بازدید 1516

بازدهی بازارها از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۳

بازدهی بازارها در روزهای باقیمانده از اردیبهشت و روزهای ابتدایی خرداد در تمام بازارهای مورد بررسی، منفی شد. اخبار مربوط به سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت وی و تیم همراهش در حالی مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت که بازارساز اقدام به تزریق‌های سنگین ارز در بازار کرد. این هفته کاهش قیمت اونس جهانی طلا به کمک افت قیمت دلار آمد و روند بازارها منفی شد.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳ 23 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، بازدهی بازارها در هفته اخیر در تمام بازارهای مورد بررسی منفی شد. بورس بیشترین افت بازدهی را از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از آن خود کرد و در مرتبه بعد طلا، دلار و سکه قرار گرفت. روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت اخبار مربوط به سقوط بالگرد رئیس جمهور باعث ایجاد التهاب در بازارهای داخلی شد؛ اما این التهاب در بازارهای مالی چند ساعتی بیشتر دوام نداشت. حتی با پیدا شدن بالگرد و خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور، اختیار بازارهای مالی از دست سیاست‌گذار خارج نشد.

در هفته اخیر قیمت دلار نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ۷۵۰ تومان کاهش داشت و همین موضوع ریتم بازار طلا را با کمک کاهش قیمت اونس جهانی نزولی کرد.

معامله‌گران می‌گویند در روزهای اخیر بازارساز میلیو‌ن‌ها دلار به بازار، ارز تزریق کرده تا تقاضا را مدیریت کند و مانع افزایش قیمت اسکناس دلار شود.  دلار ۷۵۰ تومان ارزان شد

قیمت دلار از ۲۷ اردیبهشت تا امروز ۳ خرداد با کاهش پلکانی همانند هفته‌های گذشته روند کاهشی داشت. دلار این هفته بازدهی منفی ۱.۲۸ درصدی و کاهش قیمت ۷۵۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در پله‌های ۶ کانال هفتم از کریدور پنجم معامله شد

اونس طلا با کاهش قیمت بازار طلا همراه شد

روز پنجشنبه ۳ خرداد هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۳۲۴ هزار تومان رسید و با کاهش ۴۶ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، بسته شد. این هفته طلا  افت ۱.۳۶ درصدی داشت. در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ایستاد و افت بازدهی ۰.۹۲ درصدی داشت.

گفتنی است این هفته اونس جهانی طلا با کاهش قیمت همراه شد. طلای جهانی در یک هفته اخیر ۱۶ دلار ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۶۲ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل افت بازدهی ۰.۶۷ درصدی داشت.

همچنین اونس جهانی نقره با رشد یک دلاری روی رقم ۳۰ دلار و ۵۹ سنتی ایستاد.

افت بازدهی سکه کمتر از یک درصد شد

در هفته اخیر سکه امامی با کاهش بازدهی ۰.۹۸ درصدی افت قیمت ۳۹۸ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۳ خرداد با قیمت ۴۰ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۷ میلیون  و ۳۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با رقم ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی روی رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ایستاد.

سقوط ۱۷ درصدی «وتوس» در ۳ روز!

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته پایانی اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد که سهام پارسیان توانسته است در این هفته با رشد 17 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 307 تومان معامله شود. چافست و ثغرب نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 16 و 15 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته چافست به قیمت 905 و ثغرب به 1218 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته پایانی اردیبهشت

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده نیز در همین مقدار بوده است؛ به طوری‌که وتوس و لابسا با افت 17 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده‌اند.

وآذر و وصنعت نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده هفته پایانی اردیبهشت بودند و با کاهش 14 درصدی روبه‌رو شدند. همچنین غگلپا نیز در این هفته 14 درصد افت قیمت داشتند و قیمت 1356 تومان را روی تابلو ثبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری