بازدید 10338

کار به جایی رسیده که هر کس حق خواهی می کند، مورد اهانت قرار می گیرد

تحقیق و تفحص از کل ماجرای شلاق خوردن خواهد بود و هر نهاد و وزارت خانه ای که در این ماجرا دخیل بودند، تحقیق و تفحص خواهد شد، زیرا با این کار مشخص می شود، آیا نهادهای درگیر، توانسته اند به وظیفه خود به خوبی عمل کنند یا نه؟!
کد خبر: ۶۳۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 21 October 2016
افزایش پیدا نکردن مبلغ یارانه ها تخلف محسوب می شوداوایل خرداد ماه گذشته بود که فضای مجازی، پذیرای عکس‌های دلخراشی از کارگران شلاق خورده معدن طلای آق دره شد. این اخبار در حالی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که مسئولان و دولتمردان ـ که داعیه دار حمایت از کارگر هستند ـ هیچ کاری در این زمینه انجام ندادند.
 
به گزارش «تابناک»، هرچند هر از گاهی اعتراضاتی از سوی برخی مراجع نظارتی در خصوص این برخورد شده بود، تا کنون نتیجه ای به دست نیامده است. با این حال، گویا مجلس شورای اسلامی می خواهد این موضوع را از راه دیگری پیگیری کند تا شاید به نتیجه ای برسد!

نمایندگان مجلس برای احقاق حق کارگرانی که در این روز شلاق خورده بودند، تقاضای تحقیق و تفحص در مورد نحوه شلاق خوردن کارگران معدن روستای آق دره تکاب را در دستور کار خود قرار داده اند و بنا بر آن، قرار است، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس پس از تصویب این طرح در مجلس در خصوص کلیه ابعاد این ماجرا تحقیق و بررسی بکنند.

سهیلا جلودار زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص این موضوع اظهار داشت: بعد از این اتفاق که در یکی از شهرهای آذربایجان غربی رخ داد، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، از مراجع زیربط درخواست ارائه گزارش در خصوص این رخداد را داده بودند، ولی گزارش هایی که به کمیسیون داده شده، گزارش هایی نبود که قانع کننده باشد.

وی در ادامه افزود: اعضای کمیسیون به دلیل اینکه مراجع در خصوص این موضوع پاسخگو نبودند، برای جلوگیری دوباره از چنین پیشامدی لازم دیدند که تحقیق و تفحص در خصوص این موضوع صورت گیرد تا عبرتی باشد برای کسانی که دیگر بار در مقابل کسانی که حق خواهی می کنند و در فکر مطالبه حقوق خود هستند، برخورد اینچنینی کنند.

وی درباره دامنه این تحقیق و تفحص و مراجعی که باید به نمایندگان پاسخگو باشند، اظهار داشت: تحقیق و تفحص کلا از این ماجرا خواهد بود و هر نهاد و وزارت خانه ای که در این ماجرا دخیل بودند، تحقیق و تفحص خواهد شد، زیرا با این کار مشخص می شود، آیا نهادهای درگیر، توانسته اند به وظیفه خود به خوبی عمل کنند یا نه؟!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره علل انجام این تحقیق و تفحص نیز گفت: عاملی که باعث شد تا به فکر تحقیق و تفحص بیفتیم، این بود که احساس کردیم، در این ماجرا با مردم بازی شده و حقوق افراد در آن نادیده گرفته شده است؛ بنابراین مجلس پیگیر این ماجرا شد.

وی همچنین ادامه داد: حق اعتراض، حق دریافت حقوق بموقع، حق امنیت شغلی، حق رسیدگی در هیأت های تشخیص و هیأت های حل اختلاف که مراجع قانونی رسیدگی به مسائل کارگری هستند، حق رعایت عدالت در نوع برخورد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با این افراد که همگی جزو حقوق شهروندی هستند، در مورد این افراد در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تهران افزود: انقلاب اسلامی ایران با تلاش و زحمت کارگران در 38 سال گذشته، روی پای خود ایستاده است. انقلاب با تلاشی که این افراد در زمان قبل از انقلاب انجام دادند، قدم های بزرگی در مسیر پیروزی برداشت. این کارگران بودند که در زمان خفگان رژیم گذشته با اعتصابات، و شلاق خوردن های زمان شاه، و با به شهادت رسیدن در بعد از انقلاب خدمات بزرگی به این کشور کرده اند.

بنابراین، روا نیست با کارگران برخورد شهروند درجه سه شود. این ها برده نیستند و شهروندان این کشور هستند. هیچ کس حق ندارد به آنان توهین کند و جایگاه این افراد به شأنی که امام برای آنها قائل شده باید برسد. امام در جایی گفته، خداوند هم کارگر است و پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند.

نماینده تهران گفت: متأسفانه به جایی رسیده ایم که هرکس حق خواهی می کند، تمام حیثیت و شخصیتش زیر سؤال می رود و به او اهانت می شود. قطعا مجلس تا آخرین لحظه پای این کار خواهد ایستاد تا در مورد این افراد کامل احقاق حق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴
احسنت . موفق باشید .
اختلاس8000میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاس3000میلیاردی، حقوقهای 300میلیونی و ...
شلاق خوردن گارگران زحمتکش
عدالت کجاست؟
دیر اومدی خیلی دیره ...!
اگر قانون را قبول داریم باید قانونمند باشیم.مگر حکم شلاق توسط قاضی حکومت جمهوری اسلامی صادر نشده؟!پس مظلوم نمایی چه معنایی میدهد؟و اگر قاضی حکم غیر عادلانه داده است که باید از قاضی شکایت شود تا با ابروی یک نظام بازی نشود...نه اینکه کار را رسانه ای کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
شلاق زدن کارگران معتزض گوشه ای از یک پروژه مفصل برای "چپ زدایی" تاچریستی از صحنه آتی روابط کار است
مگه قبلا کار به اینجاها نکشیده بود ؟!!
کار که هیچی ! این شده رسم مملکت ما که هر کس حق خودش رو بخواد یا باید رشوه بده یا اهانت بشنوه یا بایکوت بشه !!
انشالله چنین خواهد بود.

اگر به ظلم های کوچک رسیدگی شود ظلم های بزرگ اتفاق نمی افتد.

به این می گویند قانون پنچره های شکسته!

اگر پنجره ای شکسته شود و کسی اعتراض نکند بقیه پنچره ها هم خواهد شکست!
مطمئن باش اینم مثل پیگیری حقوق های نجومی به هیچ جا نمیرسه
پس لطفا پاداش بازنشستگان سیزده ماه عقب افتاده فرهنگیان را هم پیگیری کنید
نمایندگان ما خوب شعار میدهند اما وقتی به مرحله عمل میرسه دیگه خبری ازشون نیست.محدودوانگشت شمار هستن کسایی که بتونن روی حرف خودشون بمونن.چون از بیرون بهشون فشار میارن که حرفشون روپس بگیرن
میشه این جمله را بیشتر توضیح دهید؟؟؟؟؟
"امام در جایی گفته، خداوند هم کارگر است و ...
"
امیدواریم
این کار شما هم نمایشیه برای انتخابات. کارگر بیچاره گرسنگیو کشیده، پیش زن و بچه اش شرمنده شده، شلاقو خورده، حالا شما میخواید چکار کنید؟
هفتصد میلیون هزینه تحقیق و تفحصه، باهاش میشه کلی از مشکلاتو... ولش کن، وقتی درست نمیشه، به خدا پناه میبریم.
ببینم و تعریف کنیم!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل