بازدید 1769

واکنش یک عضو مجمع به ردصلاحیت حسن روحانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد صلاحیت حسن روحانی گفت:‌ همانطور که با این اقدامات یعنی ردصلاحیت‌های صورت گرفته، شور مردم را برای شرکت در انتخابات از بین می‌برند، طبیعی است که ردصلاحیت‌های افراد شناخته شده، این ضربه را می‌زند که انگار آن کسانی که در گذشته سرکار بودند، آدم‌های خلافی بودند و خود این موضوع هم مشروعیت نظام را زیر سوال می‌برد. 
کد خبر: ۱۲۱۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 04 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به آنکه رهبر انقلاب در طول سال در مقوله انتخابات بر مسئله پرشور شدن انتخابات تاکید داشتند، با توجه به نتیجه صلاحیت‌ها توسط هئیت اجرایی و نظارت آیا درخواست رهبری اجرایی شده است، گفت: رهبر انقلاب به خوبی می‌دانند وقتی انتخابات پرشور باشد یعنی حضور مردم جدی است و این برای نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت می‌آورد. ما هرچه داریم از مردم داریم. اگر مردم نباشند، هیچ‌کس نیست. یعنی نه تنها الان بلکه انقلاب‌ ما هم حرکتی بود که مردم انجام دادند.

وی افزود: چرا در سال ۴۲ امام انقلاب را شروع کردند به پیروزی نرسید و بعد از آن دستگیر و سپس تبعید شد؟‌ به دلیل آنکه مردم هنوز با انقلاب همراه نبودند. چرا در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید؟ به دلیل آنکه مردم با انقلاب همراه بودند. بنابراین الان هم اگر مردم باشند، جمهوری اسلامی خواهد بود و اگر مردم نباشند جمهوری اسلامی هم به مروز زمان نخواهد بود. وقتی انتخابات پرشور باشد، نشان از مشروعیت نظام دارد یعنی مردم این نظام را می‌خواهند. همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند، آمریکا و تمام دنیا از مردم ایران می‌ترسند نه از کسی دیگر و ایشان با درک این موضوع، آن راهبردها را درباره انتخابات مطرح کردند، اما متاسفانه مجموعه این موضوع را درک نمی‌کنند و به همین دلیل برخوردی که با انتخابات فعلی شد، باعث کوچک‌تر شدن جمهوری اسلامی می‌شود. اگر این روند ادامه پیدا کند، جمهوری اسلامی کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

صدر در پاسخ به این سوال که تحلیل شما درباره رد صلاحیت چهره‌های شاخصی مانند حسن روحانی و امثال این افراد در انتخابات اخیر چیست، گفت:‌ همانطور که با این اقدامات یعنی ردصلاحیت‌های صورت گرفته، شور مردم را برای شرکت در انتخابات از بین می‌برند، طبیعی است که ردصلاحیت‌های افراد شناخته شده، این ضربه را می‌زند که انگار آن کسانی که در گذشته سرکار بودند، آدم‌های خلافی بودند و خود این موضوع هم مشروعیت نظام را زیر سوال می‌برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که در این دوره از انتخابات، درباره رد صلاحیت افراد با استناد به بند عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی گفت: متأسفانه یک بینشی حاکم شده است که این بینش انقلابی و بینش امام خمینی (ره) نیست. حالا این بینشی که نه بینش امام، نه بینش انقلاب و نه بینش مردمی است یا به دلیل جهل است یا به دلیل نفوذ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست