گمان نكنم بشود داعش را در كوتاه مدت شكست داد و از موصل بيرون راند. افراد اين گروه تروريستي آنچنان شستشوي مغزي شده اند كه مرگ را به بازي گرفته و حتي تانكهاي ارتش عراق را با عمليات انتحاري منهدم ميكنند. خدا لعنت كند رهبران عقيدتي داعش را كه با تلقين و تزريق افكار ارتجاعي در مغز پيروان خود، آنها را براي كشته شدن در راه عقايد تكفيري تشويق ميكنند.
انشاله داعش از بین خواهد رفت ولی سوریه وعراق با حضور روسها وامریکاییها و نوچه هاشون حالا حالا روی ارامش را نخواهند دید
برادر جان جوش نزن، سگ زرد برادر شغال سیاه!
خدا لعنت کند افکار داعش عمليات انتحاري نه در بین گروه های داعش خوبه ونه سوریه. فلسطین . لبنان
هر گونه عملیات انتحاری و استشهادی مذموم و غیر انسانی است.
با توجه به اینکه اکثر دنیا موافق سرکوب داعش هستند و متفالقول هستند که این گروه تندرو تکفیری و ضد انسانی باید از بین برود بازهم متاسفانه بعضی از حکام مرتجع عرب خواهان کمک به داعش با بهانه های اینکه از راهی فرار کنند و برنوندو عقب نشینی کنند و مردم در خطر هستند غیر علنی حمایت می کنند
بیشتر از داعش باید نگران نیروهای ائتلاف، آمریکایی ها و مخصوصا نیروهای کرد پیشمرگه بود که تاکنون سعی در کمک به داعش داشتند و حالا که داعش بیرون رانده می شود خود را وارد بازی کرده اند که جا پای خود را از دست ندهند و این نگرانیها مشغولیت اصلی ذهن فرماندهان شیعه عراق و ایران است.
خداوند رزمندگان اسلام را نصرت عنایت کند و دشمنان اسلام را خوار و ذلیل گرداند.
برای پیروزی شیعیان جهان صلوات.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
شیعیان قرار است بر کی پیروز شوند؟ انشاالله مسلمانان
چه شیعه و چه سنی بر جهل و تیرگی پیروز خواهند شد
36 سال پیش در چنین روزهایی ارتش متجاوز عراق با همکاری دولتهای نادان و متعصب عربی جنگی ناخواسته و تحمیلی را بر علیه ایران شروع کرد . مرد و زن و پیر و جوان به دفاع از کشور پرداختند . این روزها آوارگان عراقی به ما میگویند : دیروز با ما چه کردند و چه جنایتهایی را در حق ما روا داشتند .
داعش به دو سه هزار نفر موصل را اشغال کرد اینا با چند صد هزار نفر نمیتونن کاری کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
اون رو بارزانی دو دستی تقدیم کرد به داعش
داعش تركيه وكردهاى عراق رامى توان به منزله نيرو زمينى نيروهوايى ونيرو دريايى امريكا درعراق جهت اشغال موصل دانست تاعراق مسئله تركيه را درشوراى امنيت حل نكند نبايد برنامه باز پس گيرى موصل را به اجرا بگذارد
انشالله که همه ی تروریست های عالم من جمله داعش ، پزاک ، پ ک ک و ... ساقظ و زمین گیر بشن.
در مورد هجمه بغداد به ترکیه برای خروج از شمال موصل توجه دوستان را به توافق 1923 لوزان سویس جلب می کنم که طبق آن توافق قسمت های شمال عراق کنونی من جمله موصل و کرکوک آن زمان جزو خاک عثمانی محسوب می شدند و به موجب قرارداد لوزان به مدت 100 سال ، دقت کنید به مدت 100 سال از عثمانی جدا و بعد از این مدت دوباره به ترکیه بازگردانده خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
داداش تو واقعا فک میکنی اینایی ک علیه اردوغان حرف میزنن یز یاز این توافق و مفادش میدونن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
تو شدی وکیل وصی دولت نابود شده عثمانی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
پس ترکیه مطامع توسع طلبانه دارد
واقعا فکر میکنید اردوغان برعلیه داعش هست؟
اردوغان هم از داعش و کشتار شیعیان و سنی ها حمایت میکنه و هم خواستار نابودی کردها هست
اردوغان با عربستان قرارداد بسته که ترکیه از داعشیها و النصره وهابی حمایت کنه و از اونطرف بعد از اشغال عراق، تروریستها کردهارو نابود کنند
به امید نابودی داعش و اردوغان و حامیان اردوغان در داخل کشور و خارج.بعضیا بی هویتها میگن اگر اردوغان و pkk الان داعش تو خونه های ما بود به این عده وطن فروش خائن باید گفت اگر ما ایرانیان بخصوص مدافعین حرم در سوریه و عرافق حضور نداشیتم الان داعش زن و بچه اردوغان را تو بازار رقه و موصل می فروخت نه تنها زن بچه اردوغان را بلکه زن بچه خود شما ها را هم به عنوان برده جنسی میگرفت.برید خدا را شکر کنید تو ایران زندگی و زیر سایه ایرانیان و پرچم اسلام هستید وگرنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
ادبیات امثال شماها مثل اون نماینده شورای شهر ناشی از تجربیات شخصیتان می باشد ... لطفا بسط به عموم ندهید
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
خطاب به ناشناس 17:51
تو و امثال تو که جیره خواره ترکیه و اردوغان هستید
سلام ارودغان یعنی داعش ایشان خود داعشی اصیل هستند تلاش ایشان برای حفظ قدرت در منطقه و همسوئی با عربستان وهابی کثیف و لجن است نابود باد داعش و رهبرانش ترکیه و عربستان و قطر و اسرائیل
متاسفانه تا زمانی که اردغان در ترکیه و محمد بن سلمان در عربستان بر سر کار هستند هر آن باید منتظر ظهور یک گروه تروریستی جدید باشیم
اوباما،اردوغان،ملک سلمان،داعش همه در خدمت صیونیست جهانی وخیلی های دیگه خواسته ونا خواسته
دوستان از منفی هایی که به نظراتتون میدن بفهمید که این ملعونها توی همین مملکت هم طرفدار دارن.
با سلام متاسفانه هرروز منطقه بدتر میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان