بازدید 69267

پیام تسلیت سران و مسئولان کشور در پی شهادت رئیس جمهور

سران و مقامات کشوری و لشکری در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان آن در سانحه سقوط بالگرد، این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱ 20 May 2024

پیام تسلیت سران و مسئولان کشور در پی شهادت رئیس جمهور

تابناک ـ ظهر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

بنا بر این گزارش، پس از تلاش بی وقفه تیم‌های امدادی و نظامی برای جستجوی بالگرد و امداد رسانی به علت شرایط بد آب و هوایی و صعب العبور بودن منطقه سقوط بالگرد، سرانجام صبح امروز (دوشنبه) خبر شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و همراهان ایشان تایید و اعلام شد.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، در صورت موافقت مقام معظم رهبری، معاون اول مسئول امور اجرایی کشور می‌شود.
 
پس از اعلام این خبر هیأت دولت بلافاصله تشکیل جلسۀ فوق‌العاده داد.
 
زمان و مکان دقیقِ مراسم وداع با رئیس‌جمهورِ شهید و همراهانش توسط دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سیدحسن خمینی: شوق خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی بود

در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهان در سانحه سقوط هلیکوپتر، یادگار امام پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی به شرح زیر است:

«حادثه دلخراش سقوط هلی‌کوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سال ها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقای مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سال های مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

همچنین لازم می دانم از امام جمعه محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیای الهی را از خداوند خواستارم.

بدون شک، وجود آرامش‌بخش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همان گونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله»

وزیر ورزش: رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم به ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند

کیومرث هاشمی شهادت رئیس جمهور و تیم همراهش در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت کیومرث به ملت شریف ایران آمده است؛

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی  و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است.

این ضایعه‌ی اسفبار مایه‌ی تالم جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی ـ رحمت الله علیه ـ با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و  اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته  آیت الله رئیسی ـ رحمت الله علیه ـ را به محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران  تسلیت می‌گویم  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءلله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم  و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال  آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیاءلله را برای آن خدمتگزاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

جهانگیری شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
 
معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با صدور پیام تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی، تاکید کرد: اکنون زمان آن است که تمامی جریان‌های سیاسی به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته‌های ملت بیندیشند.
 
متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است؛
 
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 
سقوط بالگرد حامل رئیس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی  رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر امیرعبداللیهان وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.
 
من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می گویم. ملت هشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.
 
اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.
 
خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.»

امیر آشتیانی: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.
 
امیر محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت:
 
«آهو شدن که قسمت هرکس نمی‌شود
ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت
 
خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزار محبوب ملت ایران و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام‌ رضا (ع)، در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌ مهربان شدند.»

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به شهادت رسیدن سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استاندار آذربایجان شرقی و استاندار استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

متن پیام محمد جواد آذری جهرمی به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رئیس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد.

خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او. داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبداللهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان. این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.»

حاج علی اکبری: آیت الله رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان تاکید کرد شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.
 
متن این پیام به شرح زیر است؛
 
 منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
 
 خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله آقای سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.
 
 شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.
 
 عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا ـ علیه آلاف التحیه و السلام ـ بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست.
 
 امید آن بود برکات خدمت و مدیریت مجاهدانه این رادمرد انقلابی و خدوم بیش از پیش تداوم داشته باشد، اما دریغا که این آرزو محقق نشد.
 
 در این سانحه، همچنین داغدار وزیر انقلابی و خردمند و جهادی، سردار دیپلماسی انقلابی، یار عزیز سردار دل‌ها، حامی پا در رکاب جبهه مقاومت و آرمان فلسطین، دکتر حسین امیر عبداللهیان عزیز هستیم.
 
در این واقعه اندوهبار، روحانی برجسته و بزرگوارِ خطّه عالم پرور و شهید پرور آذربایجان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، عضو مجلس خبرگان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز به آرزوی خود رسید و به کاروان شهدای محراب این استان، شهیدان قاضی طباطبایی و مدنی، پیوست و همه ما را مانند مردم داغدار تبریز و آذربایجان، سوگوار خود کرد.
 
 شهادت استاندار مردمی و جهادی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان عزیزِ این جمع خدمتگزار، عمق این داغ و سنگینی این سوگ را بیشتر می‌کند.
 
آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم رو به زوال را بیش از پیش ناامید و سرافکنده خواهند کرد.
 
اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه ایران اسلامی شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه درصحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا دولت محترم و مردمی و سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
 
 انشاالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

ادامه دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی