بازدید 1766

رئیسی: تحریم‌ها را شکست دادیم

رئیس جمهور رئیسی همچنین گفت: این پرتاب‌ها در دل مردم امید ایجاد می کند. مسئولان سایر کشورها به ما می گویند که این پرتاب‌ها برای آنها هم ایجاد امید کرده است... ما می توانستیم خیلی پیشتر از این این عرصه‌ها را فتح کنیم و در مدار ژئو قرار بگیریم.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 03 February 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور گفت: انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای، هم تحریم‌ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد.
 آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با بیان اینکه حضور در فضا قدرت‌آفرین و ثروت‌آفرین است، اظهار کرد: تلاش کردند با تحریم ایران را متوقف کرده و در انزوا قرار دهند اما ۱۱ پرتاب انجام شده، تحریم‌ها و انزوای ایران را شکست داد.
 
وی ادامه داد: اقدامات انجام شده جلوه «ما می‌توانیم» است. همین کار، تحریم و تهدید را به فرصت تبدیل کرد. جوانان و متخصصان و نیروهای مسلح ما موجب شدند که برای کشور افتخار آفریده شود.
 
رئیسی با بیان اینکه ایران در بین ۱۰ کشور مطرح جهان در حوزه هوا و فضا قرار دارد، تصریح کرد: در دولت از ابتدا تمام تلاشمان این بوده که این صنعت مورد حمایت قرار گیرد. ما می توانستیم خیلی پیشتر از این این عرصه‌ها را فتح کنیم و در مدار ژئو قرار بگیریم. برخی نمی خواستند. که مهم نیست، مهم آن است که ملت ایران اراده کرده در فضا حضور قدرتمندی پیدا کند. آن‌ها هم خواهند فهمید، ملتی که اراده کرده در ۲۲ بهمن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پیشرفت خودش را دنبال کند، با اراده خود می‌خواهد بر اراده‌های دیگر فائق آید.
 
رئیس جمهور همچنین گفت: این پرتاب‌ها در دل مردم امید ایجاد می کند. آنها دنبال القای ناامیدی هستند ولی مهم نیست چون دانشمندان ما نوآوری و ابتکارات و خلاقیت‌هایی عرضه می کنند که هرکدام از آنها کارهای بزرگی بوده و قابل تقدیر است.
 
رئیسی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی فضایی جمع همه بخش هایی است که در حوزه فضا فعال هستند، تصریح کرد: ما تاکید کردیم این شورا فعال باشد. نمی شود هر بخشی برای خود کار کند بلکه هم‌پوشانی، توان را افزون می کند که این اتفاق رخ داده است و نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و بخش‌های کشوری هم فعال هستند.
 
رئیس جمهور افزود: میدان دادن به بخش خصوصی هم مهم است و باید به شرکت‌های فن آور میدان داد. شرکت‌های دانش بنیان باید به میدان آمده و کار را به دست بگیرند. باور داریم که کارهایی که با حضور بخش خصوصی انجام شود، اثربخش خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد پرتاب‌ها بیشتر شده و با دقت بیشتری باید انجام شود، افزود: حضور در ارتفاع‌ بالاتر مهم است. ارتفاع اهمیت دارد. توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور باید دنبال شود مثل کاری که در چابهار انجام می‌شود. صنعت فضایی و حضور در فضا میزان بهره‌وری در کشور را افزایش می دهد. اقدامات انجام شده باید تجاری‌سازی شود تا ثروت آفرینی کند.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در صنعت فضایی دقت نباید فدای سرعت شود. امیدوارم در روز فناوری فضایی پرتاب های بعدی هم امیدآفرین باشد که تاکنون اینگونه بوده است. پرتاب‌های شما برای کشورهای دیگر هم ایجاد امید می کند. دشمن نتوانسته است ما را متوقف کند.
 
رئیسی با بیان اینکه امیدوارم پایگاه چابهار به عنوان پایگاهی برای پرتاب تثبیت شود، گفت: حضور در فضا در کشاورزی، صنعت و معدن کاربرد دارد. حضور در فضا هم قدرت‌آفرین و هم ثروت‌آفرین است. در دیدار با مسئولان سایر کشورها آنها به ما می گویند که این پرتاب‌ها برای آنها هم ایجاد امید کرده است. ایران با وجود همه موانعی که دشمن ایجاد کرده متوقف نشده بلکه توانش افزایش یافته است.
 
وی تاکید کرد: صنعت فضایی پیشران اقتصادی است و می‌تواند قدرت و ثروت را برای کشور به دنبال داشته باشد.
 
رئیسی با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی ملت فلسطین اظهار کرد: ظالمان هر روز مفتضح‌تر شده‌ و نقاب بیشتر از چهره نفاق کنار زده می‌شود و مردم دنیا متوجه می شوند این‌ها در ظاهر مدعی حقوق انسان و حیوان بوده ولی دنبال اهداف سلطه طلبانه خود هستند و حقوق انسان‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند.
 
رئیس جمهور در پایان با اشاره به ارتقای رتبه ایران از ۴۵ به ۱۰ در صنعت فضایی در جهان، گفت: قطعا آینده ملت ایران بسیار روشن خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
هر وقت سفره مردم رنگین شد یعنی تحریم رو شکستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مرد حسابی کمر ملت را شکستی نه تحریم ها را
این تحریم ها یعنی همون کمر ملت زیر بار گرونی؟
آره
از وضغ قيمت ها و گراني ها مشخص هست كه تحريم را شكست داديد

ما هم باور كرديم. و داريم ذوق مي كنيم و بشكن مي زنيم و هورااا مي كشيم
فقط دو سال فقط دو سال تورم رو زیر ده درصد نگه دارید من همه حرف های شما رو قبول میکنم
اره شکست دادی ولی اون صدای شکست کمر مردم ایرانه نه تحریم ها اوضاع جوری شده مایجتاج مردم از لندن هم گرون تر شده مثل گوشت مرغ
دقیقا میشه بگی در مورد کجا صحبت میکنی؟
آقای رئیسی کاری که انجام نمی دهید لااقل با این حرفها نمک به زخم مردم نپاشید
رییسی نگرانتم حالت خوبه؟؟؟
دولت مشخص نیست با خودش چند چنده وزیرش میگه مشکل تحریمها مانع رشد و توسعه است و ریسش میگه تحریم رو شکست دادیم .مردم کاملا به اوضاع اشراف دارند آمار و ارقام و قیمتها و تورم ترمز بریده و قطار از ریل خارج شده گویای دو چیز است اثر تحریمها و بی کفایتی مسئولین...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست