بازدید 3258

آماده‌باش مدیریت بحران در فیروزکوه و پردیس

همزمان با بارش سنگین باران در پردیس و فیروزکوه مدیریت بحران این شهرستان‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷ 26 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شب گذشته شاهد غرش رعد و برق‌های مکرر، باد شدید و بارش باران سنگین در سطح شهرستان پردیس بودیم و در پی این بارش سنگین نهرها و جوی ها با سرعت پر از آب خروشان شد.

معاون خدمات شهری پردیس در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با بارش شدید و سنگین باران شاهد آبگرفتگی در معابر اصلی و فرعی این منطقه بودیم که اقدام به موقع خدمات شهری سبب رفع آبگرفتگی و آزاد شدن مسیر برای تردد خودرویی شد.

امیر خیری با اعلام اینکه مدیریت بحران پردیس با توجه به میزان بارش در حالت آماده باش قرار گرفته است، افزود: آمادگی کامل برای مدیریت هرگونه بحران وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به شدت بارش باران، آبگرفتگی معابر و لغزنده بودن سطح خیابان‌ها از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

احتمال وقوع سیلاب در فیروزکوه وجود دارد

مدیر بحران فرمانداری شهرستان فیروزکوه نیز با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، ضمن اعلام آماده باش ستاد مدیریت بحران، نسبت به احتمال وقوع سیلاب در شهرستان هشدار داد و گفت: شهروندان در تردد از مسیرهای کوهستانی و مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط کنند.

محمد صادق اسفندیار ادامه داد: به همه شهروندان توصیه می‌شود با توجه به احتمال آبگرفتگی، لغزندگی معابر و جاده‌ها از ترددهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌ها که با کاهش دید و مه گرفتگی مواجه می‌شوند، خودداری کنند و در صورت ضرورت بر تردد حتما از همراه داشتن تجهیزات ایمنی لازم به ویژه در مسیرهای کوهستانی اطمینان داشته باشند چرا که در مواقع صدور هشدار احتمال اختلال در ترددها و انسداد برخی از مسیرها و سقوط سنگ در این نواحی وجود دارد.

وی تاکید کرد: از مسافران و کوهنوردان در خواست و انتظار داریم که در ۲ روز آتی به هیچ عنوان به ارتفاعات نروند و از مسیل ها، رودخانه ها و رود دره ها فاصله بگیرند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری