بازدید 982

آمار شهدای غزه از ۳۶ هزار تن گذشت

کد خبر: ۱۲۳۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ 27 May 2024

آمار شهدای غزه از ۳۶ هزار تن گذشت

بنا به گزارش سما، به نقل از تابناک، وزارت بهداشت غزه امروز- دوشنبه- آمار قربانیان جنگ غزه را در دویست و سی و چهارمین روز نبرد اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت کشتار در نوار غزه شد که ۶۶ شهید و ۳۸۳ مجروح بر جای گذاشت.

 این وزارتخانه تاکید کرد: کشتار رفح به شهادت ۴۵ تن از جمله ۲۳ زن، کودک و مسن و زخمی شدن ۲۴۹ تن دیگر منجر شد. همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار‌ها و در مسیر‌هایی هستند که دفاع مدنی و آمبولانس‌ها توانایی دسترسی به آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۶ هزار و ۵۰ شهید و ۸۱ هزار و ۲۶ مجروح رسیده است.

محمود بصل، سخنگوی مرکز دفاع مدنی غزه نیز به المیادین گفت: وضعیت پزشکی در غزه بسیار سخت است. امکانات دفاع مدنی نیاز‌ها را برآورده نمی‌کند. رژیم اشغالگر دست به عملیات قتل هدفمند می‌زند و منطقه‌ای در نوار غزه وجود ندارد که مناسب زندگی باشد.

وی گفت: صحنه‌های هولناک قتل و اجساد فلسطینی‌ها در رفح را هیچ کسی حتی در فیلم‌های هالیوودی ندیده است. کادر پزشکی ما حدود ۴۰ شهید را در کشتار رفح ثبت کردند. تعداد کثیری از مجروحان جراحت‌های سنگین دارند و تعداد شهدای رفح ممکن است افزایش یابد.

محمود بصل گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد امکانات دفاع مدنی به دلیل بمباران‌های اسرائیل از بین رفته است.

همچنین خبرنگار الجزیره اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی تخریب گورستان الفالوجه در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را شروع کردند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه «بئر النعجه» و منطقه «ابوشرخ» در الفالوجه در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

در مقابل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین اعلام کرد نیرو‌های رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه با راکت هدف قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری