بازدید 31671
با تحولات منطقه و جهان

اخراج ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین/ ادعا‌های تازه گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران/ آغاز مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان در آلماتی/ اعلام انحلال پارلمان کویت توسط امیر این کشور

اخراج ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین، ادعا‌های تازه گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، آغاز مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان در آلماتی، اعلام انحلال پارلمان کویت توسط امیر این کشور و اعلام شکایت لیبی از اسرائیل در دادگاه لاهه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴ 11 May 2024

اخراج ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین/ ادعاهای تازه گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ آغاز مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان در آلماتی/ اعلام انحلال پارلمان کویت توسط امیر این کشور

بین الملل تابناک: اخراج ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین، ادعا‌های تازه گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، آغاز مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان در آلماتی، اعلام انحلال پارلمان کویت توسط امیر این کشور و اعلام شکایت لیبی از اسرائیل در دادگاه لاهه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اخراج ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین

 ارتش چین روز جمعه اعلام کرد، ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده آمریکا به نام «یو اس اس هالسی» را پس از ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی این کشور در نزدیکی جزایر شیشا در دریای چین جنوبی، از این منطقه اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، سرهنگ ارشد تیان جونلی، سخنگوی فرماندهی جبهه جنوبی ارتش آزادی خلق چین(PLA)، در بیانیه‌ای گفت: فرماندهی جبهه جنوبی، نیروهای دریایی و هوایی خود را برای «ردیابی، نظارت و هشدار دادن» در این ناو مستقر کرده است.

ارتش آزادی بخش خلق در بیانیه‌ای گفت: این اقدام آمریکا «حق حاکمیت و امنیت چین را شدیدا نقض کرده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: این مدرک موثق دیگری از هژمونی کشتیرانی و نظامی‌سازی آمریکا در دریای چین جنوبی است.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد، اقدام این ناوشکن در حمایت از حقوق و آزادی‌های ناوبری در دریای چین جنوبی و در نزدیکی جزایر پاراسل و «مطابق با قوانین بین المللی» بوده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده، این ناوشکن پس از انجام عملیات از آن منطقه خارج شده و در دریای چین جنوبی به مسیر خود ادامه داده است. این مناقشه در حالی میان چین و آمریکا رخ داده که در سال‌های اخیر تنش بین پکن و واشنگتن در دریای چین جنوبی افزایش یافته است.

ادعاهای تازه گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان این ادعا که سطح بازرسی‌های این سازمان از تاسیسات هسته‌ای ایران با پیشرفت‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر متناسب نیست، خواستار احیای بازرسی‌ها در سطح توافق سال ۹۴ شد.

رافائل گروسی به‌رغم همکاری‌های گسترده و مثال‌زدنی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: همکاری‌ها با ایران در سطحی که باید باشد، نیست. اینکه بگوییم هیچ تعاملی وجود ندارد، صحیح نیست و بازرسی‌های آژانس در ایران جریان دارد، اما من می‌گویم که بازرسی ما در سطحی که باید دید داشته باشیم، نیست؛ بنابراین ما در این زمینه کمبود داریم.

وی با اشاره به سفر اخیرش به ایران و دیدار با مقام های ارشد کشورمان افزود: یکی از دلایلی که من به ایران رفتم این بود که ببینم آیا می‌توانیم شرایط را بعد از یک دوره طولانی، این فقدان گفت‌وگو را بهبود ببخشیم.

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره سطح دسترسی‌های آژانس در ایران گفت: بازرسی‌هایی که در حال حاضر انجام می‌دهیم، متناسب با توافقات ابتدایی پادمانی است. اما در خصوص ایران، فعالیت‌های هسته‌ای گسترده‌تر است و مسائلی وجود دارد مانند سانتریفیوژهای نسل جدید که مقدار قابل توجهی اورانیوم غنی شده و نزدیک به سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای تولید می‌کنند و ما در این زمینه دید نداریم.

وی بیان داشت: این بخش از بازرسی‌های بیشتر، قسمتی از توافق تقریبا غیر فعال برجام است که بعد از خروج آمریکا از این توافق و سپس ایران، به حاشیه رانده شد؛ بنابراین، ما در شرایطی هستیم که آژانس دید زیادی را نسبت به فعالیت‌های راهبردی در ایران از دست داده است و ما به رغم اینکه برجام اجرا نمی‌شود، در تلاش هستیم این روند را احیا کنیم؛ از این جهت شرایط دشوار است.

گروسی در پاسخ به این که «شما ژانویه گذشته گفتید ایران اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید چند سلاح اتمی دارد؛ آیا این هشدار همچنان پابرجاست؟» ادعا کرد: بله همینطور است و چه بسا بیشتر، چون آن‌ها به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهند، ولی باید این مساله را روشن کنیم؛ این بدین معنا نیست که آن‌ها در مقطع کنونی سلاح هسته‌ای دارند.

وی سپس توضیح داد، تولید سلاح هسته‌ای مراحلی دارد که غنی‌سازی اورانیوم، یکی از مراحل است و «مسائل ضروری دیگری وجود دارد که شما بتوانید یک کلاهک هسته‌ای فعال داشته باشید.»

مدیرکل آژانس ادامه داد: «ما در تلاش هستیم که سطحی از فعالیت‌ها، بازرسی‌ها و نظارت در ایران را بازسازی کنیم که آژانس بتواند درباره تهدید آمیز نبودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به جامعه جهانی اطمینان لازم را بدهد.»

گروسی ادعا کرد: «این ها مذاکرات پیچیده‌ای است که گفت‌وگوهای سیاسی و بسیار فنی را شامل می‌شود و ما تلاش می‌کنیم به یک راه‌حل مناسب برسانیم.»

او همچنین در پاسخ به این که «آیا جنگ غزه کار آژانس را دشوار کرده است؟» افزود:‌ «بله، چون ما در خلا کار نمی‌کنیم. سطح تنش‌ در حدی است که همه می دانیم و اصفهان، جایی که من رفته بودم هدف تبادلات اخیر آتش میان اسرائیل و ایران بود.»

وی با اشاره به اینکه شماری از تاسیسات اتمی ایران در اصفهان مستقر است، افزود: «باید بگویم که هیچ‌ یک از مراکز اتمی بر اثر موشک‌ها، راکت‌ها یا هرچه بود، آسیبی ندیده است.

اما ادعای گروسی درباره کافی نبودن سطح بازرسی‌ها در ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده که تدابیر جبرانی صورت گرفته در برجام «به هیچ وجه مستقیم یا غیرمستقیم بر توانایی آژانس برای انجام بازرسی‌های خود در ایران تأثیر نمی‌گذارد.»

آغاز مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان در آلماتی

وزرای امور خارجه کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شهر آلماتی قزاقستان، گفت‌وگوهای خود را درباره توافقنامه صلح آغاز کردند.

 دیپلمات‌های ارشد جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز جمعه در شهر آلماتی قزاقستان، مذاکرات خود را درباره توافقنامه صلح آغاز کردند.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است که جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان و آرارات میرزویان همتای ارمنستانی وی، وارد خانه دوستی آلماتی شدند.

مورات نورتلئو، وزیر امور خارجه قزاقستان اظهار داشت: جمهوری آذربایجان و ارمنستان نه تنها کشورهای نزدیک، بلکه شرکای استراتژیک مهم برای آستانه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که وزرای خارجه کشورهای آذربایجان و ارمنستان در سخنانی از طرف قزاقستانی برای فراهم کردن بستر مذاکرات و سطح بالای سازماندهی این رویداد تشکر کردند. بایراموف و میرزویان پس از این مراسم مذاکرات دوجانبه را آغاز کردند.

اعلام انحلال پارلمان کویت توسط امیر این کشور

منابع رسانه‌ای کویت جمعه شب اعلام کرد که امیر کویت مجلس این کشور را منحل کرده است.

مجلس کویت بنا به دستور «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور منحل شده است.

امیر کویت در این باره گفت، هرگز اجازه نخواهم داد که از دمکراسی برای نابودی کشور سوءاستفاده شود.

یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری نیز مجلس کویت منحل شده بود.

امیر کویت سال گذشته و ۱۱ مرداد نیز فرمان انحلال پارلمان این کشور را صادر کرده بود.

مجلس کویت علاوه بر قانونگذاری مسئول نظارت بر عملکرد دولت هم هست؛ اما تصمیم گیری نهایی در مسائل مهم بر عهده امیر کویت است و او اختیار انحلال مجلس را هم دارد.

کویت از جمله معدود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است که مجلس منتخب دارد و بانوان این کشور از سال ۲۰۰۹ اجازه شرکت در انتخابات چه به صورت نامزد و چه رأی دهنده را پیدا کردند.

اعلام شکایت لیبی از اسرائیل در دادگاه لاهه

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد که لیبی هم در نامه‌ای خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است.

پایگاه خبری الجزیره جمعه شب گزارش داد که دیوان بین‌المللی دادگستری می‌گوید، لیبی با تنظیم «اعلانیه مشارکت» به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی نزد این دادگاه ملحق شده است.

این گزارش می‌افزاید، این اقدام به معنی آن است که لیبی «معتقد است، اقدامات اسرائیل ماهیتی نسل‌کشانه دارند و با هدف نابودی فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌شوند.»

گفتنی است، همزمان نیز با گسترش دامنه حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

آفریقای جنوبی پیشتر اعلام کرد: عملیات نظامی اسرائیل به رفح و خطر شدیدی که برای کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه، حیات سیستم پزشکی و بقای فلسطینیان در غزه به همراه دارد، تنها تشدید وضعیت کنونی در این منطقه نیست و این حمله همچنین «شرایط جدیدی را به وجود می‌آورد که صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم فلسطین در غزه وارد می‌کند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۸
۱_ بمب اتمی هم یک سلاح دفاعی یا تهاجمی است مثل هر سلاح دیگری، از آنجایی که ایران تحت الحمایه هیچ قدرت اتمی نیست بدست آوردن آن موجه میباشد ۲_بعد از ساخت بمب هسته ای باید با مردم خودمان با صراحت بگوییم بخش عظیمی از مشکلاتی که ملت در بیست سال اخیر درگیر آن بوده بخاطر ضرورت اتمی شدن بوده است عمده مردم ایران هنوز از این موضوع آگاه نیستند و این باعث کاهش اعتماد به نفس ملی شده است آنها این مشکلات را به چیزهایی ربط می دهند که کاهش اعتماد به نفس را بدنبال داشته. نگاهداشتن یک ملت در وضعیت برزخی و بی اطلاعی و به مدت طولانی عواقب خوبی ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
بعضی از مردم به درست بودن داشته های فرهنگی سنتی و
اعتقادی خود دچار شک شده‌اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
تو فرض کن روسیه بذاره شما بمب اتم بسازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
سه کشور شرور روسیه، چین و کره شمالی با تهدید نظامی همسایگان و دیگر کشورها دنیا را به گند کشیده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
قدرت نظامی آمریکا چنان است که در عین واحد می تواند با 3 کشور از جمله روسیه و چین وارد جنگ شده و آنها را شکست دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
مردم هوشیار ما می دانن همه مسایل سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی را نمی توان به هر کس گفت. بهتر است مسکوت باقی بماند تا روزی مردم خودشون به اهمیت سلاح غیر متعارف در مواقع ضروری پی ببرند. تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور با زور و قدرت بدست میاد نه با دوستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
بعضی اظهار نظرها بغیر از شرم آور بودن اینقدر حقارت و زبونی درشان موج میزند که می مانیم چرا بعضی ها اینقدر حقیر و خود کم بین هستند ؟ اول اینکه یکنفر گفته سه کشور شرور روسیه و چین و کره شمالی با تهدید همسایگان دنیا را به گند کشیده اند !!! عموجان تند نرو یا معنی گند را نمی فهمی یا دلت از جای دیگر پر است چشمان و دماغت را بیشتر باز کن تا بوی گند را از سمتی دیگر بفهمی !
آن دیگری نوشته آمریکا اینقدر قدرت دارد که در آن واحد با سه کشور از جمله روسیه و چین وارد جنگ شود و هر سه را شکست دهد !!!!! این دیگر از آن حرفهاست آمریکا در همین غزه و رفح که یک مشت زن و مرد و پیر و جوان بدون سلاح هستند مثل خر تو گل گیر کرده ! واقعاً تاسف انگیز هستید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
بیش از ۳۰ سال به دنیا گفتیم که ما فقط به دنبال انرژی هسته ای صلح آمیز هستیم ولی الان با حرفهایی که از مسئولین راجع به ساخت بمب اتم میزنند، معلوم میشود که از اول به دنبال چیزهای دیگری بوده ایم
باز شروع شد ، گروسی صادق نیست ، هردفع که میاد وتشریف میبرد فشارها برایران زیاد میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
امیر کویتم مسخرهشو درآورده فکر کنم حداقل سالی ۳ بار مجلس منحل میکنه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
ما در مورد فعالیت های هسته ای صادق هستیم؟
Deathcry
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
اونی که گفتی ما در مسأله هسته ای صادق هستیم؟دادا اینا با صداقت میان جلو؟همه ی دنیا دیدن آمریکا یکطرفه رف بیرون .بعدشم وقتی بخاطر هسته ای مارو تحریم کردن چرا گروسی میگه تحریم به هسته ای ربطی ندارد و کلیدش تو جیب من نیست.پس اینو باید فهمید هسته ای بهانه هستش .چون ما رژیم بیشرف صهیونیسم رو قبول نداریم باید تحریم بشیم چه تو هسته ای صادق باشیم چه نباشیم
بهترین دوستی و همکاری همه جانبه ای که تا حالا وجود داشته بین چین و دموکرات ها بوده .
امریکای جنایتکار وگروسی کدام قانون بین الملل را قبول دارند چرادرباره اسراییل که عضو اژانس نیست بازرسی میکند لعنت برزورگویان ان شاالله با بیداری وجدان های ملت های دنیا دورانتان سر امده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
ما مردم ایران داریم ذره ذره اب میریم
شماها منتظر بمونید تا وجدانهای ملتها بیدار بشه
هرچی داریم نداریم فعلا بریزید تو گلوی حیف و میل
ایران چون سطح بازرسیها را به آژانس افزایش نداده کشور خیلی خیلی خیلی بدیه

ولی اسراییل 34 هزار نفر رو توی چند ماه با مشارکت آمریکا قتل عام کرده سازمان ملل هنوز یه قطعنامه صادر نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
دنیا جنگل است یا به گفته ی خودشون باید تو تیم شیر و پلنگ و کفتار باشه یا مقابلشون . ما مقابلشون بودیم برای همین داریم هزینه می دهیم . صبح نزدیک است .
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
این دو موضوع که گفتید، هیچ ربطی بهم نداره و کاملا مسخره است
یک سئوال سطح تعامل ایران با اژانس پس از خروج امریکا از برجام و به هوا رفتن این توافق کاهش یافته است . می شود یکی از این اقا سئوال کند که چه چیز تغییر پیدا کرده که شما بایستی دسترسی و حقوق بیشتری از انچه در سال 94 بوده است داشته باشید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
پاسخ: غنی سازی 60% به میزان زیاد و عدم گزارش به آژانس
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
ناشناس از آلمان غنی سازی ۶۰ درصدی نیازمند بازرسی است ولی ۳۰۰-۲۰۰ بمب هسته ای نیازمند بازرسی نیست؟! این چگونه آژانسی است؟ اگر این آژانس فقط برای آزار و اذیت کشورهای مستقل ساخته شده رعایت دستورالعمل های اون هیچ ضرورتی نداره و بی عقلی محض است. این اژانس اساسنامه خودش را قبول نداره و سیاسی رفتار می کنه پس لزومی نداره ما هم اون را جدی بگیریم.
مدیرکل آژانس در پاسخ به سووالی درباره سطح دسترسی‌های آژانس در ایران گفت: بازرسی‌هایی که در حال حاضر انجام می‌دهیم متناسب با توافقات ابتدایی پادمانی است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، شما خوب میدانید که سطح همکاریهای ایران با شما بالاتر و فراتر از همه کشورها با شماست ! اما یک سوال :
آیا رژیم اشغالگر ، صهیونیست و کودک کش اسراییل اصلاً با آژانس ارتباط دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
اسراییل که بمب اتم دارد و در ثانی اسرائیل تحت الحمایه امریکا نیست این کشور بزرگ امریکاست که تحت فرمان یهودیان ثروتمند اسراییل است
اژانس چکاره است !؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
آی کیو، اسراییل اصلا معاهده ان پی تی رو امضا نکرده که تعهدی داشته باشه
ما هم اگر از معاهده مذکور خارج بشیم، هیچکس نمیتونه متعرض ما برای ساخت بمب اتم بشه
آخ الان غربگدا خودش رو راست میکنه میزنه زمین
فقط یه بیسواد مدعی می تواند بگوید گروسی چاسوس غرب علی الخصوص آمریکای جنایتکار و جنگ طلب و سلطه جو نیست اینان تا عبد دشمن ایران خواهند بود لذا باید هر روز قویتر شد و مستقل و توانمند بود
یعنی حرفهای گروسی در خصوص برنامه های هسته ای ایران فقط ادعاست و هیچ مدرک‌ و دلیلی برای این مدعا ندارد؟؟!!؟
شرم و حیا هم خوب چیریست ،، لااقل آنقدر شجاعت داشته باشید که صراحتا اعلام کنید که علیرغم انحرافات از ان پی تی ، ما مصمم هستیم که برنامه هسته ای فعلی را برای حفظ مصالح و امنیت ملی خویش ادامه دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
نظری در مورد اونهایی که صدها و. هزاران بمب اتم انبار کردن ندارید احیانا؟ ما باید کاپ اخلاق ببریم و اونها با جرزنی بر بقیه سلطه گری کنند. و. راحت در روز روشن نسل کشی کنند؟ از هیروشیما و غزه درس نگرفتین؟ شما فارسی از کجا یاد گرفتین؟
یعنی همه با ایران دشمنی. دارند. مطمئناً همین روسیه عوضی هم نمی اره ایران اتمی بشه. روسیه روباه مکار،
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
روباه مکار انگلیس خبیث و فرانسه هم شغال است
اصلا چرا باید همیشه تحت بازرسی قرار بگیریم ایران هم یک بار هم شده از آزانش بخواهد کشورهای دیگر را هم تحت بازرسی قرار بدهد مثلا بگه به پاکستان هند و امریکا و اسراییل مضنون هستم مگه ایران عضو آزانس هسته ای نیست ؟ بعد اروپایی های و امریکایی ها وحشی نمی توانند برای ایرانی که نصف خاورمیانه را صاحب بوده تصمیم بگیره ما دارای شناسنامه و هویت هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
مزه ساندبس های جدید با قبلی ها فرق داره؟
چین شده کابوس غربچراها
اعلام شکایت لیبی از اسرائیل در دادگاه لاهه


ایران چرا نیست؟ ما در دیپلماسی به طرز وحشتناکی منفعلیم ، فقط موشک بلدیم بسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
کی موشک ساختیم ؟
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
ایران رژیم صهیونیستی را به عنوان کشور به رسمیت نمیشناسه. یعنی اصلا اینها را در حدی داخل به آدم نمیدونه که به عنوان یک کشور ازشون شکایت کنه. شکایت های ایران از این گروهک تروریستی عمدتا در شورای امنیت مطرح میشن.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی