بازدید 1316

یک ورزشکار چقدر در هفته وزن کم کند؟

کد خبر: ۱۲۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰ 15 June 2024

یک ورزشکار چقدر در هفته وزن کم کند؟

بهترین میزان کاهش وزن یک ورزشکار به منظور شرکت در مسابقه با وزن مورد نظر معادل 0.5 کیلوگرم در هفته طی چند ماه قبل از برگزاری مسابقه است.

به گزارش ایسنا، ‌تغذیه سالم بخش مهمی از زندگی سالم است و هر ورزشکار و هر انسانی می‌تواند با استفاده از آن کیفیت زندگی خود را بهبود بخشد و طول عمر بیشتری داشته باشد و اینگونه به بهبود شرایط جسمانی و روانی خود کمک کند.

بر اساس این مطلب که از سوی فرناز نوری‌زاده، کارشناس تغذیه ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: ورزشکاران برای دستیابی به وزن مورد نظر و ایده‌ال جهت شرکت در مسابقه و داشتن حداکثر عملکرد ورزشی هنگام مسابقه، باید وزن خود را به صورت آهسته در زمان تمرینات و طی چند ماه با رعایت رژیم غذایی مناسب کم کنند.

از دست دادن وزن به میزان زیاد در روزهای نزدیک به شروع مسابقه به شدت موجب افت عملکرد ورزشکار می‌شود و به هیچ وجه‌ توصیه نمی‌شود و ورزشکاران در روزهای نزدیک به مسابقه به شدت کالری دریافتی خود را کم می‌کنند و کاهش کالری دریافتی در بدن، می‌تواند علاوه بر افت عملکرد، منجر به کاتابولیسم عضلات شود.

بهتر است کاهش وزن به میزان نیم‌ کیلوگرم در هفته باشد؛ این اتفاق علاوه بر دستیابی به وزن مورد نظر، موجب می‌شود شاهد بهترین عملکرد برای ورزشکار در زمان مسابقه باشیم.

افراد بسیار کمی هستند که تلاش می‌کنند به صورت آگاهانه و هدفمند برای روح خود غذا تهیه کنند و غذای روح همان ورودی‌های ذهن هستند. همچنین از نظر روانشناسی ورزش، یکی از اجزای الگوساز رفتاری در ورزشکاران، استفاده از تمرینات مثبت به عنوان جایگزین گفت‌وگوی ذهنی منفی است. این تمرینات مثبت باعث رهایی ذهن ورزشکار از افکار منفی و ترس‌های پنهان می‌شود و به فرد ورزشکار کمک می‌کند که مهارت ورزشی را ساده‌تر، سریع‌تر و موثرتر همراه با آگاهی بهتری انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری