بازدید 25809
تلافی روس ها با هک کردن سایت آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ؛

سونامی مواد نیروزا/ رسوایی و فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

در حالی که تصور می شد آژانس ضددوپینگ جهانی، نگهبان سلامت و پاکی ورزش دنیا و المپیک است، اسناد هک شده توسط یک گروه روس که به تلافی محرومیت 100 ورزشکار روسیه، از سایت وادا به سرقت رفته، نشان می دهد، سوپراستارهای آمریکا و چند کشور اروپای غربی، با اطلاع این سازمان، دوپینگ می کرده اند که این کار در المپیک 2016 ریو هم انجام شد! در میان اسامی بزرگ خواهران آمریکایی ویلیامز، بایلز برنده چهار طلای ژیمناستیک ریو و رافانادال اسپانیایی دیده می شوند. وای به روزی که بگندد نمک...
کد خبر: ۶۲۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 20 September 2016
فهرست تازه ای از ابرستاره های ورزش دنیا که با همکاری «وادا»، دوپینگ سازمان یافته خود را پنهان کرده و بر قله رشته های مختلف ورزش جهان تکیه زده بودند، امروز منتشر شد تا زوایای بیشتری از این رسوایی تاریخی علنی شود. نکته جالب، تعداد قابل توجه سوپراستارهای آمریکایی، انگلیسی و کشورهای اروپای غربی از جمله رافائل نادال در این فهرست هاست که معانی خاص سیاسی نیز دارد. گویا نادال در کنار 14 ستاره معروف دیگر بین سال های 2009 تا 2011 با اجازه وادا دوپینگ می کرده اند!

به گزارش «تابناک ورزشی»، از اوایل تابستان امسال و با نزدیک شدن به المپیک 2016 ریو، آمریکا با آغاز یک حمله رسانه ای گسترده در خبرگزاری های بزرگ دنیا، مدارکی دال بر استفاده برنامه ریزی شده و دولتی اغلب ورزشکاران بزرگ روسیه توسط گروهی هکر منتشر کرد که موجب محرومیت بسیاری از امیدهای کسب مدال این کشور پرقدرت در عرصه ورزش دو ماه مانده به آغاز بازی های تابستانی شد.

سونامی مواد نیروزا/ فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

ادامه این فشارها روس ها را حتی از حضور در پارالمپیک به طور کامل محروم کرد؛ اما درست همزمان با روزهای پایانی پارالمپیک، یک گروه هکر روس با نام «تیم تزار» وارد پایگاه داده‌های سامانه مدیریت اداره ضد دوپینگ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) شدند و مدارک بسیار مهم و طبقه بندی شده را به سرقت بردند و بلافاصله انتشار بخشی از آن را در اینترنت آغاز کردند که همگی آشکار کننده نقش این سازمان جهانی در پنهان کردن دوپینگ ورزشکاران برتر غربی در میادین المپیک و قهرمانی جهان است.

پس از آن اولیور نیگلی، مدیرکل وادا در بیانیه‌ای ضمن تأیید حملات سنگینی هکرها از کشور روسیه، اصالت مدارک دزدیده را نیز تأکید کرد تا ورزش جهان به شوکی بزرگ فرو برود.

بعد از گزارش رویترز، CNN هم اسناد افشاشده روس ها را شامل سوابق ورزشکاران و نمونه‌های «یافته‌های غیرطبیعی آزمایشگاهی» یا استفاده آنان از «معافیت‌های درمانی» ارزیابی کرد که به ورزشکاران مجوز استفاده از مواد ممنوعه به دلایل پزشکی(!) را می‌دهد؛ اجازه ای که به ورزشکاران بلوک شرق و آسیایی داده نمی شد.

جالب اینکه شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ضمن تأیید این حمله به نقل از یک مقام بلندپایه وادا اعلام کرد، اطلاعات گسترده‌ای از سامانه کامپیوتری وادا خارج شده که یکی از این موارد، مربوط به موضوع استفاده خواهران آمریکایی ویلیامز، حاکمان بلامنازع تنیس جهان از داروهای نیروزاست. در میان اسامی بزرگ و مدارک منتشره، نام «سیمونه بایلز» قهرمان ژیمناستیک آمریکا در المپیک ریو ۲۰۱۶ ـ که چهار مدال طلا را به تنهایی تصاحب کرده ـ به چشم می خورد که با اطلاع وادا از مواد نیروزا استفاده می‌کرده است!

سونامی مواد نیروزا/ فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

روس ها که پیش از این می گفتند خوش خدمتی جوانان اوکراینی به آمریکا در افشای دوپینگ ورزشکاران کشورشان در ازای دریافت دستمزد دلاری و حتی دریافت برگه اقامت موقت آمریکا بوده، در فاز جدید جنگ سایبری حمله رقیب را جبران کردند تا آبرویی برای ورزش دنیا و ستاره های افسانه ای اش نماند.

روس ها پا را فراتر گذاشته و مدعی شده اند، بنا بر مدارک موجود در پرونده‌هایی که هکرها به دست آورده‌اند، وادا از دوپینگ در کل ورزش آمریکا اطلاع دارد؛ هر چند «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین طرح مسأله ارتباط دولت روسیه با این حمله را بی ارزش عنوان کرد، ولی این فساد بزرگ را تأسف آور و تقاضای توماس باخ برای متوقف کردن انتشار اسناد را بی ارتباط با دولت روسیه خواند.

در فهرست روز سه شنبه ـ که گروهی به نام فنسی منتشر کرده ـ نام ده کشور از جمله آمریکا، اسپانیا، کانادا، دانمارک، بلژیک، فرانسه و انگلیس قرار دارد که به فاصله چند ساعت، آلمان و استرالیا نیز به آن اضافه شده اند و عجیب اینکه همگی این کشورها از اروپای غربی و آمریکای شمالی هستند تا پاکی ورزش دنیا توسط نهاد کنترل کننده سلامت آن زیر سؤال برود.

بر پایه سندها، برخی ورزشکاران به رغم چند مرحله تأیید استفاده از داروهای نیروزا در نمونه ها، اجازه یافته اند در رقابت های المپیک ریو 2016 شرکت کنند و چندین نشان طلا کسب کرده اند. سه ورزشکار انگلیسی المپیک ریو شامل نیکل آدامز با یک طلا در مشت زنی، لوری سروت دوچرخه سوار دارنده دو نشان طلا و شیون ماری با نقره شنای 200 متر در فهرست گروه هکری قرار دارند.

سونامی مواد نیروزا/ رسوایی و فروپاشی بت های آمریکایی و اروپایی ورزش جهان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
ایولله به پوتین
حمایت عجیب سایت شما از روس های دوپینگی خیلی عجیبه.
خوبه همین جا فقط اسم 3تا ورزش کار آمریکایی ذکر شده که روس ها میخوان باهاش دوپینگ ده ها نفر از ورزشکارای خودشون رو بپوشونن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
مشت نمونه خروار است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
شما که بیطرفی چرا از ورزشکارای دپینگی آمریکایی دفاع میکنی؟ نکنه ناراحت شدی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
دوپینگ دوپینگه و عین بی عدالتیدر رقابت...فرقی نمیکنه 100 نفر از روس باشن یا 3 نفر از آمریکا...مهم اینه که روس ها رو رسوا کردن ولی آمریکایی ها پنهان اینکارو با اطلاع وادا انجام میدادن...همون سازمانی که وزنه برداره ما علی حسینی جوان رو مادام العمر محروم کرد اما سرنا ویلیامز پیر هر سال قهرمان تنیس جهان میشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
شما انقدر شیفته و دلبسته آمریکا هستید که حرف حق هم براتون تلخه اون 100 ورزشکار گم نام روس کجا این ستار ها که آوازشون گوش فلک رو کر کرده کجه هرچند که کار هر دو گروه نا پسنده و توجیهات کودکانه شما در نوع خودش جالبه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
پسر جان روس ها از خودشون دفاع کردند که به ما ربطی نداره و البته در این نوشته هم از اون دفاع نشده بحث بر سر ناعدالتی بزرگی در سطح جهانیست که اعتماد به همه چیز رو از بین میبره ... از نوک انگشت فراتر ببین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
آمریکا یعنی خود ابلیس ... با پول و بی وجدانی تفریح می کنن با تمام ساختار ها و ارزشها، حتی با روح پاک! المپیک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
فساد در نهادهای نظارتی غربی ها و کارهای خلاف چیز جدیدی نیست
نمونه ی آن در فیفا توسط خودشان افشا گردید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
بحث پوشوندن نیست ! بحث مافیاست و این که شاید این و خیلی چیزهای دیگر ثابت کند این نظم چهانی یک نظم دیکتاتوریست
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
تابناک فقط مقاله ترجمه شده رو منتشر کرده ! شما ناراحتی که غربیها لو رفتن برو یقیه نویسنده مقاله رو بگیر
درود بر ورزشکاران ما که در همچین مشابقات ناجوانمردانه ای مدال میارند
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
البته زمان ریاست رضازاده اونقدر نمونه ما مثبت در میومد داشتیم تعلیق می شدیم!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
داداش مشابقاتت منو کشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
فعلا که زمان رضا زاده مدام سنگین وزن و قویترین المپیک برای ما بود که پرید .
حساس نشو !
لاپوشانی رضا زاده و فرهاد مجیدی هم تقصیر انگلیسیا بود
what a jerk. چه کثافتی! چه کثافتی زده به دنیا این آمریکا!
اره تابناک جون دوپینگ کردن این لالایی خوندن ها برای ملتی که نمیتواند کاستی خودش رو ببیند و با کمالگرا بودنش فقط به قله هایی نگاه میکند که فتحشان غیر ممکنست و عرق ریختن میخواهد ..میبینی که ما میشیم جهان .....
داداش نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی.
چرا بعضی ها نه شرقی رو نمی فهمن؟؟؟!!!!!
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین

بگذارید همدیگر را رسوا کنند


اینطور به نفع کشورهائی خواهد بود که جوانمردانه در مسابقات شرکت می کنند

پلوان تختی ما کجا ورزشکاران دوپینگی آنها کجا!!!!!
بابا دنیا پوکیده همه در همه جای دنیا دارند تقلب می کنند اونوقت ما می گیم خاوری و زنجانی و غیره. راست راستی مثل اینکه هر که تقلب نکنه ول معطله . کجا دوپنگ می فروشن ما همبریم مشابقه بدیم. شاید 300 تا سکه هم ما گرفتیم.
مدتی دقت کردم اخبار مربوط به روسیه را خیلی عجیب و معنا دار پوشش می دهید. خدا کند آن چه که در ته ذهنم و البته به صورت گمان است درست نبوده و بعد از حزب توده روسها نتوانسته باشند در ایران جای پایی خاص باز کنند
وای به روزی که بگندد نمک
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
وای به روزی که بگندد نمکش می زنند
یه همیچین مسائلی در بقیه حوزه ها هم هست. غروب غرب نزدیک است
وقتی سایت وادا خبر داشته که دوپینگی هستند و اجازه داده تو مسابقات شرکت کنند و طلا بیارن خیانت به جامعه ورزشی کرده . دوپینگ روس و غیر روس باید محرومیت داشته باشه نه این که همه محروم بشن بجز دوستان وادا
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
داری پیام اخلاقی میدی؟ دستت درد نکنه جهانی را منور کردی
واقعا این تابناک چه حالی می کنه با روسیه! یه جوری توی هر خبر پاچه خواری روس ها رو می کنه انگار چه گلی به سرمون زده!
دولتهایی که میخواهند سر ملتشان را گرم کنند ، با اسطوره سازی در رشته های مختلف ورزشی ، به قدرت و ثروت و میرسند و مردم ساده لوح برای یک عده پهلوان پنبه و دوپینگی یقه پاره می کنند
چرا این همه از روس ها طرفداری میکنید ؟؟؟؟ چند وقتیه شدیدا از هر کار روس ها حمایت و از آمریکایی ها بد می نویسید . طرفدار هیچکدوم نیستم ولی تاریخ نشون می ده از کدومشون بیشترین ضربه را خوردیم .... تاریخ بقیه کشور ها هم همینطور
حالا نتیجه چی شد ؟ مدالهاشون رو ازشون گرفتن یا نه یا اینکه اصلا قراره بگیرن یا نه؟
به قول عزیزی دوپینگ می کنن مسله پیکان
دنیا همینه!!!!
این فقط یک نمونه است

تو همه سیستم ها اینها رخنه کردند و دست میبرند

بعد یک عده میگویند توطئه توهم
امریکا چی داره که بهش مینازه ورزشکاراش که یا مهاجرن یا دوپینگی دانشمندانش هم از کشورهای در حال توسعه جمع شدن اونجا ریشه علوم و اختراعات غرب مربوط به دانشمندان اسلامی . ایرانیه مثل رازی و ابن سینا و بیرونی تمدنی هم نداره چون کشور رااز بومیان امریکا با زور غصب کردن بغیر از سابقه گاو چرونی و گانگستری هیچ کار خاصی واسه دنیا و بشریت نکردن اره یادم اومد یک کار مهم کردن بمب اتم زدن به ژاپن 200 هزار تا را یکجا کشتن کاری که هیچ کشوری تا حالا نکرده الان عاشقان امریکا جبهه میگیرن که چی میگی همه دنیا نیازمند صنعت و قدرت امریکاست اما بهتون بگم خیلی خام تشریف دارین مثل این میمونه که یک نفر با دزدی و کیف قاپی و زورگیری پول و پله زیادی جمع کنه بعد بگیم بهش احترام بذاریم چون ثروتمنده و کاسبی خوبی داره ما بهش نیاز داریم کار امریکا هم دقیقا همینطوره از هر کشوری چیزی به سرقت میبرد و با ان ادای ابر قدرت بودن در می اورد
فضولتأ وای به روزی که بگندد نه مثل به جاییست نه غربی ها نمک تشریف دارند داروغه سر دسته دزد ها واقعی تره
اون ژيمناست امريكايي ريتالين مي خورده برا اي دي اچ دي شما به اين مي گي دوپينگ ؟! داروهاي نيروزا تعريف مشخص دارن روس هام از سر لج پرونده پزشكي اينا رو هك كردن. هيچ كدوم اينا دوپينگ نيست. امريكام به موقعش با يه قهرمان تاريخيش مثل لانس آرمسترانگ كه واقعا دوپينگ كرده بود برخورد كرده. از بدبختيا ما يكي اينكه مخاطب ايراني زبان انگليسي بلد نيست تا شما نتوني به راحتي خبر دروغ به خوردشون بدي.
چه امریکایی های پدرسوخته ای هستند هر کجا که نفوذ کردند جز فساد و بی بندباری و کثافت چیزی از خود برجای نگذاشته اند و هزار هزار لعنت خدا بر آنانی که دل در گروه این امریکایی های خبیث با قدرت پوشالی شان بسته اند.
پوله دیگه، یه موقع دهن بانکی مون ر میبنده، یه زمانی هم وادا ر.
حمايت از روسها معني دار است ما که نه باورمان ميشه و نه به روسها اطمينان داريم.
حالا از کجا معلوم که روسها راست بگن؟؟ شاید میخواستن تلافی کنن و آمار دروغ دادن
این چه مقاله ایه؟ چرا اصل قضیه اینقدر تحریف شده؟ از خراب کردن ورزشکارای غربی چی نصیب ما میشه؟
اصل قضیه اینه که تمام ورزشکارا در زمان های معین با استفاده درمانی و همچنین مجوز WADA حق استفاده از برخی داروهای ممنوعه رو دارن و لیست های منشر شده فقط مربوط به این موارد میباشد و چون ما بلد نیستیم مراحل قانونی رو طی کنیم همیشه ورزشکارای ما دارن از این مساله ضربه میخورن ، در مورد ورزشکارای روسیه هم که اصلا قضیه از بیخ و بن فرق میکنه.
اینم یه نمونه برای اونایی که فکر میکنن فقط کشور ما فساد داره و اروپا و آمریکا مهد عدالته و دموکراسی . فقط فرق اونا با ایران اینه که اونا بهتر بلدن دروغ بگن وگند کاری ها رو مخفی کنن چون همه دنیا دستشونه و بهترین معاملات در جهان امروز معاملات اطلاعاته که باهاش خیلی کارها میشه کرد این فقط یه بخش کوچیکی از گند کاریهاشونه که رو شده و خدا میدونه چه گند کاری هایی در زمینه های مختلف دارند
خدایا زودتر برسون صاحب اصلی رو که به جز معصوم کسی نمیتونه بدون عیب دنیا رو اداره کنه
اللهم عجل لولیک الفرج
نژادپرستهای کثیف
با توجه به اینکه خبر از طرف روسیه ست نمیشه بهش مطمئن بود ... روسها خیلی دروغگو و نامرد هستن و احتمال ساختگی بودن اسناد زیاده ... بیانیه مدیرکل وادا باید از منابع موثق و متعدد تایید بشه وگرنه این خبر چون منبعش روسیه اصلا معلوم نیست ...
این خیانت به ورزشکاران آسیایی آفریقایی و آمریکای لاتین است ننگ براین مدالها
آقا بر فرض هم که دوپینگ کردن یعنی با خوردن یه دارو میشه اون حرکات فوق العاده ژیمناست امریکایی رو زد ؟!؟! دوپینگ شاید تو دوومیدانی و شنا و وزنه برداری تاثیر فوق العاده ای داشته باشه اما ژیمناستیک نه. شما صدتا آمپول بزن و یدونه از حرکاتشو بزن...
http://list.wada-ama.org/list/s6-stimulants/
شما که انگلیسی بلدین بخونینش ناشناس امریکایی
دوستان عزیز احساساتی نشین در ورزش حرفه ایی و قهرمانی دوپینگ هست در ایران روسیه امریکا در تمامی رشته ها حتی شطرنج مدالهای وزنه برداری ایران همه با دوپینگ به دست امده بدنسازی کشتی و بسیاری از رشته ها این حقیقتی تلخ است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان