بازدید 29504
هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه

هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸ 28 April 2024

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: اوکراینی‌ها در میادین نبرد گرفتار ترس فزاینده‌ای شده‌اند
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰

سخنگوی کرملین تاکید کرد نیروهای اوکراینی در نتیجه تحولات اخیر میادین جنگ در این کشور هراسی فزاینده پیدا کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای بیان کرد نیروهای دشمن در جبهه جنگ اوکراین به وحشتی فزاینده گرفتار شده‌اند و همزمان روسیه باید به پشتیبانی از روند فعلی عملیات نظامی خود در اوکراین ادامه دهد.

به نوشته «خبرگزاری تاس»، پسکوف در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «مسکو.کرملین.پوتین» که قسمت‌هایی از آن در کانال تلگرامی «پاول زاروبین» مجری مشهور روسی انتشار یافت، گفت: «در خط مقدم و در سمت اوکراینی‌ها وحشت در حال افزایش است.»

پسکوف تاکید کرد: «طبق اطلاعات دست اولی که وجود دارند، وحشت در سمت دشمن رو به فزونی است. حالا برای ما بسیار مهم است که این روند را حفظ کنیم. این بسیار حائز اهمیت است که متوقف نشویم و به اجرای ماموریت‌های عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه دهیم.»

نگرانی آلمان از پیامدهای مصادره اموال روسیه
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰

یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت آلمان با نگرانی از پیامدهایی که مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه برای کمک به اوکراین برای آن به همراه خواهد داشت، مخالف این اقدام است.

 مقامات آلمانی می‌گویند که این کشور، مطلقا، با برنامه مصادره دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین و حمایت‌های نظامی از آن مخالف است.

اتحادیه اروپا و گروه هفت (آمریکا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، آلمان) حدود ۳۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را در پی عملیات نظامی این کشور در اوکراین مسدود کرده‌اند. بحث درباره امکان استفاده از این بودجه به نفع اوکراین و چگونگی آن،‌یک سال است که میان این کشورها مورد بحث است.

آمریکا ایده مصادره کامل دارایی‌ها را مطرح کرده است، اما مقامات اتحادیه اروپا این موضوع را از منظر قانونی بسیار خطرناک می‌دانند.

دو سوم این وجوه در اتحادیه اروپاست که بیشتر آن در اختیار موسسه تسویه‌ حساب‌های بلژیک موسوم به یوروکلیر (Euroclear) قرار دارد. تاکنون، تنها مالیات بر دارایی‌های موجود در بلژیک به صندوق اختصاصی اوکراین که توسط دولت بلژیک اداره می‌شود، اختصاص یافته است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این باره گزارش داد: مقامات آلمانی بر این باورند که دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه باید دست‌نخورده باقی بمانند تا از آن به عنوان اهرم فشاری در مذاکرات صلح و ترغیب فدراسیون روسیه به واگذار کردن مناطق تصرف‌شده از خاک اوکراین استفاده شود.

دلیل دیگر رد کردن این پیشنهاد از سوی برلین می‌تواند این باشد که با این کار، از شرکت‌های آلمانی مستقر در روسیه در قبال اقدامات تلافی‌جویانه مسکو حفاظت می‌شود.

افزون بر این، این اقدام ممکن است موجب طرح دعوی جدیدی علیه آلمان در رابطه با جنایات جنگ جهانی دوم شود.

پیش از این، کرملین درباره بحث‌ها پیرامون مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه،‌ آن را «دست‌درازی به دارایی‌های یک کشور، اموال دولتی و اموال شخصی» تلقی کرده و بیان کرد: این اقدام را نباید اقدامی قانونی در نظر گرفت، غیرقانونی است و در هر حال، اقدامات تلافی‌جویانه را به همراه خواهد داشت و مشمول روندهای حقوقی خواهد شد. هر دو روند پیچیده خواهند بود اما آسیب بزرگی به منافع اقتصادی آمریکا وارد خواهند کرد.

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۱:۳۶

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

 «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

چتر هسته‌ای روسیه بر سر بلاروس
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۰:۵۳

بلاروس اخیرا با تصویب چند سند دفاعی جدید، در تضمین امنیت و قوای دفاعی خود بیش از پیش به روسیه نزدیک شد و تحت چتر هسته‌ای این کشور قرار گرفت.

مجمع خلق بلاروس هفته گذشته یک دکترین نظامی جدید را تصویب کرد و مجلس بلاروس هم نسخه به‌روزرسانی شده‌ای از سند مفهوم امنیت ملی این کشور را به تصویب رساند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این‌باره گزارش داد که این اسناد تقویت امنیت ملی بلاروس را از طریق همکاری با سه سازمان «اتحادیه روسیه و بلاروس»، «سازمان پیمان امنیت جمعی» و «اتحادیه کشورهای مستقل هم‌سود» تضمین می‌کنند. استراتژی نظامی بلاروس بر تضمین امنیت از طریق اجتناب از درگیری و دفاع تضمینی استوار بوده و استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه را یکی از گزینه‌های روی میز برای تقویت قدرت بازدارندگی خود می‌داند.

«دمیتری استفانوویچ» عضو «موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل» در مسکو گفت: «بی‌شک بلاروس از سوی غرب مورد تهدید است و دکترین نظامی (جدید) به‌وضوح اعلام می‌کند این تهدید چندوجهی است. این (سند) نه‌تنها به برخی انواع تقابل نظامی مستقیم احتمالی می‌پردازد، بلکه تلاش برخی بازیگران خارجی برای ایجاد جریان‌های بی‌ثبات‌کننده را هم شامل می‌شود.»

استفانوویچ در گفت‌وگو با اسپوتنیک به تقویت مداوم قوای نظامی ناتو در جبهه شرقی این ائتلاف و ارسال تسلیحات به لهستان اشاره کرد و گفت در این وضعیت، استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس گامی درست برای ایجاد قدرت بازدارندگی است.

این کارشناس روس گفت: «این نمادی است از گسترش چتر هسته‌ای روسیه بر سر بلاروس و اینکه در صورت وقوع درگیری مسلحانه در بلاروس، بی‌شک روسیه به‌عنوان تضمین‌کننده امنیت این کشور، مداخله خواهد کشد. مسکو و مینسک در اتحادیه روسیه و بلاروس یک خط دفاعی واحد دارند که چندوجهی است و یکی از بخش‌های آن هسته‌ای است.»

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس درباره این سند دفاعی گفت در صورت حمله به بلاروس، طرف مهاجم شاهد پاسخ آنی مسکو و مینسک با انواع تسلیحات خواهد بود.

در سال ۲۰۰۹، مسکو و مینسک توافق‌نامه‌ای با محوریت حفاظت مشترک از حریم هوایی کشورهای اتحادیه روسیه و بلاروس و همچنین ایجاد یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای مشترک امضا کردند. در سال ۲۰۲۲، نیروهای مسلح روسیه و بلاروس در خاک این کشور اروپای شرقی مستقر شدند تا از تهدید احتمالی لهستان و اوکراین جلوگیری کنند. در سال ۲۰۲۳ نیز مسکو و مینسک در مورد استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس به توافق رسیدند. علاوه بر این، بر اساس این توافق مسکو سامانه‌های موشک بالستیک تاکتیکی «اسکندر» را به بلاروس می‌دهد که از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردار هستند.

روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۰:۵۱

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «پالتیکو» رئیس جمهور اوکراین چند ماه قبل در دیدار با رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به او برای تصویب بسته جدید کمک‌های درخواستی جو بایدن برای کی‌یف، ضرب‌الاجل داده بود.

 نشریه آمریکایی پالتیکو در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین ماه دسامبر گذشته، کمتر از دو ماه بعد از آنکه «مایک جانسون» جمهوریخواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید به دیدار او در شهر واشنگتن رفته و به او این پیام را داده است: «زمان (برای ارتش اوکراین) رو به اتمام است.»

به نوشته پالتیکو، زلنسکی همچنان که به دیدار مایک جانسون در دفتر این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه دسامبر رفت، تصریح کرد که کشور او مدت زمان چندانی برای آنکه در برابر موج حملات موشکی و پهپادی جدید روسیه دوام بیاورد، ندارد.

به نوشته پالتیکو دو منبع مطلع گفتند رئیس جمهور اوکراین به جانسون ضرب‌الاجل داده کمک‌های جدید واشنگتن به ارزش حدود ۶۰ میلیارد دلار برای کی‌یف را تا ماه «مارس یا آوریل» تصویب کند.

به گفته سه مقام مطلع دیگر که نامشان را فاش نساختند نشست این دو در ماه دسامبر تاثیر زیادی بر تصمیم چند روز پیش جانسون برای آنکه به رغم مخالفت هم‌حزبی‌های محافظه‌کارش بسته کمک‌های ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کند، داشته است.

پالتیکو در این مطلب نوشت: «جانسون کمتر از یک هفته مانده تا پایان ضرب‌الاجل ارائه شده از سوی زلنسکی این کار را انجام داد. شنبه هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا چهار لایحه جداگانه مربوط به کمک‌های درخواستی دولت جو بایدن برای اوکراین، اسرائیل و حوزه اقیانوس هند-اقیانوس آرام به همراه یک سری تدابیر دیگر امنیت ملی تصویب کرد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه گذشته با امضایش این لوایح تصویب شده را به قانون تبدیل کرد. حالا کمکی نظامی معادل یک میلیارد دلار شامل موشک‌های دوربرد که کی‌یف با آنها می‌تواند حملاتی به پشت مواضع روسیه داشته باشد رهسپار اوکراین شده است.»

به نوشته این روزنامه آمریکایی سه مقام دیگر گفتند جانسون قبل از این تصویب این بسته کمک‌ها برای اوکراین را وابسته به توافق بر سر سیاست‌های مرزی درخواستی محافظه‌کاران کرده بود و مشخص نیست که چرا او حالا به تصویب این کمک‌ها چراغ سبز نشان داده اما نشست چند ماه پیشش با زلنسکی او را تحت فشار گذاشت تا «تصمیم بگیرد آیا به خطر انداختن رهبری‌اش برای ارسال تسلیحات بیشتر برای اوکراین ارزشش را دارد یا خیر.»

پالتیکو خاطرنشان کرد که این مطلب را بر مبنای مصاحبه با هشت دستیار جمهوریخواه و دموکرات کنگره‌، لابی‌گر و مقام مطلع به مسائل اطلاعاتی غرب و آشنا به تفکر جانسون و گفتگوهای او با کارمندانش نوشته است؛ منابعی که هیچ یک نامشان فاش نشد.

در این مطلب عنوان شد که نشست زلنسکی و جانسون منجر به چهار ماه کشمکش حرفه‌ای و شخصی برای او بر سر به چالش کشیدن جمهوریخواهانی که خواستار سرنگونی‌اش از ریاست مجلس نمایندگان هستند شد تا کمک‌های نظامی برای متحدان آمریکا را به تصویب برساند. همچنین جانسون در پی این نشست به کارمندان دفترش این ضرب‌الاجل را برای تهیه بسته لوایح مربوط به مجلس نمایندگان ارائه کرده و از آنها خواست: «تا قبل از رسیدن این ضرب‌الاجل محض احتیاط بسته‌ای که عملی باشد تهیه کنید.»

جانسون زمانی که در ماه اکتبر به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید به دنبال آن بود که شروط بیشتری برای تصویب کمک‌های نظامی درخواستی جو بایدن برای اوکراین تعیین کند. اصلی‌ترین شرط تصویب آن که از سوی جمهوریخواهان محافظه‌کار تعیین شد وضع تمهیدات سختگیرانه تر برای امنیت مرزهای آمریکا بود؛ شرطی که پذیرفته شدن توسط مجلس سنا که در کنترل دموکراتها قرار دارد بعید بود. با گذشت زمان لیست این شروط بیشتر هم شد و شامل تبدیل کردن برخی از کمک‌ها به وام و استفاده از دارایی‌های توقیف شده روسیه برای بازسازی اوکراین شد.

پالتیکو نوشت: «یکی از رهبران ارشد مجلس نمایندگان آمریکا که با تفکرات جانسون آشنا است گفت اما پس از هشدار رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه تسلیحات نیروهایش تا رسیدن فصل بهار تقریبا تمام خواهند شد رئیس مجلس نمایندگان نتیجه گرفت تا قبل از این ضرب‌الاجل باید اقدامی برای کمک به اوکراین انجام شود. این منبع که نامش را فاش نکرد، گفت: آنها به مهمات و تجهیزات نیاز داشتند تا بتوانند به جنگ ادامه دهند. پس از آن وظیفه تهیه لوایح مربوطه و تعیین مسیری برای پیشبرد آنها به دوش جاش هاجز، مشاور امنیت ملی جانسون افتاد.»

یک منبع دیگر که از  اقدامات هاجز مطلع است به پالتیکو گفت: «جاش هاجز کسی است که اکثر وظایف سنگین را در این مدت انجام داد. او کسی است که به تدریج لوایح را با همکاری با وزارت دفاع، شورای امنیت ملی، روسای کمیته‌های مربوط و اعضای دیگر تهیه کرد. او در طول چند ماه تلاش کرد تا تضمین کند جانسون فضای لازم برای امتیاز گرفتن و اتخاذ تصمیمات آگاهانه را داشته باشد.»

به نوشته پالتیکو، هاجز بر جانسون اعمال نفوذ مستقیم کرد. این روزنامه آمریکایی نوشت: «رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عده‌ای دیگر از کارمندان دفترش می‌شنید که نباید این کمک‌ها را تصویب کند یا اینکه تنها باید از کمک‌های در نظر گرفته شده برای اسرائیل حمایت کند اما هاجز در میان این حرفها استدلال کرد آمریکا فرصتی برای ایستادن برای محور رو به رشد روسیه-چین-ایران با فوریت و صرفه‌جویی هزینه پیدا کرده است.»

پالتیکو همچنین نوشت سه منبع مطلع به تفکرات جانسون گفتند حمله موشکی و پهپادی تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی نیز جانسون را بر آن داشت تا تصویب کمک‌های واشنگتن برای رژیم صهیونیستی را نیز تسریع کند. جانسون روز بعد از حمله تنبیهی ایران با حکیم جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفته و به او گفت برای پیشبرد تمامی لوایح مربوط به کمک‌های خارجی درخواستی واشنگتن آمادگی دارد.

هشدار روسیه به غرب نسبت به پیامدهای مصادره دارایی‌های مسکو
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۰:۴۹
چند تن از مقام‌های روس امروز (یکشنبه) غرب را تهدید کردند که در صورت مصادره دارایی‌های مسدود شده این کشور، ضمن پاسخ «شدید»، چالش‌های حقوقی «بی‌پایان» و اقدام‌های تلافی‌جویانه را اتخاذ خواهند کرد.
 
 خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نوشت که مسکو هرگز بخش های تصرف شده اوکراین را در ازای عودت دارایی های مسدود شده خود واگذار نخواهد کرد.
 
ماریا زاخارووا در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «میهن ما فروشی نیست». دارایی های روسیه باید دست نخورده باقی بماند، زیرا در غیر این صورت واکنش شدیدی به سرقت غرب داده خواهد شد. بسیاری از غربی ها این را درک کرده اند. افسوس که نه همه آنها.
 
رویترز نوشت که در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش مراودات با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع کرده و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو را در غرب مسدود کردند. بیشتر این دارایی ها در موسسات مالی اروپایی و نه آمریکایی نگهداری می شود.
 
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در اظهارنظری جداگانه گفت که هنوز وجوه هنگفتی از غرب در روسیه وجود دارد که می تواند هدف اقدام های متقابل مسکو قرار گیرد.
 
وی گفت: چشم‌ انداز چالش‌های حقوقی (به تلافی مصادره دارایی ‌های روسیه) کاملاً وسیع بوده و مسکو با بهره برداری از آنها از منافع خود تا ابد دفاع خواهد کرد.
 
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز شب گذشته در واکنش به تصویب قانون مصادره دارایی‌ های مسدود شده این کشور از سوی آمریکا، خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیرخودی شد.
 
دیمیتری مدودف با انتقاد از تصویب لایحه‌ ای در مجلس سنای آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به اوکراین مصادره کند، در کانال تلگرامی خود نوشت: پاسخ مسکو به این اقدام واشنگتن سخت خواهد بود.
 
وی خواستار اعمال تغییرات خاصی در قانون مدنی روسیه و تصویب قوانین جدیدی شد که بر اساس آن، امکان مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیرخودی فراهم شود.
زلنسکی تلفات ارتش اوکراین را کم نشان می‌دهد
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۰:۴۹

روزنامه واشنگتن‌پست امروز (یکشنبه) از قول یکی از قانونگذاران اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد زلنسکی عامدانه تعداد کشته شدگان در جنگ را کم ارائه داده تا شهروندانی که برای ارتش بسیج شده‌اند، نترسند.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۳۱ هزار پرسنل نظامی از ۲۰۲۲ کشته شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این قانون‌گذار اوکراینی افزود: ما به افراد بیشتری نیاز داریم. ما شاهد تلفات و زخمی‌های زیادی هستیم. سربازان می‌خواهند بدانند چقدر باید در جبهه‌ها بمانند.

روزنامه واشنگتن‌پست همینطور گزارش کرد، اوکراین احتمالا نمی‌تواند در سال جاری میلادی و به دلیل کاهش قابل توجه سربازان و برتری قدرت آتش روسیه حمله‌ای جدید انجام دهد.

حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۰:۴۷

 وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ۱۷ فروند پهپاد پرتاب شده از سوی اوکراین را هدف قرار داده و سرنگون و کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور، ۱۷ فروند پهپادی که از سوی اوکراین برای هدف قرار دادن تاسیسات ذخیره سازی نفتی در منطقه «کالوگا» (Kaluga) پرتاب شده بودند را سرنگون کرد و نابود ساخت.

این وزارتخانه در برنامه پیام رسان تلگرام اعلام کرد که سه فروند پهپاد پرتاب شده توسط اوکراین بر فراز منطقه کالوگا در جنوب مسکو سرنگون شدند.

«ولادیسلاو شاپشا» (Vladislav Shapsha) فرماندار منطقه کالوگا دراین باره گفت: سه فروند از پهپادهای ساقط شده در نزدیکی محل ذخیره سازی نفت در نزدیکی شهر «لیودینوو» (Lyudinovo) سقوط کردند.

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز یکشنبه گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز نموده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

«الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

سرقت سلاح های غربی در اوکراین

 فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه با بیان اینکه همه سلاح‌های غربی که به کی‌یف ارائه می‌شود، به میدان جنگ ارسال نمی‌شود، تاکید کرد: بخش بزرگی از سلاح‌های غربی در اوکراین به سرقت می‌رود.

به گزارش تارنمای خبری تی‌اف‌وان اینفو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه و منتقد سرسخت کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: وقتی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ادعا می‌کند، همه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به میدان جنگ می‌رود، دروغ می‌گوید.

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه ادامه داد: در واقع بخش اعظم این کمک‌ها به جای رفتن به جبهه جنگ، توسط مقام‌های اوکراینی به سمت فساد هدایت می‌شود.

فیلیپو همچنین با اشاره به رسوایی اخیر میکولا سولسکی وزیر کشاورزی اوکراین، افزود: این هم مورد دیگری از فساد در این کشور که یکی از فاسدترین کشورهای جهان است.

به نوشته تی‌اف‌وان اینفو، دادگاهی در اوکراین سولسکی وزیر کشاورزی این کشور را به مالکیت غیرقانونی زمین‌های دولتی که ارزش آنها حدود ۷ میلیون دلار اعلام شده است، متهم و دستور بازداشت او را صادر کرده است؛ این دستور پس از تحقیقات سازمان ملی مبارزه با فساد اوکراین در زمینه مالکیت غیرقانونی اراضی دولتی صادر شده است.

دستیابی سولسکی غیرقانونی به این زمین‌ها در زمانی رخ داده که او رئیس یک شرکت بزرگ کشاورزی و نماینده مجلس بوده است.

این سیاستمدار فرانسوی در ادامه با بیان اینکه هر یورویی که به کی‌یف ارسال می‌شود، جنگ را طولانی‌تر کرده و موجب از دست رفتن جان انسان‌ها و فقیر شدن اروپایی‌ها و ثروتمندتر شدن مفسدان می‌شود، تاکید کرد: این جنگ باید فوراً متوقف شده و صلح برقرار شود.

شولتس: موشک تاروس به اوکراین نخواهیم داد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان بار دیگر ایده ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف را رد کرد و گفت: موشک تاروس را به اوکراین نخواهیم داد، زیرا اگر بخواهیم این موشک را به این کشور بدهیم باید نیروهای خود را هم به آنجا اعزام کنیم و ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

به گزارش دویچه وله، صدراعظم آلمان که در گردهمایی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات (SPD) در شهر لونبورگ در شمال آلمان سخنرانی می‌کرد، افزود: سلاح‌هایی وجود دارند که تنها در صورتی می‌توان آنها را به اوکراین ارسال کرد که بر استفاده از آنها نظارت دقیق داشته باشید و موشک‌های تاروس از جمله این سلاح‌هاست.

وی با اشاره به دقت بالای موشک‌های تاروس در نابود کردن اهداف خود در فاصله ۵۰۰ کیلومتری، تاکید کرد: تاروس یک سامانه تسلیحاتی دقیق و موثر است و اگر بخواهیم آن را به اوکراین بدهیم، باید بر سازوکار انتخاب اهدافی که برای نابودی آنها قرار است از این موشک استفاده شود، دخالت داشته باشیم.

شولتس در ادامه افزود: برای تحقق این امر ناچار خواهیم شد که نیروهای آلمانی را همراه با موشک‌های تاروس به اوکراین اعزام کنیم و چنین چیزی امکان نخواهد داشت چرا که در صورت انجام این کار، در این جنگ مداخله کرده‌ایم و ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

صدراعظم آلمان در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از نیروهای آلمان یا ناتو در جنگ اوکراین و روسیه نخواهند جنگید، خاطرنشان کرد: نیروهای آلمانی نه در داخل اوکراین و نه در خارج از این کشور در اقدامات جنگی مانند انتخاب اهداف و مواردی از این دست، مشارکت نخواهند کرد.

به نوشته دویچه وله، شولتس معتقد است که ارسال سلاح‌هایی مانند موشک تاروس به اوکراین می‌تواند خطر تشدید درگیری و کشاندن پای آلمان به جنگ را به همراه داشته باشد.

هشدار وزیر خارجه اوکراین نسبت به تهدیدات علیه امنیت جهانی

 «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین ضمن ابراز خرسندی از تصویب بسته کمک‌های نظامی آمریکا به کشورش، نسبت به تهدیدات علیه امنیت جهانی و غرب هشدار داد.

دیمیتری کولبا در مصاحبه‌ با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «آنچه ما نیاز داریم این است که متحدانمان با اطمینان خاطر باور داشته باشند، پیروزی اوکراین قابل دستیابی است.»

وزیر امور خارجه اوکراین در این مصاحبه از تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا که شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک به کی‌یف است ابراز خرسندی کرد. اما در عین حال نسبت به تهدیدات احتمالی امنیتی برای کشورهای غربی هشدار داد و خواستار افزایش همکاری های بین‌المللی برای تضمین پیروزی کی‌یف در جنگ مقابل مسکو شد.

کولبا در این گفت‌وگوی خبری افزود: ما نباید هیچ ترسی نسبت به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه  داشته باشیم، زیرا پوتین می تواند ترس ما را احساس کند و وقتی این را متوجه شود، تهاجمی‌تر می شود.

چند هفته پیش و قبل از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا، ولودمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین گفته بود، در صورت نرسیدن کمک های خارجی، فاجعه رخ می دهد. برخی مقامات کنگره آمریکا نیز با اشاره به تاخیر در تصویب این بسته هشدار داده بودند که اوکراین ممکن است در سال جاری میلادی جنگ را به روسیه واگذار کند.

یک ژنرال ارشد آمریکایی نیز به تازگی خاطرنشان کرده بود که ارتش روسیه اکنون ۱۵ درصد بزرگ تر از پیش از آغاز جنگ است. کارشناسان از همین رو نسبت به حمله تابستانی روسیه هشدار داده و اعلام کرده اند که چنین تهاجمی ممکن است خسارات بیشتری برای اوکراین داشته باشد.

کولبا نیز در همین زمینه به سی‌ان‌ان گفت: موضوع ساده است؛ دلیل اتحاد همه کشورها پیرامون هدف پیروزی اوکراین، این است که آنها این پیروزی را مهم می‌دانند و امنیت و رفاه برایشان مهم است. بهای حمایت از اوکراین امروز هر چه باشد، از پیروزی روسیه در برابر اوکراین کمتر است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۲
مرگ بر آمریکا اسراییل ناتو
نتانیاهو یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه کیفری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
دورود بر پوتین باید باید با این سگ های وحشی مثل مکرون یا بایدن و کفتار نتانیاهو فقط زبان زور میفهند بنظرم پرزیدنت پوتین باید فرانسه رو محو کنه تا بقیه حساب کار بیاد دستششون
نفرین بر جنگ افروزان که باعث مرگ دردناک جوانان مام وطن میشوند
دلیل علمی که نباید به هیچ عنوان برای مردم اوکراین دل بسوزنیم اینه چون کل دنیا باهاش هستن و در حال حاظر هزاران ملیت در این کشور در حال جنگ هستن و تجهیزاتشونم از پوتین بیشتره پس قضیه دل سوزی کنسله چون هر وقت مثل مردم فلسطین با تیرکمون جنگیدن باید دلمون بسوزه که جنگ نابرابره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
دکتر جان کمی علمی تر توضیح دهید چون از کلمه علم استفده کرده ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
خیلی هم خوب و منطق توضیح داده است. این علمی که شما خودتان هم نمی فهمید چیست ابزار خوبیه برای توجیه کردن
بقول روزنامه کیهان روسیه داره از جنگ غزه سو استفاده کرده و حواس ها پرت شده.
کار روسیه تمام شده. حتی اگر ده سال دیگر هم جنگ ادامه یابد روسیه هیچ شانسی برای پیروزی نظامی در اکراین نخواهد داشت
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
انشاالله
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
همین الان هم پیروز هست نیازی به ده سال دیگه نداره. اوکراین تمام نیروهای موثرش را در جبهه جنگ از دست داده و فقط دنبال راه خروج و فرار است ولی دیگه روسیه کوتاه نمیاد.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
چی میزنی داداش ؟ اوکراین همین الانم باخته. زیر یک سال دیگه سقوط میکنه
ناشناس
| - |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اینو تنهایی فهمیدی یا تقلب کردی خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
قرار بود عملیات محدود نظامی شده سه سال روسیه میخواست یک هفتهای برسه به کیفخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
پس این پیشروی های روسیه در خاک اوکراین با وجود حمایت تمام قد غرب از اوکراین چیه؟
تنها دلیل تصویب شبانه کمکها به اکراین بعد از 6 ماه تاخیر فقط و فقط افزایش تنش در خاورمیانه و از جمله حمله حوثی ها به کشتی های امریکا و اروپا و همچنین انهدام بزرگترین و پر رفت امد ترین پل شرق امریکا بوسیله خرابکاری در سیستم ناوبری کشتی اقیانوس پیما و منجرف شدن ان از مسیر و برخورد با پایه اصلی پل بود. امریکا و اروپا همه اینها را از چشم پوتین می بینند
خوشحالم چون سه کشور پارسی زبان به جام جهانی فوتسال صعود کردند امیدوارم سه کشور اسلاوی شرقی هم دست از جنگ برادر کشان بردارند دنیا جای جنگ نیست وقت صلح است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
ما که فارسی‌زبان نیستیم ولی خدا هر سه تان را با هم محشور کند، ایرانی و افغان و تازیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
مگه فقط تیم های نیمه نهایی یعنی ایران، تایلند، ازبکستان و تاجیکستان. ایران و تاجیک فارس زبان ازبک که ترک زبانه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
افغانستان هم به جام جهانی صعود کرد
خلاصه حرف و منطق پوتینی ها و چینی ها همین هست. که جیب خودم چیب خودم جیب ر شما هم باید جیب چین محسوب بشه! مثلا چینی ها میگن نفت روسیه و ایران را ارزان می خریم ولی روسیه و ایران باید اتوبوس و خودرو برقی چین را هم اجبارا بخرند و هم با قیمت بالا بخرند یا مثلا تمام پلاتفرم ها شرکت های امریکایی در اینترنت در چین ممنوع و فیلتر ولی تیک تاک که مالکیت ان مقامات و اقازاده های چینی هست باید در امریکا و اروپا فعال باشه!
دوست کانادایی مان دیروز گفت کره جنوبی فقیر ترین بخش شبه جزیره کره بود ولی الان آباد شد و شمال ویران علت آبادانی کره جنوبی دموکراسی نبود دیکتاتوری پارک چونگ هی اصلاح طلب بود نه دموکراسی لیبرالیسم دوست عزیز کره شمالی زمانی از جنوب پیشرفته تر بود و مردم از جنوب کره به شمال کره فرار می‌کردند تا اینکه پارک چونگ هی آمد و کره جنوبی را پیشرفته کرد در همین موقع در شمال فساد حاکم شد و الان از شمال به جنوب فرار می‌کنند پارک چونگ هی مثل رضا شاه دیکتاتور بود ولی کار های مهمی برای آبادانی کشور خود انجام داد من قصد ندارم بگم این خوب است اون بد فقط میگم هرکسی بد یا خوب نیست حتی دموکراسی یا دیکتاتوری مهم افراد است امیدوارم صلح بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
دقیقا دوست عزیز. اینها نظامهای حکمرانی هستند که در دنیا امتحان خود را پس دادند. ولی اگر در کره جنوبی یا تایوان یا سنگاپور و ... در مجموع موفق بودند هیچ تضمینی نیست که در عربستان و مصر و ایران هم موفق باشند چون در تصویر نهایی این تکامل ملتهاست که تفاوتها را می سازد نه داغ و درفش یا لیبرال دمکراسی یو پوتینیزم
ما باید از اشتباهات حکومت های قبل درس بگیریم و کار های خوب را ادامه داد هرکس که مخالف ما نظر دارد که دشمن نیست گاهی وقتها دوشمن عاقل دانا بهتر از دوستان نادان است
پاسخ ها
ل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
درس نگرفتید و راه روش ظالمانه بیشتر
من نه طرفدار اون افراد هستم نه پاچه خوار این دوستان میگم هر کسی بد نیست ولی معتقدم گوادلوپ چی ها دشمنان ایران هستند دوستانی که الان در خارج یا داخل کشور قصد ضربه به این کشور دارند دشمن داخلی از دشمن خارجی خطرناک تر است مراقب باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
موافقم اما فراموش نکنیم که دنیا عوض شده. دشمن دشمن به جنگ سرد و به سیاستمداران نا اگاهی اختصاص دارد که حرف نویی برای گفتن ندارند. الان جتی تندرو ترین صهیونیست های ارتدوکس منوجه شدند قرن نوزدهم و بیستم تمام شد و عصر امروز عصد اقتصاد و رفاه و تجارت و همریستی است. هر چند پوتین هنوز در کتابهای تاریخ وصف پطر و کاترین کبیر مانده
دلقک ، با اتخاذ سیاست نوکری آمریکا هم خودش را نابود کرد و هم منابع مالی کشورهای اروپایی را ، غربگراهای وطنی هرگز به مغزشون خطور نمیکنه چرا مالیات اروپایی ها سر از اوکراین در میآورد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
عزیز شما برای هر که دل میسوزونید برای مالیات دهنده های درشت دانه اروپا و امریکا دل نسورنید. اینها مو رو از ماست در تاریکی بیدون می کشند. می دانند که اگر به اکراین کمک کنند لفرادی مانند پوتین و کیم و شی هرگز در اکراین و کره جنوبی و تایوان متوقف نمیشوند همانطور که استالین و صدام فقط با زور متوقف شدند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
این دلقکی که می‌فرماید مردانه جلوی تجاوز دمپایی ایستاده
این دمپایی بود که جنگ را شروع کرد و میخواست اوکراین را یک هفته‌ای بگیرید مانند صدام حسین
وقتی یک بازیگر نقش رییس جمهور را بازی میکند اخرش میشود این! . جنگ خوب نیست اما این سیاست افراد هست که باعث جنگ میشود رییس جمهور اوکراین با طناب پوسیده آمریکایی به چاه افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
متاسفاته همینطوره اما بعضی ها نمیخوان قبول کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
بالاخره دلقک تونسته جلوی دمپایی رو بگیره
اون از بیل کلینتون اینم از باید هر دو مضر برای اوکراین .
اون از بیل کلینتون ، اینم از بایدن هر دو مضر برای اوکراین .
وضعیت زلنسکی زرده
چندین سال ایران را به خاطر بمب اتمی نداشته و استفاده نکرده تحریم کردند حالا مکرون براحتی استفاده از بمب اتم را مطرح می کند

آیا در صورت استفاده غرب از بمب اتم ایران نباید به سمت ساخت سلاح هسته ای برود؟ و آیا نباید این موضوع را در شورای امنیت مطرح و شکایت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
بچه جان نگهداری سلاح هسته‌ای خودش یک معضل است. اگر آن را در انبار بزنند چی ؟؟
تن تن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
کل اروپا فقط فرانسه اتمیه. بعد ایران اتمی بشه؟ سعی کن فکر کنی هرچند سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
از کجا میدونی مطرح نکردیم؟
ولی چون موضوع امنیتی هستش نمیتونم بگم که مطرح کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
هیسسسسسسس ساکت!!!
قانون قانون جنگل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
چرا بعضی ها فقط درباره سلاح هسته ایی ایران می شود صحبت ازقانون و.....می کنند شماها ازضعف ایران خوشتان می آید.ایران باید داشته باشد. با این سران وحشی اروپا وپوتین جانی ونتانیاهو شیطان.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
وقتی‌۶۰درصد‌اورانیوم‌غنی‌شده‌داری‌و‌توانایی‌ساخت‌موشک‌قاره‌پیما‌واراده‌شلیک‌موشک‌را‌هم‌نشون‌دادی‌‌اونی‌که‌باید‌حساب‌دستش‌بیاد‌میاد
این دلقک زلنسکی اوکراین را فدای امریکا کرد عجب سگ وفاداری است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
برگرد تاریخ دبیرستانتو دوباره بخون بچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
در ازای خلع سلاح اتمی اوکراین به رسمیت شناخته شد حالا پوتین و امریکا به طمع تصرف نرم از طریق ناتو و روسیه تصرف سخت از طریق جنگ داستان همینه ولا غیر
امریکایی ها و اروپایی های مکار دوکشور اوکراین و روسیه رو که هم خون هستن وارد جنگ کردن باهم
با این وضعیت دنیا اعم ازاروپا وآمریکا واسراییل وروسیه وتهدید های هسته ایی، ایران چرا نباید سلاح بازدارنده هسته ایی داشته باشد. زمانی به هوش می آییم که دیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
نگو عزیزم غرب گداها ناراحت می شوند
روسیه ک به اوکراین حمله کرد با خودم میگفتم ی ماه نشده کار اوکراین تمومه اما دمشون گرم خوب تونستن جلو دومین ارتش جهان رو بگیرن
غربی ها هم انصافا خوب کمک اوکراین نکردن ی جنگنده یا ی موشک دوربرد نمیدن به اوکراین
باسلام،بنظرمن باصرفه نظر ازبدعهدی روسیه ویا...درگذشته،یکی ازبهترین راهکارهائی که میتونه مقابله کنه وآمریکارومجبوربه تغئیردرسیاست تحریمی ناجوانمردانه کنه اینه که ایران پیمان مشترکی باروسیه درمورد دکترین چتردفاعی هسته ای باایران داشته باشه،اینجوری بنظرم قبل ازاین اتفاق، آمریکا خودش پا پیش میزاره وباایران واردمذاکره میشه،اگرهم نیادمطمئنا ما چیزی ازدست نمیدیم وکلی هم سیاست رفتارکشورهای متخاصم با ایران تغئیرمیکنه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی