بازدید 6045

دیدار رئیس‌جمهوری چین با پادشاه عربستان

پادشاه عربستان در دیدار با رئیس جمهوری چین در ریاض بر "همکاری دوطرفه برای پیشبرد تلاش‌ها جهت تحقق صلح در منطقه" تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 20 January 2016
پادشاه عربستان در دیدار با رئیس جمهوری چین در ریاض بر "همکاری دوطرفه برای پیشبرد تلاش‌ها جهت تحقق صلح در منطقه" تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان واس، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در ریاض گفت: عربستان و چین برای تحقق صلح و امنیت در جهان تلاش می‌کنند.

ملک سلمان تاکید کرد: چالش‌هایی که جهان با آن مواجه است و در راس آن تروریسم، همبستگی و اتحاد جامعه جهانی را برای مقابله با آن می‌طلبد. جامعه جهانی باید به اصولی که در منشور سازمان ملل آمده به ویژه عدم مداخله بر امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت آنها عمل کند تا امنیت و صلح میان کشورها حاکم شود.

رئیس جمهوری چین نیز بر تمایل کشور خود برای تقویت همکاری میان دو کشور و ادامه روابط دوستانه با عربستان تاکید کرد و اقدامات ملک سلمان را برای افزایش توسعه و رشد در عربستان ستود.

خبرگزاری واس اعلام کرد که دو طرف درباره روابط دو جانبه و همکاری مشترک و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تنش‌های اخیر میان عربستان و ایران بحث و گفت‌وگو کردند.

همچنین با حضور رهبران عربستان و چین 14 توافقنامه و یادداشت تفاهم میان دو کشور در زمینه همکاری اقتصادی و تکنولوژیک امضا شد.

ریاض یادداشت تفاهمی را با چین برای ایجاد تاسیسات هسته‌ای در عربستان امضا کرد و دو طرف با "ایجاد مکانیسمی برای ادامه مذاکرات درباره مبارزه با تروریسم توافق کردند."

سفر رئیس جمهور چین به ریاض در حالی صورت گرفت که اخیرا تنش‌های دیپلماتیک میان عربستان و ایران بالا گرفته است.

چین یکی از کشورهایی است که در مذاکرات گروه 1+5 با ایران درباره پرونده هسته‌ای نقش داشت. عربستان و همپیمانانش از توافق هسته‌ای ایران و غرب ناراضی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی