بازدید 16014

رييس‌فدراسيوني‌كه‌بخاطرشهادتش مارش‌عزا ازرادیوپخش‌شد!

کد خبر: ۶۲۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 27 September 2016
برنامه پنجره ای رو به شب دوشنبه پنج مهر در راديو ورزش با حضور سردار محمد علی صبور از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به بررسی خاطرات و اتفاقات آن دوران پرداخت.

به گزارش تابناك ورزشي، سردار محمد علی صبور فرمانده جنگ تحمیلی در درباره خودش گفت: من اهل دزفول هستم و هم اهل اندیمشک. در دزفول زندگی می کردم و مغازه ای در اندیمشک داشتم. قبل از جنگ دبیر آموزش و پرورش بودم. سه روز مانده به آغاز جنگ تحمیلی ازدواج کردم!

وی ادامه داد با چند نفر از سپاهی ها و ارتشی ها نیز قبل از جنگ از مرزها دفاع می کردیم. دوماه قبل از آغاز جنگ یک شب دو هزار عراقی به مرزهای خوزستان حمله ور شدند. من به همراه 7 پاسدار دیگر از ورود آن ها جلو گیری کردیم. از یاد نمی برم روزنامه اطلاعات چنین تیتری زد "هشت پاسدار رشید ایران دوهزار مهاجم عراقی را به عقب راندند."

 صبور اضافه کرد آغاز جنگ با اوایل انقلاب هم زمان بود. ارتش و سپاه هر دو نو پا بودند اما خدا را شاهد می گیرم ارتش در دفاع از میهن هیچ گاه کم نگذاشت. ارتشی ها دوره دیده بودند اما تجربه  جنگ نداشتند. سیستم کلاسیکی داشتند و از طبقات پایین جامعه بودند اما نقشی اساسی در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند. سپاه نیز ماموریت فرهنگی در داخل کشور داشت، نه ماموریت دفاع از مرزها. با این وضعیت بود که جنگ علیه ما آغاز شد.

رييس فدراسيوني كه بخاطرشهادتش مارش عزا از رادیو پخش شد!

وی تصریح کرد بعد از آغاز جنگ فرماندهان هر هفته گزارشات عملیات را ارائه می کردند . من نیز فرمانده بودم و گزارش هایم از همه طولانی تر بود و تا اخر جلسه صحبت می کردم .من تنها در دو عملیات حضور نداشتم. یکی عملیات حلبچه و دیگری عملیات حصر آبادان زیرا در جبهه ی کرخه مشغول جنگ بودم.
سردار صبور درباره یکی از خاطراتش توضیح داد و گفت در یکی از مناطق جنگی شهیدی را دیدم که وضعیت مناسبی نداشت به همین دلیل اورکتم را روی او انداختم. بعد از چند ساعت وقتی در ماشین نشسته بودم شنیدم رادیو در حال پخش مارش عزاست. با خود گفتم چه کسی شهید شده است وقتی به سنگر رسیدم همه از دیدن من وحشت کردند وگفتند تو مگر شهید نشده ای؟ شهیدی را پیدا کرده اند که اورکت شما تن او بوده است. گفتم نه من اورکتم را بر روی بدن شهید گذاشتم اما خودم که شهید نشده ام همان جا بود که اطلاع دادیم ومارش عزا از رادیو قطع شد.
فرمانده جنگ اظهار داشت قبل از انقلاب وقبل از جنگ در 6 رشته ی ورزشی مشغول فعالیت بودم. رشته ی اصلی فوتبال بود وپست اصلی ام گوشه چپ. نفر چهارم دو صد متر ایران بودم، همچنین نفر ششم دوی ده هزار متر. در رشته  والیبال در مسابقات آموزشگاه ها سوم شدیم ضمن این که در کنار تمام این ها بوکس هم کار می کردم.
وی درباره ی مسئولان گفت امروزه فاصله ی میان مردم و مسئولان بسیار زیاد شده است بد بخت ترین مسئول کسی است که لحظه ای از خدمت به مردم غافل بماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر