بازدید 1917

دیدار بشار اسد با سرپرست ریاست جمهوری ایران

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به میزبانی از بیش از ۶۰ هیئت خارجی که برای ادای احترام به شهدای خدمت به ایران سفر کرده بودند و همچنین آغاز به کار بدون تاخیر دور جدید مجالس خبرگان و شورای اسلامی، تصریح کرد: با وجود ضایعه بزرگ شهادت دکتر رئیسی، ایران مقتدرانه به حرکت خود ادامه داده و دولت نیز در همان مسیری که شهید رئیسی تعیین کرده بود، در حال حرکت است و اداره امور بدون هیچ خللی به پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۲۴۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 30 May 2024
دیدار بشار اسد با سرپرست ریاست جمهوری ایران

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور سوریه که به منظور ابراز تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید و هیئت همراه ایشان به دولت و ملت ایران، به کشورمان سفر کرده بود، پیش از ظهر امروز پنجشنبه با سرپرست ریاست جمهوری ایران دیدار کرد.

سرپرست ریاست جمهوری ایران در این دیدار، ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و ملت سوریه با مردم ایران، استحکام ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم‌تر از آن هدایت‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را از عوامل اصلی عبور بی‌خطر کشور از مقطع حساس و سخت شهادت جمعی از بهترین خدمتگزاران مردم دانست.

محمد مخبر با اشاره به میزبانی کشور از بیش از ۶۰ هیئت خارجی که برای ادای احترام به شهدای خدمت به ایران سفر کرده بودند و همچنین آغاز به کار بدون تاخیر دور جدید مجالس خبرگان و شورای اسلامی ایران در ایام پس از شهادت رئیس جمهور فقید، تصریح کرد: با وجود چنین ضایعه بزرگی جمهوری اسلامی ایران همچنان مقتدرانه به حرکت خود ادامه داده و دولت نیز در همان مدار و مسیری که شهید آیت‌الله رئیسی تعیین کرده بود، در حال حرکت است و اداره امور کشور بدون هیچ خللی به پیش می‌رود.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به راهبرد اساسی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حمایت از جریان مقاومت، توطئه دشمن برای ضربه زدن به محور مقاومت و نیز روابط دوستانه ایران و سوریه را شکست خورده دانست و افزود: اوج این شکست امروز در غزه رقم خورده است، جایی که رژیم جنایتکار صهیونیستی با وجود برخورداری از پشتیبانی کامل چندین قدرت بزرگ جهانی، در برابر رزمندگان جریان مقاومت ناکام مانده و به هیچ یک از اهدافش دست نیافته است.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش گسترش، تقویت و تعمیق روابط منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را از دستاوردهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز تعاملات گسترده ایران با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو و نیز قدرت‌ها و کشورهایی که مخالف یکجانبه‌گرایی هستند، معادلات قدرت در دنیا را تغییر داده است.

مخبر با تاکید بر ضرورت فعال شدن بخش‌های خصوصی دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی فیمابین، بر سرعت بخشیدن به روند اجرای توافقات میان دو کشور، به‌ویژه توافقاتی که در سفر شهید دکتر رئیسی به سوریه حاصل شد، تاکید کرد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد حادثه بزرگ شهادت رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشورمان به دولت، ملت و خانواده این شهدا اظهار داشت: اگر چه از دست دادن فردی همچون آیت‌الله رئیسی بسیار سخت و غیرقابل جبران است، اما شهادت چنین افراد ارزشمندی نیز، مایه آثار و برکات فراوانی خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود برخورداری از شخصیت‌های بزرگ، نظامی متکی بر ارکان‌ها و ساختار اداری منسجم و نه افراد است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۴ سال گذشته در مواجهه با بحران‌های عظیم، آبدیده و مستحکم شده و توطئه‌های دشمن یا رخدادهای تلخ اینچنینی نه امروز و نه در آینده نمی‌تواند خللی در آن ایجاد کند.

بشار اسد با اشاره به عظمت حضور حماسی مردم در تشییع شهدای خدمت تاکید کرد که روابط ایران و سوریه راهبردی و متکی بر اصول تغییرناپذیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری