بازدید 51288
۴

بودجه ورزش با موافقت رئیس‌ جمهور حذف شد

کد خبر: ۴۰۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 24 May 2014
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بر اساس بررسی‌های دیوان محاسبات مبالغ اختصاص یافته به برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه ورزشی، صرف امور ورزش نمی‌شود و با موافقت رئیس‌ جمهور است که این بودجه از لایحه سالانه حذف می‌شود.

به گزارش فارس، امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور امروز در همایش هم‌اندیشی معاونان و مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی با دیوان محاسبات اظهار داشت: شعار امسال درباره اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است و تأکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر رفع مشکلات اقتصادی بوده است.

وی افزود: دو موضوع مهمی که در آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد این بود که ابتدا گفتیم باید خرمشهر آزاد شود و موضوع دوم این بود که با وجود اینکه با روش‌های معمول نظامی امکان فتح خرمشهر نبود، اما با مدیریت جهادی موفق به انجام این مهم شدیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: تمام تحلیلگران نظامی گفته بودند که جنگ عراق با ایران به نفع متجاوز تمام خواهد شد، اما با مدیریت جهادی و عزم ملی خرمشهر آزاد شد و بعد از آن جنگ را به دو بخش تقسیم کردند که جنگ قبل از فتح خرمشهر یک قسمت بود و بعد از فتح خرمشهر موضوع دیگری شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبل از عید مطرح کرده‌اند، بنابراین همان حسی که در آزادسازی خرمشهر بود باید ایجاد شود تا بتوانیم اقتصاد و فرهنگ کشور را درست کنیم.

رحیمی افزود: اقتصاد و فرهنگ دارای ایرادات جدی است و باید توجه داشت با روش‌های عادی درست نمی‌شود، بنابراین همه مردم و مسئولان باید با عزم ملی و مدیریت جهادی کارها را اصلاح کنند که البته تعامل بین مسئولان می‌تواند مدیریت جهادی را سریع‌تر تحقق بخشد.

وی تصریح کرد: تعامل باید بین مسئولان اجرایی و نظارتی بیشتر شود تا مدیریت جهادی ممکن شود نباید فراموش کرد ساختار اقتصادی کشور نیاز به اصلاح واقعی دارد.

رحیمی اضافه کرد: در سال 82، بودجه کل کشور 96 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال 93 به 803 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که با وجود این رشد 8 برابری بودجه کل امکانات کشور توسعه نیافته است.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته بودجه عمومی کشور نیز متناسب با بودجه کل افزایش یافته است که در سال 92 بودجه عمومی 147 هزار میلیارد تومان محقق شد که 80درصد آن مربوط به هزینه های جاری است بنابراین باید این احساس بین مسئولان به‌وجود آید که اقتصاد درست شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 22 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است که 9 هزار میلیارد تومان آن در 28 اسفند بوده است، بنابراین نباید طرح‌های عمرانی بخوابد و باید در این زمینه اصلاحاتی انجام شود.

رئیس دیوان محاسبات مجلس با بیان اینکه باید رویه دیوان اصلاح شود، گفت: معمولاً اقدامات دیوان پس از خرج بودجه‌ها است و بعد از هزینه با تخلفات برخورد و به دادسرا و هیأت مستشاری ارجاع داده می‌شود که این موضوع دو ایراد دارد اول آنکه مسئولان اجرایی را درگیر پرونده‌های دیوان می‌کند و موضوع دوم این است که دستگاه اجرایی باید کلی از زمان خود را به جوابگویی به دیوان محاسبات اختصاص دهد.

رحیمی گفت: دو نوع مجازات از سوی هیأت مستشاری دیوان محاسبات اعمال می‌شود که اولی مربوط به مجازات‌های اداری است و موضوع دوم درباره محکومیت‌هایی است که شبیه به محکومیت‌های قضایی است.

وی ادامه داد: آن چیزی که برای بیت‌المال ضرر دارد برداشت پول است، اجرای احکام باید به ‌صورتی باشد که فرد درگیر مسائل مالی دیوان نشود و برای این کار تعامل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه پیشگیری از وقوع تخلفات را فراهم کند.

رحیمی تصریح کرد: این جلسه با ابتکار خانم امین‌زاده بوده است که امیدوارم با برگزاری این جلسات تعاملات دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بیشتر شود، البته نباید فراموش کرد که روش آسان برای عملیات دیوان محاسبات این است که بعد از هزینه حسابرسی کنند و البته این موضوع مدیریت جهادی نخواهد بود.

رئیس دیوان محاسبات اضافه کرد: با اصلاح رویه دیوان محاسبات زمینه پیشگیری از جرم فراهم شده است البته برای انجام این مهم راهکارهایی داریم که کارها قفل نشود که یکی از این راهکارها آموزش و موضوع بعد اصلاح قوانین تخلف‌زا است.

وی اصلاح قوانین و مقررات تخلف‌زا را دومین اقدام دستگاه متبوعش برشمرد و افزود: بر اساس بررسی‌های دیوان محاسبات مبالغ اختصاص یافته به برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه ورزشی، صرف امور ورزش نمی‌شود، البته این مسئله به اطلاع معاون برنامه‌ریزی و نظارت رئیس‌جمهور رسید و ایشان پذیرفتند که این بودجه از لایحه بودجه سالانه حذف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴
1
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل