بازدید 1828

امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ 18 April 2024

به گزارش به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

وزیر خارجه ایران قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت کند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت، با دبیر کل سازمان ملل متحد ملاقات و با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل دیدار و گفتگو خواهد داشت. 

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست