بازدید 2381

ترکیه پیشتاز سرمایه‌گذاری جهانی شد

کد خبر: ۱۲۳۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ 09 May 2024

آژانس سرمایه‌گذاری ترکیه جایزه پلتفرم سرمایه‌گذاری پیشرو جهان در ابوظبی را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، مشارکت‌های دفتر سرمایه‌گذاری ترکیه در پروژه‌های پایدار و نوآورانه، نقش کلیدی در حضور این کشور در کنگره AIM⁠ ۲۰۲۴ (اجلاس سالانه سرمایه‌گذاری) ایفا کرد.

دفتر سرمایه‌گذاری ترکیه در کنگره ابوظبی به دلیل تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین آژانس‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان از طریق پروژه‌های پایدار و نوآورانه خود، جایزه دریافت کرد.

آژانس‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی در هشت دسته ارزیابی شدند که شامل نوآوری و همکاری تحقیقاتی، افزایش رقابت‌پذیری جهانی، تاثیر اجتماعی، سهولت انجام تجارت، تنوع صنایع، اندازه سرمایه‌گذاری، اثرات تراز تجاری، پایداری و پیوندهای محلی بود.

لازم به ذکر است که دفتر سرمایه‌گذاری ترکیه از راهکار امتیازدهی اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) برای اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌های پایدار استفاده کرده است.

کمک‌های آژانس سرمایه‌گذاری در همکاری دانشگاه و صنعت، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال زنان، آموزش و غیره در طول ارزیابی برجسته شد.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده و کمک‌های آژانس به زنجیره‌های تامین محلی نیز در فرآیند ارزیابی همچنین اقتصاد این کشور، تحصیلات دانشگاهی، انتقال فناوری و حرکت به سمت انتقال خالص صفر مهم بودند.

این جایزه به‌عنوان گواهی بر ظرفیت ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری و نوآوری در عرصه بین‌المللی تلقی می‌شود.

سال گذشته، دفتر سرمایه‌گذاری ترکیه جایزه سازمان ملل را برای سرمایه‌گذاری خود در پروژه Yeka-۲ شرکت خدمات برق استانبول دریافت کرد.

رئیس دفتر سرمایه‌گذاری ترکیه در بیانیه‌ای گفت: تلاش‌های ما برای ارتقای پتانسیل ترکیه در سرمایه‌گذاری در مقیاس جهانی، مطابق با چشم‌انداز سرمایه‌گذاری رئیس‌جمهور، همچنان به نتایج خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: هدف ما افزایش سهم کشورمان از سرمایه‌گذاری جهانی از یک درصد به ۱.۵ درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی