بازدید 8884

پیشنهادات فراکسیون محیط زیست به کمیسیون تلفیق

کد خبر: ۶۲۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 05 September 2016
دومین نشست اتاق فکر فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست در این باره به ایسنا گفت: در این نشست احکام مرتبط با مسئله محیط زیست که از سه هفته گذشته در دستور کار فراکسیون قرار داشت، با توجه به مطالعات جامعی که صورت گرفته بود، مورد بازنگری قرار گرفت و براساس آن یک پیشنهاد الحاقی و 3 پیشنهاد اصلاحی به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ارائه شد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم تصریح کرد: ماده الحاقی پیشنهادی فراکسیون محیط زیست، ایجاد ساختار ملی و تبیین ساز و کارهای مالی و فنی جهت اجرایی شدن توافقنامه زیست محیطی پاریس است که در آن ایران متعهد به مقابله با پدیده گرمایش جهانی و اثرات سوء تغییر آب و هوایی شده است.

وی در ادامه گفت: مهمترین پیشنهاد اصلاحی فراکسیون توجه به صندوق ملی محیط زیست و اختصاص بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به این صندوق بوده است.

تابش همچنین گفت: فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در پیشنهاد اصلاحی دیگری برای ماده 11 لایحه برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیر دولتی را مکلف کرد برای سیاست‌ها و برنامه های توسعه‌ای نسبت به تهیه ارزیابی راهبردی محیط زیست (SEA) و برای پروژه ها و طرح‌ها،  نسبت به تهیه ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) اقدام نمایند.

رئیس فراکسیون محیط زیست همچنین گفت: موارد اصلاحی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه برنامه ششم توسعه نیز از جمله مسائل مورد بررسی در اتاق فکر فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار بود.

تابش در پایان گفت که اتاق فکر فراکسیون در نشست دو هفته آینده بررسی طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس را که به حوزه محیط زیست و توسعه پایدار مرتبط است، در دستور بررسی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر