بازدید 9129
آبی‌ها قهرمانی را تعارف کردند

نکونام در آوردگاه دو مربی جوان؛ «جام» مهم است یا «تاج»؟ / استقلال چگونه قهرمان نمی‌شود؟

جواد نکونام در پیچ سختی قهرمانی لیگ را به پرسپولیس تعارف زد و اوسمار ویرا و شاگردانش هم در اوج ناامیدی به خوبی از این فرصت بهره بردند.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ 26 May 2024

نکونام در آوردگاه دو مربی جوان؛ «جام» مهم است یا «تاج»؟ / استقلال چگونه قهرمان نمی‌شود؟

به گزارش تابناک ورزشی، آنچه در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر رخ داد، خارج از تصور نبود، اما به همان اندازه عجیب بود؛ جایی که انتظار می‌رفت استقلال در شهید وطنی قائمشهر و مقابل نساجی که بازی در ورزشگاه خانگی‌اش برای هر تیمی سخت و دشوار است، امتیاز از دست بدهد. آن هم با یک بازی سرد و کسل کننده که امید گل صدرنشین لیگ برتر مقابل نساجی که خطر سقوط را حس می‌کرد، ۲۸ صدم درصد بود و همین مسئله صدای بسیاری از هواداران استقلال را هم درآورد.

در سوی دیگر جریان قهرمانی، پرسپولیسی بود که یک نیمه را با ناامیدی تمام به پایان رساند؛ خوردن سه گل از استقلال خوزستان که در قعر جدول است، پرسپولیس را به سمت از دست دادن قهرمانی برد؛ تیمی که پابه‌پای استقلال برای قهرمانی آمد و تا دقیقه ۷۶ جام را از دست رفته می‌دید. با این حال پس از ۱۰ نفره شدن استقلال خوزستان و اولین گل پرسپولیس از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۶ آنها را کمی به بازگشت امیدوار کرد، اما باز هم کمی غیرقابل تصور بود که سرخپوشان بازی ۳ بر صفر باخته را با پیروزی ۴ بر ۳ عوض کنند. آنهم در دقیقه ۶+۹۰ که هرچند مقابل تیمی از قعر جدول بود، با این حال دراماتیک محسوب می‌شد.

حالا استقلال در دو هفته پایانی باید به مصاف گل‌گهر سیرجان و پیکان برود که روی کاغد کار ساده‌تری نسبت به پرسپولیسی خواهد داشت که مقابل دو تیم شگفتی‌ساز این فصل، یعنی شمس‌آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران دارد. قطعاً استقلال برای بازپس‌گیری صدر جدول و قهرمانی چاره‌ای جز پیروزی در هر دو بازی ندارد و از طرفی باید چشم انتظار رویارویی با مربیان جوانی از نسل مربی خود باشد؛ سعید دقیقی با شمس آذر و محرم نویدکیا با مس رفسنجان که هر دو نشان داده‌اند بازی مقابل آنها ساده نیست.

بنابراین از دست رفتن امتیاز برای پرسپولیس حداقل روی کاغذ محتمل‌تر از استقلال است، اما بازگشت استقلال به صدر و رسیدن به قهرمانی، یک پیش نیاز مهم می‌خواهد؛ اینکه جواد نکونام برخلاف ۲۸ هفته اخیر تمرکزش را بیشتر روی تیمش و مسائل فنی بگذارد تا بتواند از دو بازی پیش‌رو مقابل گل‌گهر و پیکان امتيازات کامل را بگیرد. سرمربی جوانی که از ابتدای فصل در چالش با مدیریت باشگاه بود و هفته گذشته نیز پس از تساوی مقابل نساجی، بر خلاف تصویر مشترک و خندانی که با مهدی تاج به ثبت رساند، به رئیس فدراسیون فوتبال تاخت تا ضعف‌های فنی تیمش را زیر بار جملات سنگینش پنهان کند. این سوال شاید سوال بسیاری از طرفداران استقلال از نکونام باشد که در این روزها، «جام» مهم است یا «تاج»؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۵
نکو نام کودکی است که در حد مربی گری در سطح یک فوتبال ایران نیست و بایستی ابتدا در سطوح درجه دو و سه شروع به کار می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
کودکی که تیم فولاد را در بازی های آسیایی رها کرد که پیشنهاد استقلال را بپذیرد! آیا چنین مربی ای قابل اعتماد است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
این غوره خیلی مونده تا ممیز بشه
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
کودکی که با دست خالی و فشار مدیر گماشته یه پرسپولیسی خوووووب اشکتون رو دراورده
نکونام مزد ترسش را گرفت و قهرمانی را از دست داد. در چند بازی امتیاز های مهمی را از دست داد. واین نشان میدهد که هنوز یک مربی کارکشته نشده و نمیتواند از بازیکنانش استفاده درست کند و آنها را به هیجان بیاورد و با انگیزه به میدان بفرستد. همه اینها به عهده مربی است و بس
نکونام مربی هست که ۲۸ هفته استقلال را در صدر نگه داشت ماشالا بهش. گیرم که قهرمان بشه یا نشه مهم نیس قهرمان امسال خودشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
جام را آخر فصل میدهند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
دوست عزیز نزدیک ده پونزده تا جام تو هفت هشت سال افتخاره،
نه فلان هفته صدرنشین بودن و بعد واگذاری صدر جدول
ناشناس
| Canada |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
برای ۲۸ هفته در صدر بودن به کسی جام نمیدن ببم جان !!!
البته نکونام تلاش خود را کرد ولی اشتباهات داوران بنفع پرسپولیس حداقل بیش از ۱۵امتیاز بوده و در برابر استقلال خوزستان دوار عملا با ده نفره کردن حریف و اعلام پنالتی هر دو مورد کاملا اشتباه وارد میدان نتیجه شد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
به نفع استقلال چقدر بوده جناب ؟ منطق یک استقلالی
ایشخانست آقایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
عدم اخراج بازیکن خطاکار استقلال در دربی رفت، عدم گرفتن پنالتی بر روی آل کثیر در دربی برگشت و عدم اخراج بازیکن خطاکار در همون صحنه، عدم ارائه کارت زرد دوم به روزبه نورچشمی در بازی با ذئب آهن حداقل در سه صحنه و عدم برخورد انظباطی با بازیکن جوان استقلال که در پیایان بازی حریف مستقیمش رو مورد عنایت فیزیکی قرار داد و همچنین بجای گرفتن اوت پشت دروازه بنفع فولاد یک کرنر تقدیم استقلال شد که همونم گل شد.همینا رو بشمری اختلاف امتیازات مفت برای تیمتون رو میتونی پیدا کنی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
بله همه ی این 15 امتیازی که گفتی مثل همون استقلال خوزستان بی مبناست
نکو نام مزد بازی اقتصادی خود را گرفت. یک بار جستی ملخک دوبار جستی ملخک آخر به دستی ملخک
نکونام بهتر است اول روی حرف زدن و شخصیت خود کار کند با داد و فریاد زدن کار پیش نمی روه
به جای اینکه حرف های خاله زنگی بزنی تیم رو هجومی می بستی
چه بخواهيم و چه نخواهيم كارنامه نكونام نشان ميده يكي از بزرگان فوتبال ماست ولي حيف كه برخي از بزرگان تاب و توان بزرگي را ندارند . اين موضوع تنها توي فوتبال نيست.
نکونام که سابقه بازی در لیگ اروپا را دارد متاسفانه از خویشتنداری و فرهنگ مربیان اروپایی بویی نبرده . براحتی به دیگران تهمت میزند و باید تاوان اتهام زنی های خود را پرداخت کند
خنده دار است که جریان رسانه ای پرسپولیس و لیگ فوتبال به دنبال این هستند که افتضاح داوری را با جنبه شخصی نکونام دادن ماستمالی کنند گواردیولا هم با این وضعیت داوری نمی تون استقلال را قهرمان کند خیلی زشت است که نکونام با همه ضعفهای مربی گری اش نتواند استقلال را در برابر این تیم ضعیف پرسپولیس که از تیم ته جدولی در خانه طی یک نیمه 3 گل می خورد قهرمان کند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
پرسپولیس بنظرم ریسک کرد ولی ارزششو داشت یه نیمه بازی رو داد به حریف تا استقلال فکرکنه کار تمومه ولی بعد آتشی بپا کرد که صدر جدول رو پس بگیره واین اصلا خنده دار نیست دوست من سیاست وتاکتیکه.
فوتبال پاک مخصوصا هفته های آخر!
من خودم استقلالی هستم ولی مخالف نوع بیان نکونام هستم.واقعا قهرمانی حق پرسپولیس هست
اتفاقاً به نظر من نبودن نکونام در این دو بازی باقیمانده کنار استقلال بیشتر به نفع تیم است ! نکونام با ادا درآوردن افراطی یکی از سیاستهای کی روش که در کنار زمین همیشه جنب و جوش داشت کلاً اعصاب تیم را بهم میریزد ، داد و بیداد کردنهای غیر ضروری و مدام صحبت کردن با بازیکنان که چه بکن چه نکن احساس انزجار و بیهودگی به بازیکنان میدهد !
مدریت افتضاح علی عسکری در هلدینگ خلیج فارس همه پروژهای این هلدینگ ارزشمند را به نابودی کشانده ! قربانی بعدی ضعف مدیریتی هلدینگ قطعا استقلال است .
نکونام بجای انتقال انرژی مثبت به داخل زمین ,متاسفانه با حرکات نسنجیده باعث انتقال استرس به داخل زمین و بازیکنان می شود.
در یک کلام باید گفت تیم نکونام قشنگ بازی نمی کند.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری