بازدید 7343
ابلاغ یکباره بخش‌نامه‌ها سرمایه‌گذاران را غافلگیر می‌کند

گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!

عشقی گفت: مشارکت با غافلگیری محقق نمی‌شود. باید مفروضاتی داشته باشیم که تا انتهای سرمایه‌گذاری به آن پایبند باشیم. اگر این اتفاق نیفتد، مردم به سمت سهام نمی‌آیند.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷ 17 April 2024

گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!

به گزارش تابناک اقتصادی؛  مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه تلویزیونی صف اول، سال ۱۴۰۲ را سال سختی برای بازار سرمایه دانست و گفت: به واسطه اتفاقات رخ داده و سیاست‌هایی که جهت کنترل تورم و مشکلاتی که در زمینه انرژی داشتیم، محدودیت‌هایی برای تولید شرکت‌ها ایجاد شد.

وی اظهار داشت: در طول دو سال و نیم گذشته سعی کردیم بسترسازی‌های لازم برای بحث جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران و سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.

عشقی ادامه داد: همچنین سعی کردیم تمام افرادی که در صف مجوز‌های ارائه خدمات مالی بودند را مورد بررسی قرار دهیم، اکنون این صفوف از بین رفته و ارایه مجوز‌ها به صورت به روز ارائه می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹، سهامداران با مشکلات جدی برای گرفتن خدمات در کارگزاری‌ها مواجه بودند.

وی با بیان این که ۲ نمونه از شرکت‌های سهامی عام پروژه برای تامین مالی داشتیم که مردم به صورت خرد در آن‌ها حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار نفر در یک پروژه شرکت کردند که ماه آینده این شرکت به بهره برداری خواهد رسید.

عشقی با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کرد: بورس به دلیل ماهیتی که دارد، می‌تواند شعار سال را محقق کند. این موضوع سابقه تاریخی دارد و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۵۰ میلیون نفر از طریق سهام عدالت در بورس ذی‌نفع هستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظ‌ها داشت: این مشارکت نیازمند اعتمادسازی است که این اعتماد‌ها در سال ۹۹ و برخی اتفاقات در سال گذشته مخدوش شد.

وی با بیان این که این اتفاق به دلیل تصمیماتی بود که جمع کثیری از مردم بدون در نظر گرفتن فضای موجود به بازار دعوت شدند، گفت: توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم یکی از مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت و اکنون بیش از ۵۰ درصد معاملات مربوط به صندوق‌ها است.

عشقی با بیان این که سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم کمتر دچار نوسانات می‌شوند، افزود: کارمزد این صندوق‌ها بسیار پایین است و مدیریت آن‌ها توسط نهاد‌های حرفه‌ای انجام می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اگر از طریق این صندوق‌ها و سبدگردان‌ها، منابع را به سمت سرمایه‌گذاری هدایت کنیم و منافع بین دارندگان صندوق‌ها تقسیم شود، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

غافلگیری سرمایه‌گذاران با ابلاغ بخشنامه‌های یکباره

وی تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه‌های مختلف اقتصادی بدون در نظر گرفتن اثرات آن بر سایر بخش‌ها است، اثر سود بانکی ۳۰ درصد شدید است که سال گذشته آن را در بورس تجربه کردیم.

عشقی با اعلام این که ابلاغ یکباره بخش‌نامه‌ها سرمایه‌گذاران را غافلگیر می‌کند، تاکید کرد: مشارکت با غافلگیری محقق نمی‌شود. باید مفروضاتی داشته باشیم که تا انتهای سرمایه‌گذاری به آن پایبند باشیم. اگر این اتفاق نیفتد، مردم به سمت سهام نمی‌آیند. وقتی سود بانکی روی ۳۰ و ۳۵ درصد باشد، سایر سرمایه‌گذاری‌ها کمتر خواهند بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که تصدی‌گری و دخالت دولت در مدیریت شرکت‌ها زمینه‌ساز مشکلات زیادی خواهد بود، گفت: تغییر مدیران در بنگاه‌های اقتصادی ضربات جدی به شرکت می‌زند، این تغییرات به ضرر شرکت است.

وی به رعایت حاکمیت شرکتی در شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: باید منافع تمام ذی‌نفعان را رعایت کنیم، باید بحث رعایت مقررات حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم تا اطمینان سهامدار جلب و منافع سرمایه‌گذار رعایت شود.

(بر اساس این گزارش؛ بهمن ماه سال بانک مرکزی با ابلاغیه‌ای به شبکه بانکی، بانک‌ها را مجاز به فروش گواهی سپرده به مردم با سود قطعی علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی کردند.)

برخی سهم‌ها نصف سال ۹۹ قیمت‌ها هم نیست

وی با بیان این که سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در حیطه اختیارات مجلس و دولت است، افزود: به صورت دائم در حال رایزنی هستیم تا تصمیمات اتخاذ شده باعث خدشه به اعتماد سرمایه‌گذاران نشود، دستورالعملی که باید ابتدای سال انجام می‌شد با ۱۱ ماه تاخیر انجام شد که این مسایل باعث ضربه به اعتماد سهامداران می‌شود.

عشقی تاکید کرد: از سال ۹۹ تا کنون، نرخ تورم تجمعی بالای ۳۰۰ درصد بود، اما قیمت سهام به صورت متوسط ۲۵ درصد زیر قیمت اوج سال ۹۹ است، اکنون برخی سهم‌ها نصف آن قیمت‌ها هم نیست.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: امیدواریم با توجه به این که در سه سال‌ونیم گذشته روند معاملات بازار سرمایه کاهش داشته، در آینده نزدیک شاهد جبران عقب‌افتادگی بورس باشیم.

وی به کاهش سودآوری شرکت‌ها در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: بهای تمام شده شرکت‌ها با تورم کاهش یافته، اما درآمد آن‌ها به آن سرعت افزایش نداشته است. سود خالص شرکت‌ها در آخرین فصل، به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده و باعث شده جلوی رشد سهام آن‌ها گرفته شود.

عشقی اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها متناسب با فروش آن‌ها نیست، با این شیوه، سرمایه‌گذاری جدید در شرکت‌ها رخ نخواهد داد.

گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!

چرایی کاهش دامنه نوسان در روزهای اخیر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به تاثیر رخداد‌های سیاسی بر بازار‌ها تاکید کرد و گفت: طبیعی بود با توجه به اتفاقات رخ داده شاهد ایجاد هیجانات در بازار باشیم، سازمان بورس برای حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از انجام معاملات غیرمنصفانه تصمیم به کاهش دامنه نوسان گرفت که این اتفاق قبلاً نیز افتاده بود.

وی به تمدید محدودیت دامنه نوسان برای روز چهارشنبه اشاره کرد و افزود: یکی دو روز اخیر، معاملات متعادل بود و التهابات ایجاد شده در روز نخست این اتفاقات کنترل شد، از هفته آینده روند معاملات به حالت قبلی باز می‌گردد.

عشقی به حرکت بورس با یک فاصله‌ای نسبت به سایر بازار‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل رشد نکردن بورس، کاهش سودآوری شرکت‌ها است. سرمایه‌گذار در ذهن خود تحلیل می‌کند که ممکن است یک سری اتفاقات برای این شرکت رخ بدهد، مجموعه این عوامل باعث شد که بازار سرمایه از بازار‌های رقیب جا بماند.

پرداخت سود سهام عدالت با وام بانکی

وی با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت اعلام کرد: برخی شرکت‌ها در پایان سال نتوانستند سود سهام عدالت را پرداخت کنند که اکنون اقدامات مربوط به پرونده تخلفاتی آن‌ها در حال پیگیری است و حتی برای پرداخت سود به دنبال دریافت وام هستند.

عشقی اظهار داشت: مشکلات مالی در برخی شرکت‌ها وجود دارد، اما این شرکت‌ها باید سود سهام عدالت را پرداخت کنند، امیدواریم تا خردادماه سود‌ها را جمع‌آوری کنیم و باقی مانده آن را پرداخت کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهاداربا بیان این که در سال گذشته، ۱۶ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های تولیدکننده طلا تزریق شده است، گفت: این اتفاق کمک کننده به تولید طلا و ذخایر آن خواهد بود و از سوی دیگر، سرمایه‌های خرد را نیز جذب خواهند کرد.

وی اظهار داشت: این موضوع سپر تورمی مطمئنی برای سرمایه‌گذاران است تا به جای آنکه پول خود را به بازار‌های خودرو و مسکن ببرند، در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۰
اقای همتی بیاورید که هر چه نقدینگی تولید می کرد می فرستاد تو شرکتهای صوری بورس و اینجوری به قول خودش می خواست تورم را کنترل کند. حالا هم خاندوزی و فرزین در دولت جدید هر چه نقدینگی تولید می کنند را می فرستند بازار مسکن و ساختمان تا این ریالهای چاپی کمتر اثر داشته باشد. زمان همتی تورم 25 درصد بود الان 45 درصد. هیج تفاوت اساسی برای ملت وجود ندارد. در انزمان بورس بازها دلار دستوری را با سود در بورس به خارج انتقال می دادند. الان یک اپارتمان معمولی در تهران از گرانترین شهرهای دنیا گرانتر هست.
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
جناب عشقی مردم همین که ببینن شما با سیاست غلط و ساخت و پاخت زیر مجموعه عرضه اولیه ۱۰۰ تومنی جهت کشف قیمت رو ۲ سخ هزار تومن عرضه میکنید و بعد سقوط میکنه مثل بپیوند و همچنین سهامی که ارزش ذاتیش ۱۹ هزارتومنیی داره بسختی و با عرضه آبشاری حقوقی ۱۴ هزار تومن معامله میشه مگه مرض داره بیاد سرمایه گذاری کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اگر میزان سود بانک ها صفر درصد هم بشه، کسی به سمت بورس نمی ره، فقط کم کردن سود بانک ها باعث ورود نقدینگی دست مردم به سمت دلار، صلا و ماشین و ... خواهد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
باز بره مسکن حداقل مسکنی ساخته میشه و قیمت مسکن که مهمترین عنصر در زندگی کنترل میشه کجا تورم 25 درصد بود کج بشین راست بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
ناشنای 9:57 نقدینگی مردم هرجایی بره بهتر از ورود به بانکهاست که هیچ اطلاعی از وجود آنها در آینده ندارید و فقط باعث گسترش گرانی، ربا و نزول در جامعه می شوند.من ترجیح میدم پولم را به چیزی تبدیل کنم که اختیارش را دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
دولت و مجلس محترم جلوی قاچاق کالا و سوخت را بگیرد
از قدیم میگن عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه
بورس و سهام که شفافیت و رازداری در آن وجود ندارد ! فقط سرمایه مردم رو میچاپبد
علی رغم ادعای پوچ دولت از روز اول وارد چنگ تمام عیار با بورس و بازار سرمایه شده از همین رو سود ۳۰ درصدی یکی از حمله های دولت انقلابی به بورس بود
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
برادر من اونایی که پول تو بانک هم گذاشتن بازنده ان چون تورم بیشتر از سوده .کلا بانک وبورس باید کنار گذاشنه بشه ودر جایی دیگری سرمایه گذاری کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
547
جای دیگه منظورت تولید هست؟
باش تا صبح دولتت بدمد
شما ادای دلسوزها را برای سهامداران بورس در نیار . چرا روز شنبه که همه دنیا می دانستند چه اتفاقی قراره بیافته، بورس را با دامنه قیمتی کامل باز کردید؟ تا همه سهام صف فروش شوند . غیر از این که خودتان در حال نابود کردن سهامدار و مایوس کردن او تا لحظه تسلیم و خروج با ضرر سنگین هستید؟ لطفا یک آمار از بازدهی سهام در یک سال گذشته تهیه کنید تا شاخص سازی و زیان دهی بیشتر سهم ها بهتر مشخص شود.
عشقی


عشقی
قبل از سود 30 درصد هم همین وضع بود
آقای عشقی واقعا عشقی هست ؟ نوشدارو بعد مرگ سهراب ؟؟
آخه یه مترسک آوردن گذاشتند رئیس بورس کشور ؟؟ اخه سه تورم بالاس ۵۰درصدی از زمان جلوس رییسی داشتیم ولی سه ساله بعضی از سهام بورس ۵۰درصد تو ضرر هست
به نظرم مقصر فرزین رئیس کل بانک مرکزی بود که مجوز نرخ سود 30 درصدی را داد
باید برکنار بشه زودتر
سهامداران به شدت انتقاد دارند
سود بانکی 30 درصدی هم بسیار کمتر از تورم واقعی است و در واقع سود نیست حداقل 20 درصد ضرر است دلیل وضعیت فعلی بورس و تولید و معیشت مردم و ..... جای دیگری است بورسی که با اجبار مردم و کمک های دولتی بر پا شود محکوم به شکست سنگین است
فرزین بدون شک ناکارامد ترین فرد به بازار سرمایه هست ، تورمی که خیلی راحت میشد با حمایت دولت از بورس تورم رو کنترل کرد رفت طلای کشور رو چوب حراج زد و سود ۳۰دزصدی هم آخرین تیر بر پیکر نیمه جان بورس بود ، شاخص حالا باید روی ارقام ۴میلیون مانور میداد نه اینکه از اوج ۵ سال پیش خود فاصله گرفته ؟؟ با این قیمت ها شاخص فقط اسمی ۲میلیون هست واقعی یک میلیون دویست هم نیست زیر قیمت ۹۰درصد سهام یک سوم شده مثلا ثشاهد ار ۸۰۰۰رسیده به ۱۲۰۰ ؟؟؟ و از یکسال پیش یک سوم شده ؟؟ بدون شک حقوقی ها چون مالیات نمیدن فقط دنبال نوسانگیری از سهامدار بدبخت هستد
در تمام دنیا دولت‌ها ضرر و زیان ناشی از ریسک های سیاسی که خود بانی و باعث آن هستند رو جبران میکنه ولی اینجا فقط از دلالان حمایت می‌کنند
قیمت گاز پتروشیمی ها ۲۰ برابر شد قیمت محصولشان ۱۰ برابر شد چون با دلار نیمایی می فروشند تولید پتروشیمی زاگرس سی درصد کمتر شد چون دوماه از سال گاز ندارند همه این دلایل برای فرار از بورس کافی است
قیمت دلار و بیشتر کالاها از ۹۶ تا الان بین ۱۵ تا ۲۰ برابر بالا رفته است اما قیمت محصولات دارویی به طور میانگین ۶ برابر شده است قیمت محصولات کارخانه های بورسی تحت کنترل دولت است و با ادامه قیمت گزاری بورسی قیمت سهام ها با توجه به تورم بالا نمی رود و کارخانه ها به دلیل قیمت گزاری دستوری سودی برای تقسیم ندارند
فروختن نیروگاههای برق در بورس کلاهبرداری بود چون دولت برق را کیلووات ساعتی ۱۰۰ تومن از نیروگاهها می خرد با قیمت ۱۰۰ تومن نیروگاهها دوزار هم ارزش ندارند
دولت و مجلس محترم جلوی قاچاق گازوئیل در حجم بالا را بکیرد
جایی که توسط چند نهاد خاص کنترل و تنظیم بشه اسمش بورس نیست
بورس بای بای
بازارهای رقیب بورس در سالهای اخیر همه بلا استثنا ۱۰-۱۵ برابر رشد کردند شاخص کل بورس همچنان در کانال دومیلیون واحد درحال درجا زدنه
بورس را امثال شماها و دولت و سیاست ها و حرفهای غلط نابود کردید ..
یه بار جیب مردم رو خالی کردین بس نیست ؟
هیچ ربطی به سود بانکی ندارد. فرافکنی نکنید. وقتی مردم می بینند قیمت سکه و دلار در عرض دو ماه 50 درصد زیاد می شود، نه جرات می کنند پول را به بورس ببرند و نه حتی در بانک بگذارند. باید تنش ها را کم کرد نه اینکه دائم بنزین پاشید روی بحران ها.
عشقی ، خیلی عشقی
بیان سمت سهام باز پولارو هاپولی کنید؟بانک هم اشتباهه مردم سرمایه خود را زمین و ملک و طلا کنند
مردم به شرکت های دولتی به ظاهر بورسی و مدیران گماشته شده دولتی این شرکت ها هیچ اعتمادی ندارند و محاله پول دست این جماعت بدهند.سود ۴۰ درصدی هم تیر خلاص به تولید در کشور هست که توسط فرزین زده شد.همتی اگر نرخ ارز رو کنترل نکرد لاقل نرخ سود بانکی رو کنترل کرد و بورس تا حدودی رونق داشت فرزین دلار رو کنترل نکرد که هیچ تولید رو هم نابود کرد.
پولهامو و سکه و دلار کردم توخونه برداشتم
مگه مرض دارم سهام بخرم
شرکتهای برشکسته داخلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
سکه بزودی ۲۶میلیون خواهد شد از ما گفتن
معلوم نیست چرا مشکلات بورس رو صرفا به سال ۹۹ عودت می دهند.سال ۹۹ کلا ۲۵ هزار میلیارد تومن پول وارد بورس شده و حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومن پول در دوره رئیسی از بورس خارج شده که عمدتا مربوط به سال‌های قبل از ۹۹ بوده و زمانی که عموم مردم شناختی از بورس نداشته اند به عبارتی سهامداران قدیمی قید بورس رو زده اند.تیم اقتصادی دولت فعلی عموما افراد کم سواد و بی تجربه و بعضا لجباز هستند.
این اقا خودش مجرمه بعد نشسته جای مدعی العموم
عمو عشقی، همین صندوق ها هم الان خیلیاشون عملکرد یکسال اخیرشون منفی. بیست درصد هست
صندوق ارزش کاوان آینده
صندوق سهم آشنا
و ...

خجالت بکشید کمی. قرار بود یک هفته ای درست کنین الان بیش از دو سال که هستین نتیجه اش چی بوده؟؟؟ کلا تو این مملکت برعکس حرف مسئولا عمل کنی، بردی
خدایی خودت با این همه رانت اطلاعاتی تو بورس سرمایه گذاری میکنی
مردم فلکزده را مثل گوشت قربونی کرده اند

و بورس و بانک‌ها برای رسیدن به حداکثر منافع حاصل از پس اندازهای اندک مردم با هم به رقابت و مسابقه، روی آورده اند
آقای عقل سمت بورس اومدیم جز ضرر چیزی ندیدیم برای شما و دولت که بد نشده جیب ملت خالی میشه
چرا به سهامداران اجازه تجمع نمیدین
چرا کانون حمایت از بازار سرمایه نداریم
چراسهاندار بدبخت رو تهدید به زندان میکنید ؟؟ اخه زندگی سهامدار نابود شده مگه از مرگ ترس داره ؟؟
کلیه معاملات روز شنبه باید باطل بشه
چون حقوقی ها از حمله آگاه بودن و هر سهامدار تا ۲۰۰میلیون ضررر داشت در بک روز ؟؟
مراسم خاکسپاری اقتصاد هم برگزار شد کجای کارید
علت آن سود بانکی نیست
علت آن دروغ و بی امانتی است
سهام عدالت استانی را ۲ سال بستید و با کمل پررویی امروز و فردا می کنید
امیدوارم خدا هم مثل خودتان با شما امروز و فردا کند و زندگیتان امروز و فردایی شود
سلام، واقعا چطور از روت امد مجدد این مسئولیت بپذیرید؟!
آبرو ذزه ذزه جمغ می شود و وقتی زیخت دیگر جمع نمی شود برای اینکه کاسبی در بازار موفق شود سالها زحمت می کشد تا اعتبار به دست آورد متاسفانه دولت آقای ریسی با دست کردن در حیب شرکتها اعتماد سهامداران به بورس را از بین برد و به نظر می رسد حالا که دیگر بورس اعتبار ندارد دولت تا انتها جیب شرکتها را خالی می کند و سهامداران کل دارایی شان را از دست خواهند داد
آخرین نمونه از دست کردن در جیب شرکتها فروختن استقلال و پرسپولیس به بانکها و شرکتهای بورسی است در تمام دنیا بخش زیادی از درامد تیمها از پخش تلویزیونی است وقتی در ایران تکلیف پخش تلویزیونی معلوم نیست و تیمها درامد ندارند نباید این تیمها به شرکتهای بورسی فروخته شوند اول باید وضعیت پخش تلویزیونی برای 10 سال آینده مشخص شود آن وفت این تیمها قیمت گزاری و فروخته شوند
اعتماد مردم از بورس رفته و اون رو زیر مجموعه ای از دولت میبینند. تمایل به سرمایه گذاری مردم در بورس دارید دست مستقیم دولت را قطع و فقط جنبه نظارتی خود را بصئرت محدود ادامه دهد
جناب عشقی وقتی شرکتهای بورسی هنوز سود سهام ۲۳ریالی به سهام دار و درخت می کنند چگونه انتظار دارید مردم پولشان را در بورس بیاورند که بعد یکسال یا سود منفی شود ویا حد اکثر سود تعلق گرفته زید ۵۰۰رژتل باشد حتی اگر بانک هم سود ۲۰درصدی بدهد خیلی عاقلانه تر است تا وارد بورس شود
وضع معیشت مردم را خوپ کنید تورم وگرانی راکنترل کنید مردم انوقت شاید تمایل به خرید سهام کنند
بهترین سرمایه گذاری رمز ارزه.
مردم دیوانه اند پولی که با هزار زحمت بدست آوردند بیارن به بورس یک بار کزیده شدم برای کل عمرم کافی هست 300 میلیون سال 95 پودر شد و کمتر از 50 تومان ماند . با رفتن به بازار طلا تا حدودی جبران شد و 30 درصد بانک تضمین صد در صدی هست حفظ پول و دریافت سود بیشتر
23درصد هم به مردم سود نمی دهند، 30درصد کجا میدن، داداش آدرس بده؟
رئيس سازمان بورس هنوز پولهایی را که مردم در بورس سرمایه گذاری کرده بودند و به فنا برد را پس نداده مردم اگر بانک‌ها سپرده ۳۰ درصدی نپذیرند هرگز در چنین بورسی سرمایه گذاری نخواهند کرد
لگن.
کلیه افرادی که در بانک ها سرمایه گذاری میکنند را دستگیرو اعدام کنید و پولهایشان را مصادره و در بورس بگذارید تا چرخ بورس بچرخد
وقتی میایم ضرر دارم برای چی بیام
از تابستان گذشته تاکنون 30 درصد ضرر داریم
دولت و مجلس محترم جلوی قاچاق کالا و سوخت را بگیرد
پولمون بیاریم تا مثل اردیبهشت ۴۰۲ به نفع دولت سرمایه امان به یک سوم تبدیل کنید شما به نفع دولت به ۵۰م سهامدارخیانت کردبد
توبانک حداقل اصل.سرمایه ات محفوظه.بی توجهی دولت این فاجعه را برای بورس رقم زده قیمت دستوری یعنی نابودی سرمایه ملت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست