نبض خبر

زاکانی: باید در ایران دولت‌های محلی تشکیل شود!

کد خبر: ۱۲۴۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ 13 June 2024
تعداد بازدید : 206
بازدید 4686
علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در موضعی عجیب گفت: «طبق قانون اساسی دولت‌های محلی باید تشکیل شود. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد.» اظهارات کامل زاکانی را با این توضیح می‌بینید و می‌شنوید. در اصل 110 چیزی فراتر از نظام شورایی که اکنون در حال اجراست نیامده و خبری از «دولت محلی» نیست. در این اصل آمده است: «برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد که‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند. شرایط انتخاب‏ کنندگان‏ و انتخاب‏ شوندگان‏ و حدود وظایف‏ و اختیارات‏ و نحوه‏ انتخاب‏ و نظارت‏ شوراهای‏ مذکور و سلسله‏ مراتب‏ آنها را که‏ باید با رعایت‏ اصول‏ وحدت‏ ملی‏ و تمامیت‏ ارضی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و تابعیت‏ حکومت‏ مرکزی‏ باشد قانون‏ معین‏ می‏ کند.»
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۰
سلام . احسنت . بهترین روش اداره کردن کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
احسنت. به بی قانونی احسنت می گی
مشکل امثال زاکانی و جلیلی همین است.
مطالعه ندارند و قوانین را نمی دانند
پس استاندارها استان ها مترسک سر جالیز هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
هر پارک یک‌مسجد
جناب زاکانی در تهران
نه بزرگراه جدید
نه مدرسه جدید
نه پارک بزرگ جدید
نه پارکینگ جدید
نه مراکز سر گرمی جدید ... آخه جرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
فقط دست به تبر خوبی دارند و درختان را خوب قطع می کنند.
رییس جمهور باید کننده باشد قلدر
همه میدانند که زاکانی نیتش از کاندیدشدن مثل دفعه قبل است ولی با این حرفهایی که زد معلوم میشود اساسا شناختی از وضعیت ایران ندارد این حرفها بسیارخطرناک است. البته اینکه تمرکزگرایی درکشورما بسیارشدید است و اختیارات مسئولان استانها بسیارکم است وباید افزایش یابد یک بحث دیگر است ولی حرفهایی که این آقا میزند که انگارقراراست کشورفدرالی شود که فدرالیسم در کشورهای پیشرفته هم دردسرسازاست چه رسد به کشورهایی مثل ایران. شگفتا از تاییدصلاحیتها............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
زاکانی گفته تا آخر می مانم و به نفع کسی کنار نمی روم. ببینیم تعریف کنیم.
رئیس جمهور باید اشراف به قوانین کشور داشته باشد و در برابر قانون تمکین کند که این خصلت در آقای زاکانی دیده نمی شود.
داستان شهردار شدن ایشان با زور و زیر پا نهادن قانون بود.
ایجادمدیریت واحدشهری واینکه شهرداری ها ازحالت صرفا مدیریت خدمات شهری به مسئول واحد شهری تبدیل شوندبسیارخوب است.فرمانداری هاکه برخلاف اسمشان واقعا فرماندارنیستندبخصوص در تهرانی که زاکانی شهرداراست فرمانداری اصلا حساب نمیشود درشهرداریها ادغام ومدیریت واحدشهری تشکیل شود.درسطح استانها هم اختیارات استانداران که فعلاحتی اختیارعزل ونصب معاونان خودراهم ندارندافزایش یابد ولی صحبت ازدولتهای محلی بسیارمضراست و زاکانی اصولا باید اینرامتوجه میشد که نشده.