بازدید 3362
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

قانون هوای پاک روی میز مجلس

کد خبر: ۳۹۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷ 28 April 2014
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اکنون تصویب قانون هوای پاک در خانه ملت در دست اجرا است، گفت: در قانون بودجه سال جاری عوارضی برای شهرهایی که مشکل آلودگی هوا دارند پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار در دیدار با رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه و هیات همراه در سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اظهار  امیدواری بر اینکه این سفر موجب ارتقای روابط دوجانبه بین ایران و فرانسه شود، اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور در دولت یازدهم حل و فصل مسایل هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بوده است که خوشبختانه گام‌های موثری در این زمینه برداشته شد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مباحث محیط زیست یک مساله جهانی بوده و فقط مختص یک کشور نیست، افزود: موضوعات زیست محیطی تمام کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوا در پاریس، ادامه داد: در دولت یازدهم برنامه ریزی‌های جدی برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور در زمینه آلودگی هوا، بهبود شاخص‌های کیفیت زندگی در شهرها، حفاظت از تنوع زیستی و احیای تالاب‌ها پیش‌بینی شده که بخشی به اجرا در آمده است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در زمینه آلودگی هوا کشور ایران و فرانسه همکاری‌های خوب و موثری داشتند، ‌اضافه کرد: در ایران قوانین نسبتا جامعی در زمینه حفاظت از محیط زیست وجود دارد که قانون مدیریت پسماند و طرح مقابله با آلودگی هوا برخی از آن‌ها است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در 6 کلانشهر کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و کرمانشاه برنامه مدیریت پسماند به خوبی اجرایی می‌شود.

ابتکار در ادامه با اشاره به تصویب برنامه عملیاتی برای مقابله با آلودگی هوا در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته، گفت: این برنامه برای اجرا به سازمان‌های مختلف ابلاغ شد.

به گفته معاون رئیس جمهور؛ اکنون نیز تصویب قانون هوای پاک در خانه ملت در دست اجرا است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در قانون بودجه سال جاری عوارضی برای شهرهایی که مشکل آلودگی هوا دارند پیش‌بینی شده است تا از محل اخذ این عوارض طرح‌هایی برای کاهش آلودگی هوا در آن شهرها عملیاتی شود.

ابتکار در ادامه به نقش زنان در جامعه بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور زنان بعد از انقلاب در جامعه پررنگ‌تر شده است البته این نقش نیاز به مطالعه و بررسی بیشتر دارد؛ حضور زنان در جامعه یک الگوی متفاوت است به این معنا که در عین حال که این حضور مذهبی است تلاش می‌شود به روز و پیشرفته باشد.

وی به معماری سنتی قدیمی ایران اشاره کرد و گفت: ساخت بادگیر با استفاده از گل برای خنک کردن منازل از روش‌های سنتی ساختمان سازی در برخی از مناطق گرمسیری ایران است که تلاش می‌کنیم این سنت را با دانشی جدید تلفیق کرده و ترویج دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: هم‌اکنون 272 منطقه در چهار رده حفاظتی پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و مناطق شکار ممنوع در ایران وجود دارد که در مجموع 17 میلیون هکتار را محسوب شده و حدود 11 درصد از خاک کشور را شامل می شود.

در پایان این دیدار رئیس سازمان محیط زیست کتاب پروانه‌های ایران و صنایع دستی از اصفهان را به این هیات اهدا کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی