بازدید 1049

وزرای دفاع آمریکا و چین در سنگاپور دیدار می‌کنند

پنتاگون اعلام کرد که انتظار می‌رود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هفته آینده در جریان شرکت در یک نشست بزرگ دفاعی در سنگاپور با دونگ جون همتای چینی خود دیدار کند.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱ 26 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای ای بی سی نیوز، دیدار هفته آینده وزرای دفاع آمریکا و چین اولین ارتباط آنها بعد از یک گفت وگوی تلفنی است که در ماه آوریل برقرار شد.

انتظار می‌رود آستین و دونگ وزیر دفاع ملی چین، هفته آینده در جریان نشست سالانه شانگری لا در سنگاپور که با حضور وزرای دفاع و مقام‌های دولتی بیش از ۵۰ کشور دنیا برگزار خواهد شد، با یکدیگر دیدار کنند.

بیشتر ارتباطات معمول میان مقام‌های نظامی واشنگتن و پکن پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال ۲۰۲۲، از سوی چین قطع شد و دو کشور به تدریج برای گرم کردن مجدد روابط فی‌مابین تلاش کرده‌اند.

این نشست همچنین در حالی برگزار می‌شود که چین در روزهای اخیر یک رزمایش بزرگ نظامی در اطراف تایوان برگزار کرد، رزمایشی که باعث شده مقام‌های تایپه، جنگنده‌ها، یگان‌های موشکی، دریایی و زمینی خود را در حالت آماده‌باش قرار دهند.

به نوشته ای بی سی نیوز، اعلامیه پنتاگون درباره دیدار آتی وزرای دفاع آمریکا و چین در سنگاپور اندکی پیش از آن منتشر شد که پنتاگون اعلام کرد آستین به دلیل اینکه قرار است عصر جمعه در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید تحت یک عمل پزشکی قرار بگیرد، قدرت را به طور موقت به معاون خود منتقل خواهد کرد.

گفتنی است که وزیر دفاع آمریکا پس از درمان سرطان پروستات در ماه دسامبر، با مشکلات مثانه‌ای دست به گریبان است.

اواخر روز جمعه (به وقت محلی) بود که پنتاگون در بیانیه دیگری اعلام کرد که عمل آستین با موفقیت انجام شده و وزیر دفاع آمریکا به خانه بازگشته و وظایف خود را از سر گرفته است.

به گزارش ایرنا، رزمایش ۲ روزه چین با نام «شمشیر مشترک ۲۰۲۴A» صبح پنجشنبه ۳ خرداد و با هدف «تمرکز بر آمادگی گشت‌زنی مشترک هوایی - دریایی - رزمی، کنترل مشترک و جامع میدان نبرد و حملات مشترک دقیق به اهداف کلیدی» آغاز شد.

لی شی سخنگوی ارتش چین پیش تر گفته بود که هواپیماها و کشتی‌های نظامی در این رزمایش حضور دارند و این تمرینات «مجازاتی سنگین برای اقدامات جدایی‌طلبانه نیروهای استقلال‌طلب تایوان و هشداری شدید به دخالت و اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای خارجی» است.

چین تاکید کرده بود که این رزمایش با هدف مجازات «اقدامات جدایی‌طلبانه» پس از تحلیف لای چینگ‌ته رئیس جدید جزیره تایوان صورت گرفته است.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و لای را یک «جدایی‌طلب خطرناک» خوانده است که موجب «جنگ و افول» این جزیره می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری