بازدید 45928
در بحبوحه قد کشیدن دلار؛

چراغ سبز برای افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد/ نقدینگی سرگردان از کف بازار جمع خواهد شد؟

بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ کرده که می‌توانند از فردا اقدام به انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد کنند. این در شرایطی است که نرخ سود سپرده بانکی، پیشتر به ۲۲.۵ درصد رسیده بود و حالا باید دید، رویکرد جدید سیاست گذار چه اهدافی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 30 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بانک مرکزی دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه ( پرداخت سود ماهانه ) را با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولید به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

چراغ سبز برای افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد/ نقدینگی سرگردان از کف بازار جمع خواهد شد؟

در توضیحات بانک مرکزی بیان شده است: بر اساس دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص ـ که به شبکه بانکی ابلاغ شده ـ بانک‌ها می توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالا اقدام به انتشار این اوراق نموده و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب بانک‌ها پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها امکان‌پذیر است. با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود.

دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند. همچنین بانک‌ها مجازند از فردا چهارشنبه (۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲) به مدت ۷ روز کاری اقدام به عرضه این اوراق نمایند. برنامه عرضه و تعیین شعب منتخب آنها توسط بانک‌های عامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

یک سال از تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود بانکی گذشت

دقیقا یک سال قبل در چنین روزی، خبر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی منتشر شد. دهم بهمن ماه سال قبل، بر اساس اعلام بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه ای، مصوبه شورای پول و اعتبار درباره اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ به گونه ای که؛

الف) سقف نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار؛


۱-    سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی:                                        ۵ درصد
۲-    سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه:                         ۱۲ درصد
۳-    سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه:                       ۱۷ درصد
۴-    سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید یک سال:                ۵‏‏.۲۰ درصد
۵-    سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید دو سال:                 ۵‏.۲۱ درصد
۶-    سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید سه سال:               ۵‏.۲۲ درصد

ب) نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، حداکثر ۲۳ درصد و نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک‏‏/موسسه اعتباری غیربانکی با مشتری معادل ۲۳ درصد تعیین می‌شود.

همان طور که بانک مرکزی در اطلاعیه خود اعلام کرده، این تصمیم اخیر برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالاست؛ اما نگاهی به روند بازار ارز در چند روزه اخیر و افزایش چند هزار تومانی بهای دلار در بازار آزاد، این گمانه زنی را تقویت می‌کند که اولا بانک مرکزی به دنبال جذب نقدینگی از کف بازار‌ها به ویژه بازار ارز است و دوما در یک سالگی افزایش نرخ سود سپرده بانکی به سقف ۲۲.۵ درصدی، حالا آهسته چراغ سبز افزایش دوباره نرخ سود به شبکه بانکی نشان داده است. این در شرایطی است که با توجه به تورم ۴۳.۶ درصدی تا پایان دی ماه، رویکرد افزایش نرخ سود بانکی، گریزناپذیر است و باید در دستور کار سیاست گذار پولی باشد تا با جذب نقدینگی خانگی مردم، از رفتار‌های سفته بازی در بازار‌هایی نظیر ارز و سکه جلوگیری کند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶۰
این کارهای الکی هیچ فایده ای نداره.‌ مگه چند سال پیش همین کار رو با سود ۲۰ درصد انجام‌ ندادین؟ نتیجش چی بود؟ تا زمانی که با دنیا تعامل درست نداشته باشین این کارها جواب نمیده و هزینه و تاوان این سیاستهای غلط و تصمیمات اشتباه رو فقط مردم بدبخت ایران میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
حرب حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
فردا شاهد سقوط سهمگین بورس خواهیم بود!!!!
ناشناس
| France |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ساعت 19:11

دلار: 59،100 تومان
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
پولتونو هرچی بخرید تو یک سال چندبرابر سود میکنید . نزارید تو بانک با سود سالیانه ۳۰ درصد . یک مثال میزنم
اگر با پولت ماشین بخری و حتا استفاده کنی سال بعد با قیمت بیشتری میفروشی خیلی بیش از ۳۰ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
یعنی چی که بخاطر جنگ و نزاع در کشورهای دیگر خود را سیبل هزاران گونه تیرزهراگین کشور امریکا کرده ایم بعد میخواهیم با روشهای عهد عتیق اقتصاد بسازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آن ۲۰ درصد افزایش حقوق هنوز اجرایی نشده باد هوا شد مجلس باید قانون بودجه را دوباره بنویسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
نقدینگی دست مردم عادی نیست که از کف بازار جمع آوری بشه، به نظر من آقای رییسی اقتصاددانها رو به خط کنه بهتر نتیجه میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
داداش اشتباه می کنی. این کارها خیلی موثره. باعث افزایش رکود میشه. باعث افزایش بیکاری میشه ... بابت فلاکت بیشتر میشه... واقعا وقتی طرف می گفت کشور هزار مشکل و یک آلت واقعا درست می گفت.
فریبا
| United States of America |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جناب خودت را خسته نکن ایران دیگه جای زندگی کردن چون
بلایی که این ها سر اقتصاد کشور آوردند در هیچ کجای دنیا هیچ دولتی سر ملت و اقتصاد کشور چنین بلایی نیاورده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
با اجازتون بازخریدش دوازده درصد هست واقعا مردم رو هالو فرض کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مملکت فقط با دلالی و حرص و طمع ملت میگرده و بودجه اش تامین میشه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نرخ باز خرید ۱۲ درصد یعنی چی؟؟؟؟؟؟
یعنی پولت فریز شود در غیر اینصورتمثلا یک روز به پایان قرارداد اگر پولت را لازم داشته باشید باید ۱۲ درصد حساب شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پول فریز میشه
کلا بانکها نابودگر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
یه روزی پول 160 تا سکه را بانک سپرده کردم وبعد 5 سال خواستم پولما برداشت کنم ارزش 30 تا سکه پیدا کرده بود .خوددانید .تجربما براتون گفتم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
هشت سال جناب روحانی با همین شعار تعامل با دنیا اقتصاد رو به فنا داد و دهه ۹۰ شد بدترین دهه اقتصادی سالهای اخیر. تورو خدا تکرار نکنید این حرفهای نخ نما رو که هنوز جاش درد میکنه!
فکر عاقلانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ربا که بد بود!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این یعنی تولید نقدینگی بیشتر و تورم بیشتر از آن.

سالها است که اسیر دور باطل تسلسل هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر سود سپرده به 30 افزایش یابد، حتماً نرخ بهره وام هم می شود 40%.
تمام صنایع ورشکسته این مملکت ورشکسته تر می شوند. حتی وام ازدواج و مسکن و...... هم دیگر صرف ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این کار هیچ فایده ای ندارد.
دلار به رشد نجومی خود ادامه خواهد داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این امر ؛ نشان دهنده اوضاع بی ریخت و وحشتناک
اقتصادی کشورت است .
خوشحال نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سوادتو ببر بالا
درود بر تابناک و یاران باوفایش


نوش دارویی بعد از مرگ سهراب


هرچند ماهی رو هروقت از آب بگیری تازه هست


و مثالی های قدیمی از این دست،باید با آب طلا نوشت که بدرد اینروزامون میخوره


جمشید حسینی.بابل.کارآفرین در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی،برنج سادات و سبوس برنج شمال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
داداش 30% بهت سود می دهند، با این کاری که کرده اند، تورم 40% افزایش پیدا خواهد کرد.
یعنی 10% هم ضرر خواهی کرد.
بیشتر پول مردم عادی در حسابهای کوتاه مدت است که ۵ درصد سود یک جنایت در حق مردم است با این تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کافی است گه یک کم کمتر به «کدخدا» بد و بی راه بگویند، آن وقت قیمت دلار کاهشی خواهد شد.
بهتر بود دولت اوراق مشارکت ارزی منتشر میکرد تا ضمن کنترل نرخ دلار ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کند این روش در اکثر کشورهای جهان انجام میشود و نتایج درخشانی هم داشته است و بهترین روش برای جذب سرمایه گذاری خارجی میباشد و باعث جذب دلارهای خانگی میشود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تو به دولت اعتماد داری؟
اگر دلارهایت را پس نداد، آن وقت چه می کنی؟
با توجه به تورم بسیارشدید سالهای اخیرجمع اوری نقدینگی سرگردان مردم یکی از راههای کاهش تورم است. ولی سیاست بسیارعجیب بانک مرکزی در ابلاغ سوددستوری به بانکها که اساسا تعدد بانکها راهم بیمعنا میکند ومغایرصریح اصول اولیه اقتصاداست مانع این مهم شده. وقتی تورم رسمی 45 درصد اعلام میشود(که خیلی بیشتراست) بانک مرکزی با چه منطقی سودیکساله را 15درصد تعیین میکند؟ تازه آنهم برای حسابهای غیرقابل واریزوبرداشت. کسی بخواهدحسابش معمولی باشد ومطابق نیازش واریزوبرداشت کند میشود 5درصد!!!!!!! درحالیکه قبل سال 97 یعنی سال شروع تورم شدید -بانکها 23تا25 درصد میدادند.اکنون که تورم رسمی 45 درصداست سودبانکی 5درصد؟!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باعرض معذرت سودیکساله 20/5 درصداست که البته آنهم باتوجه به نرخ تورم سودمنفی است
یادی هم کنیم از عزیزی که می‌گفت خوبه ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه پنج هزارتومان .دلار ۶۰ هزارتومانی هدیه ۲۲بهمن برای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
وقتی آگاهی نباشه ، حرفهای بی حساب و کتاب زیادی گفته میشه . قرار بود سال ۱۴۰۰ قطب علمی اقتصادی حد اقل خاور میانه باشیم
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تازه دلار تحویلی از دولت قبل دوبرابر شده. ولی روحانی سه تومن تحویلگرفت سی تومن تحویل داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
عزیز؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ايشان كه در رياست جمهوري بعد نيستند .ببينيم
یعنی من فقط یک مطلب بگم ،در مملکتی که سود بانکی 30درصد بشود ،یعنی تورم 60درصد هستش ودیر یازود این فنر فشرده شده وبه زور نگهداشته شده رها میشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
رها نه انفجار
کاملا مشخصه برای چی هست
الان که میخوان از حسابها مالیات بگیرند پس هر سودی مجازه
یعنی خداییش هدف فقط و فقط پر شدن جیب دولت
حالا بهبود کسب و کارها و شایسته سالاری و این جور تعارفات فکر کنم براشون حکم جوک رو داره
یعنی تلاطم ارزی در سالهای ۹۷ و ۹۸ فتنه دولت بنفش نبوده ؟ یعنی آن نوسان‌ها یک امر طبیعی بوده ؟ یعنی آن همه تهمت و بگیر و ببند الکی بوده؟ عجب .
گرونی دلار یک روند ۴۰ ساله هست و بارها و بارها این فنر در رفته و در آینده هم ادامه خواهد داشت یعنی ۵۰ درصد گرون میشه بعد ۱۰ درصد ارزون میشه، علتش هم تورم عمومی کشوره حالا فرضا بایدن هم نمیخواست اقدام زمانی کنه دو ماه دیگه به یک دلیل دیگه این گرونی دلار یا افت ارزش ریال اتفاق میفتاد
در دوره اول روحاتی وزیر دارایی او اقای طیب نیا سود موهوم بانکی را به ۲۸ درصد رساند و همه پولها رفت تو بانک. البته تورم به زیر ۸ رزصد رسید. و از ان بدتر با این سود موهوم خروج سرمایه ارزی کشور رکورر میزد. ولی از انجا که سود دستوری و موهوم بود نمیشد ان را برای همیشه ادامه داد. اقای طیب نیا بهتر از هر کس می دانست و به بهانه علاقه به کار دانشگاهی از ادامه مسئولیت در دور دوم و زمان وقوع فاجعه بانکی و نقدینگی نتیجه سیاست به غایت مخرب خود شانه خالی کرد. همه می دانیم در سال ۹۶ چه شد که تا حالا ادامه دارد و ییستم بانکی ایران با ناترازی متلاشی شد. افزایش سود بانکی بزرگترین اهرم پولی کنترل تورم هست بشرط اینکه منابع ان از فعالیت سالم و علمی بانکها تامین شود و نه با اضافه برداشت و افزایش شدید نقدینگی و انتشار پول. وقتی یک دانش اموخته فرمایشی اقتصاد در سال ۹۲ این کار را کرد دیگر اسمش خدمت نیست بلکه خیا .... است. ولی ایشان در دوره دوم بجای کار دانشگاهی غضو هیت مدیره فولاد مبارکه وسپس بورسیه ۵ ستاره دولت مالزی شد. مشکل ایران این به ظاعر دانش اموخته ها هست نه امریکا و اسرایبل و دشمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
برادران گرامی کشورماانحصار و خصوصی سازی غلط نابودش کرده اینها همه برای سرگرم کردن ملت هستش
هم اینک ترکیه داره سود 45 درصد برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی را پرداخت میکند و گفته اند در دوره ای آرژانتین به همین منظور سود 60 درصد را پرداخت کرده است کار شایسته و درستی هست
تعداد زیادی از شرکتهای بورسی، الان با یک سوم قیمت سال 99 معامله می شوند. یعنی با دلار کمتر از 30 هزار تومان. کاملا مشخصه که دلالان در بالاترین مسئولیتها نفوذ کرده اند. بیشتر شرکتها در چند هفته اخیر بیش از 20-15 درصد ارزش خود را از دست دادند. شما که توانایی حفظ سرمایه های مردم را ندارید چرا مانند ترکیه و روسیه ، در روزهای پر تنش بورس را تعطیل نمی کنید. بطور کاملا آگاهانه روزی 2 درصد سرمایه مردم را می سوزانید تا دوباره از مردم نوسان بگیرید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
هر روز به جنگ نزدیکتر میشیم و پول را باید از بورس بیرون کشید و تبدیل به دلار یا طلا کرد الان بخاطر خطر جنگ معذرت می خوام آدم عاقل پولشو تو بورس نمی زاره چون موقع زدن پالایشگاه اون سرمایه شماست که بدون ضمانت در حال سوختن هست و دیگه ریالی ازش تو جیبت بر نمی گرده
مشت محکمی بر سهامداران بورس
رییسی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
نرخ شکستش دوازده درصده یعنی اگه کسی زودتر پولشو خواست دوازده درصد میگیره
ناشناس
| France |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به جای سهامدار بگویید سهامباز و سفته باز بهتر است دولت مردمی ریسی با کنترل بورس دارد تورم را کنترل می کند دولت ریسی قیمت مصوب دولتی را جایگزین دلار تلگرامی کرد شرکتهای فولادی و پتروشیمی باید محصولاتشان را به قیمت مصوب بفروشند
ناشناس
| France |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حالا روز خوش سهامدارهای بورسی است وقتی جنگ شد و بورس تعطیل شد محتاج نان شبشون می شوند
جمع‌آوری نقدینگی به این شکل نیست که صبح مقام رهبری توصیه کنند و بعد از ظهر بانک مرکزی طرح و دستور بدهد. وقتی امکان سرمایه‌گذاری نیست و اقتصاد کشور در بستر مرگ است بانکها نمی‌توانند سود سی درصد را به مردم سر هر ماه پرداخت کنند، در نتیجه بانک مرکزی مجبور میشود پول چاپ کند یا قیمت ارز را افزایش دهد که بطور صوری بتواند به تعهدات خود عمل کند. همین خودش باعث تشدید تورم خواهد شد. تا زمانی که ما یک کشور نرمال نباشیم هیچ طرحی فایده نخواهد داشت.
در امریکا و کانادا بعد از ۲۵ سال سود بانکی ریر دو درصد بدلیل تورم ناشی از کوید نرخ سود بانکی به ۵ درصد رسبد. با توجه به در امد متوسط یک کارمند که در یال ۵۰ هزار دلار هست اگر ان کارمند نخواهد کار کند و بخواهد همان درامد را از سپرده بانکی بگیرد باید یک میلیون دلار در بانک بگذارد که ۹۹.۹۹ درصد کارمندان و کارگران امریکا چنین پولی ندارند. ولی درامد متوسط بک کارمند در ایران حداکثر ۲۰۰ میلیون تومن در سال هست. با سود ۳۰ درصد این کارمند فقز نیاز دارد که ۷۰۰ میلیون تومن تو سپرده بزارد که با دلار ۵۸ هزار نومن بعنی ۱۲ هزار دلار. خوب ببینید چه تفاوتی بین یک میلیون دلار و ۱۲ هزار دلار هست. دقیقا همین تفاوت در سطح زندگی و رفاه و خانه و خودرو مدل ۲۰۲۳ یک کترمند ایرانی و امریکایی هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تازه ببینید که این ۵ درصد سود بانکی امریکا یکسال هست که اجرایی شده. وقتی سود بانکی ۱ درصد بود کارمند امریکایی باید ۵ میلیون دلار می گذاشت. گمان می کنید توسعه و رفاه با عدد ساری و نمایش و بدون کار واقعی حاصل میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
با این وضع و حقوقهای پرداختی واقعاً کار کردن توجیه نداره و به همین دلیل، روز به روز وضع مملکت بحرانی تر میشه. الان طرف ماشین ایرانی بفروشه بذاره بانک، بعد بخوابه خونه و استراحت کنه، سودی که بهش میدن بیشتر از حقوق کارمنده. کم کم شرایط طوری میشه که همه این وضعیت را درک میکنن و دیگه نیروی کار متخصص حاضر به کار کردن نخواهد بود بجز دلالی و شغلهای کاذب پر درآمد. نیروهای متخصصی هم که زودتر شرایط را متوجه شدن همین الان یا مهاجرت کردن یا دیگه کار نمیکنن
پس میخواید همینطوری به چاپ پول ادامه بدید ؟!
این تصمیم مثل یک قرص سردرد میمونه شش ماه بعد بدتر میشه. نرخ بهره بالای 5 درصد یعنی فلاکت اقتصادی
پول چاپ نکن نورم صفر میشه
بانکهای ایران چطور سی درصد سود دهند !!! برای اینکار باید وام دهند با سود حداقل سی و پنج درصد و در اینصورت وام گیرنده مجبور است قیمت ها بالا ببرد تا بتواند وام بانک را پس دهد ، پس تورم هم بالتبع آن افزایش چشمگیر خواهد یافت .
کوبیدن میخ دیگری بر تابوت بورس
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دولت محرومان کاری کرد که سهامبازها باید برای خودشان تابوت سفارش دهند
وقتی بودجه صدا و سیما و نهادها چند برابر میشود باید از جایی تامین شود دیگه. اقای خاندوری و فرزین دفیفا همان سیاست غیر علمی و روز مرگی و تاخیر انداختن اقای طیب نیا و سیف در دور اول روحانی را در پیش گزفتند. دور دوم هم میرن عضو هیت مدیره ثردتمندترین شرکتهای دولتی ایران میشوند. حالا ملت ۸۵ میلیونی باید سالها بیشتر تودم بالا نتیجه این روشهای مخرب و از سر باز کردن این دانش ! اموخته های سفازشی را بدهند فدای سر فرزندان دانش بنیان!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
برنامه جو خواب الو برای اقدام علیه ایران مشخص است. براحتی 4 تا 5 سوپر نفتکش حامل نفت ایران را به عنوان خسارات جان سربازانش توقیف می کند. و این پیغام را می رساند که اگر حوثیها به اقتصاد غرب فشار می اورند ما هم اینجوری فشار می اوریم و اگر ایران کاری کند بیشتر توقیف می کند.
از دلار 59500 چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دستور دادن اعلام نکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
همه سایت های قیمت ارز رو تعطیل کردن
واقعا باید خون گریست از این همه گرانی و فاصله طبقاتی
یک جنگ درونی و امتیاز خواهی بین قدرتهای داخلی باعث افزایش صوری قیمت دلار پیش از انتخابات شده که قطعا موقته وبراش راه حل پیدا میشه
کرک و پر علمای بنی اسرائیل که ربا میگرفتن میریزه اگه روحشون خبر دار شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
تا حالا دقت کردین چقدر کارشناس زیاد شده اینا کارشناس نیستند دلال هستند ، و فقط به فکر جیب خودشون ابتدای سال دلار 50 تومان بود انتهای سال حتی اگه دلار رو 60 بمونه ما 10 درصد رشد دلار داشتیم ، اگه سپرده بانکی داشتیم 13 درصد سود بیشتر از اون کسی که ابتدای سال طلا یا دلار خریده سود میکردیم ، و دلال ها به این سود 10 درصدی قانع نمیشن و میخوان با هرج و مرج در بازار از آب گل آلود ماهی بگیرند و نوسانات رو به جیب بزنند واسه همینه پرخاشگر شدند
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خیلی عالی. رشد ۵۰ تا ۶۰ را ۵ درصد میگی. از شماها هیچ چیز بعید نیست
کاری کردین که مردم پولاشونو تو تولید نبردن . میدونید چقد پول مردم به زمین و ساختمان خالی و سکه و ارز تبدیل شده . چون کاری به جز دلالی بلد نبودین . الانم بعد چهل و چهار سال میفرمایین برای انتخابات مسابقه بزارین
مبارزه علنی با تولید و بورس
مردم در کشوری که 70 درصد تورم عملی دارد و همه می بینند و میدانند طلا و دلار را بر ابزارهای خائنانه علیه تولید و سرمایه گذاری را ترجیح خواهند داد
مملکت تو شرایط جنگی هست و شما خودت و بخواب می زنی موقع جنگ باید یا دلار خرید یا طلا ریال ارزشش هر روز کمتر میشه احتمال جنگ هر روز بیشتر میشه با زدن اولین موشک و تلافی آمریکا دلار بالای ۶۰ تومن معامله خواهد شد پول گذاشتن تو بانک موقع جنگ وتنش مثل ریختن تو جوب آب هست هر روز به جنگ نزدیک تر میشیم
وقتی بزرگترین صندوق ثروتمند کشور یعنی صندوق بازنشستگی خالی شده و پس از گذشت شش ماه هنوز قادر به پرداخت هزینه درمان بیمه تکمیلی فرهنگیان نیست . مشخص هست باید دلار رو ببرن بالا و از این طرف سود بانکی رو ، تا بودجه ای برای چه کنم چه کنم خودشان تامین کنند
این کار یعنی دلار 100 هزار تومان بالاخره بانکها باید این سود 30 درصد را تامین کنند بهترین دلار بخر و بفروشها خود بانکها هستند
چراازکشورهای موفق که اقتصادشان همیشه شکوفاوپررونق هست وگرونی ندارن یادنمیگیرنداینکه نشدمردم هرساله گرونی روتحمل کنندآخرش چی میخوادبشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نمی خوان الگو برداری کنند چون نو تو دلالی بانکها هست وهمه سهامداران بانکی خودشون مغز شان مشکل داره برن به سمت تولید
افزایش سود بانکی نشون میده واقعا دولت قصد داره تا با افزایش قیمت دلار مقابله کنه " حالا یا بعلت کل کل با جناح بازار و یا برای مسئولیتی که داره " ترفندهای مختلف دیگری نیز وجود داره که بشه قیمت دلار رو کنترل کرد و حتی از 50 هزار تومان پائین تر آورد .... مانند کارهایی که در دولت میر حسین انجام میگرفت
تابناک امشب و فردا شب نخواب !!!!
بانک مرکزی وسیستم بانکی غیر قابل اعتماد است . همینکه مردم پولشان به بانک بسپارند با یک بخشنامه سیستم را وارونه میکند
آقای فرزین. رییس محترم بانک مرکزی. با ابلاغ به بانکهای کسور پرداخت سود بانکی ۳۰ درصد باعث تورم و گرانی می شود. مردم عادی له می شوند فقط قشر پولدار بهتر می شود. صمنا تولید کادخانجات صیعف و نابود می شود.صمنا در امریکا و اروپا و عربستان سود بانکی ۲ درصد می باشد. و تورم و گرانی خیلی کم دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
تمام کشورها غربو شرق سود بانکی در حد 2درصده اینجا 30درصد امان از بی عقلی
افزایش سود بانکی اگر فرضا موفق بشه پولهای سرگردان رو به بانکها جذب کنه گرچه در کنترل نرخ تورم موثره اما رکود رو هم به دنبال داره و چون الان اقتصاد در حالت رکود هست نه رونق موجب رکود لجام گسیخته شده که ورشکستگی تمام صنایع و کسب و کارهای بزرگ و کوچک خواهد شد
راه حل مشکل اقتصاد تنها سرمایه گذاری خارجی در صنایع مادر و طبعا ابجاد شغل واقعی (نه آماری) و در ادامه رونق واقعی می باشد که در گرو بهبود ارتباطات با جهانه
خلق پول و رونق دستوری مصنوعی صرفا حکم مسکن رو داره و موجب حادتر شدن مشکل با کمی تاخیر میشه
فساد پشت فساد، ظلم پشت ظلم بر علیه مردم بیچاره ایران نازل می شود
مشکل اصلی تورم در مملکت ما عده ایی هستند که می فرمایند شما کار کنید تا ما بخوریم تا همه کار نکنند تا همه مالیات ندهند تا تبعیض هست این مشکل باقی هست حتی اگر با تمام دنیا خوب شوید
درکشور ما کلی حقوق بگیر و سازمان و ارگان و نهادها و موسسات وجود داره که نقشی در فرایند تولید ندارن و فقط از درامدهای نفتی ارتزاق میکنند حالا که کشور تحریمه و درامد کافی نداره دولت با چاپ پول بدون پشتوانه خرج اونا رو میده و همین عامل تورم رو افزایش میده و از طرفی هم بانکها مجبورا سود بانکی رو بالا ببرن تا نقدینگی رو بچرخونن و این دور باطل ادامه پیدا میکنه
این سود مالیات چند درصدی خواهد داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر اصل را هم بانک بالا کشید مردم دستشون به کجا می رسه ؟؟؟؟؟؟؟
مثل بلایی که موسسه ثامن و حساب طلای بانک صادرات سر مردم در آورد تا ملت توانستند بعد از دو سال فقط اصل پولشون را بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
موسسه ثامن که تو بانک انصار و بعدش تو سپه ادغام شد
وقتی تورم 40 درصد است سود بانکی بیست درصد و ختی سی درصد بیفایده است. ارزش پول طرف هم حفظ نمی شود . سودی نیست . می روند طرف دارایی هایی مثل ارز و سکه برای حفظ ارزش پول . نشد بدتر از همه می روند سراغ آپارتمان و ماشین و مواد اولیه . نورم اصلی دست دولت است . دولت هنوز با نفت صد دلاری بدون تحریم دارد خرج می کند . نمی شود .
این کار یعنی خودکشی اقتصاد. یعنی اقتصاد ایران به آخر راه رسیده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دلتو خوش کن. هنوز فرزین رو نشناختی
راه کاهش نقدینگی این است که بانکهای خصوصی در بانکهای دولتی ادغام شوند و هیچ بانکی بیشتر از دو درصد سود ندهد وام دادن به بخش خصوصی هم ممنوع شود کلا دیگر وام دادن تعطیل شود سود دادن هم تعطیل شود
هرکی زرنگ بود امروز تونست دلارش را بفروشه سود برد ، فردا قطعآ سقوط سنگین دلار را خواهیم داشت . سقوط بعدی دلار بزودی یا فروش سکه های ضرب شده جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی اتفاق می افتد . ضمنآ سال 1403 هم سالی است که برای دولت سیزدهم خیلی مهم است و بر همه بازارها کنترل خواهد داشت . آخرین فرصت برای کسانی که می هواهند دلارشن را بفروشند شاید فردا صبح زد باشد . البته اگر کسی حاضر به خرید دلار باشد . قیمت دلار 50 تومن می شده بزودی انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Portugal |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بیدار شو لنگه ظهره پس کی میخوای بری سر کار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سقوط سنگین دلار زمانی اتفاق می افتد که بانک مرکزی سکه های ضرب شده بدون تاریخ جدیدی را وارد بازار نماید . انشالله به زودی شاهد این امر نیز خواهیم بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
با ان شاءالله به اینجا رسیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ایشالا
سیستم بانکی بهره 30 درصدی میدهد پیدا کنید پرتقال فروش را………که با وام گرفتن این پول ها از بانک ها دستکم 200 درصد سود میکند و اقتصاد را شکوفا میکند. خدا خرد ارزانی کن
عوض اینکه فورس رو جذاب کنن تا پول سرگردان واردش بشه نرخ سود بانکی رو افزایش میدن.کجای دنیا بانک ۳۰درصد سود مفت میده.به داد بازار بورس برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
امروز شک نکن بورس 50هزار سقوط میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اینا که منفی دادن همه بانکی ودشمن تولید وبورس یک عده دلال خریدو فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سود سپرده ووامها باید کم بشه نه زیاد خدا به دادمان برسه با تورم وسقوط بورس وتولید
روحانی دلار رو ۲۱ هزار تومان گران کرد تو هشت سال که پنج سال که حداقل دور اولش تورم تک رقمی و رشد ۸ درصدی داشتیم ولی در این دوره فقط مالیات رشد خوبی داشت و دلار تا الان ۳۰ هزار قد کشیده. حالا همه مخصوصا صدا و سیما تمام قد حمایت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
روحانی دلارو ۱۰ برابر کرد رییسی بکنه ۳۰۰ هزار تازه مثل هم میشن
کارتازه داره درس میشه بعدازسال 96که سود
بانکی اضافه نشد وما به این مسیبت امروز دچارشدیم
در5سال احمدی نژاد و5سال اول روحانی وقتی سود بانکی
بود 22درصد مگر کسی زرکرد بیشتر مردم کارگر وک
دلار پنجاه هزار تومنی رو توی خواب هم نمی دیدیم
آقایان اقتصاد دان دارند پول ایران را به قوی تربن پول در منطقه تبدیل میکنند کور بشه آن که نمیتواند ببیند.
دلار را هم براحتی می شود ۵۰۰۰ تومان کرد با تبدیل صد هزار تومان به ده هزار تومان یعنی هر اسکناس صد هزار تومانی از یک روز مشخص ارزشش به ده هزار تومان تقلیل پیدا کند.
پس انداز های بانکی هم‌همبنطور.اگر کسی صد میلیارد در بانک پس انداز دارد به ده میلیارد تبدیل خواهد شد و نیاز به مالیات کارمندان بیچاره نخواهد بود.
من دکترای اقتصاد ندارم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
عزیزم این پرده اخر است که توی کشورهای کاملا ورشکسته قبل از ابر تورم انجام میشود مثل یونان و لبنان و ارژانتین
سقوط سنگین بورس با افزایش سود و کسب و کارهای خرد با مالیات. چه شود
چند سال پیش بانک مرکزی با زیاست سیف و دستور روحانی در حالی که اکثر بانکها سود 25 درصد میدادند چند موسسه مالی رو به بهانه دادن سود 21 درصد به خاک سیاه نشاندن و پول و سرمایه مشتریان را بالا کشیدند و آنها را منحل کردند حالا علنا نرخ سود رو 30 درصد اعلام می کنند.
رمانی که وزیر اقتصاد ی کشور مفهوم درستی از تورم را نمیداند و وزیر خارجه ی کشور سواد ابتدایی هم نداره که بخواهد از منافع مملکتش دفاع کند اوضاع از این که هست بدتر هم میشود با موشک بازی الکی واقعا بدبختی و گرانی تورم را به جامعه تحمیل میکنید
هیچ آدم عاقلی بعد این نقره داغ شدنها توسط دولت و بانکها پولشو تو بانک نمیذاره مگر اینکه مجبور باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ما که گذاشتیم راضی بودیم تو که عاقلی برو خیانت کن به مردم و دلار بخر
خوب عاقل با این کار اقتصاد می خوابه وبورس آتیش میگیره وذوب میشه بانکها باید سود خود در سپردها و وامها مردم کم کنند تا تولید رونق بگیره

وقتی 30درصد سود بده نمیاد وام بده 18درصد مخش تاب داره
اعلان جنگ دولت ومافیا علیه سرمایه گذاری و از جمله بورس.
دولتی که میخواهد زمین سوخته ای در راستای نیات دشمنان کشور تحویل دهد بعید نیست هردمبیلی تصمیمات شبانه ای را برای بهم ریختن روان جامعه انجام دهد بدتر از این ها هم در اینده تا نابودی کامل کشور خواهیم دید
چراغ سبز به مرگ اقتصاد و سرمایه گذاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
تورم 80درصد
دلار در عرض دو روز بیست درصد گران شد شد شصت هزارتومن اونوقت سی درصد سود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ازهمه بدتر بازخریدش روزشمار نیست یقنی اگه به هردلیلی نیاز \یدا کنی \ولت رو زودتر ازیکشال برداری دوازده درصد سود میدن . مردم رو چی فرض کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
فرض نکردند ثابت شده
جالبه پارسال ارزشی ها میگفتن به علت اعتراضات دلار گرون شد،امسال اعتراض نبو چرا دلار داره گرون میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چون غربگداها میرن واسه یه دلاری کلی پول میدن تو بازار غیر رسمی گرونش میکنن منکه مفتی هم پول کثیف آمریکایی قبول نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
شما جدی نگیر این مسایل سواد اقتصادی می خواهد
اقا وقتی نمیتوانی مملکت را اداره کنی خوب کنار برو فردا به تبع افزایش نرخ ارز قیمت ملک سر به فلک میکشد بقیه بدتر؟؟؟
کلیت اقتصاد کشور به گل نشسته و هیچ راه چاره ای نمانده هرکس ادعا کند می تواند اقتصاد را سامان دهد به سرنوشت خاندوزی مبتلا می شود این آقا هم چنین ادعاهایی داشت ولی ....
الهی شکر ! یعنی با چهار میلیارد تومان ، ماهی صد میلیون تومان می توان سود گرفت !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اره اما سر اخر 4 میلیارت ارزش 100 میلیون امروزا نخواهد داشت .
احسنت و درود به تدبیر فرزین این مردم بزرگ که غرب گداهای دشمن اقتصاد ایران رو خوب نقره داغ میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آره دیگه شرق گداها که سفرشان پهن و دغدغه ندارند. بچه ها و خانوادهاشون هم که همون غرب تشریف دارند برا زندگی اخه چه غم نان دارند بقیه ملت هم که از نظر شما غرب گدا هستن باید برای حفظ ارزش پول و سرمایه هاشون بدوند و هر روز دولت یک جوری بازیشان میده دولت که باید چرخهای صنعت و تولید ایجاد کنه هر روز ملت دنبال پول میدوونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نمیفهمی .
نابودی بورس وایجاد تورم مگر بانکها دلالی نکنند با این پولها و این پولها در بورس ورونق تولید خرج بشه
حالا از امروز ملت همیشه در صف زن و مرد در بانکها قطار میشن برای سپرده گزاری
میگی نه برید شعب بانکها ببینید صفها رو !!!!از ماست که بر ماست ایرانیان فرهیخته و مدعی.
هنر نزد ایرانیان است و بس
دلال بودن. نزد ایرانیان است و بس
خلایق هر چه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بانکها ورشکسته اند پولی ندارند و چاره ای جز افزایش بهره برای جذب سرمایه مردم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برن مثلا غربگداها دلار بخرن خیانت کنن به مردم دیگه خوبه؟
سپرده بانک ها مثل ثبت نام سکه می شود که دارایی زد زیر حرفش و مالیات گرفت؟
ناقوس مرگ اقتصاد و در اصل کشور
دلار بالای ۶۰ تومن= اعتراضات شدید مردمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خود مردم دلارو تو بازار غیر رسمی گرون میکنن
نقدینگی کجاست دقیقا ؟ مردم کم جیبشون خالی هست . اگر اراده ای برای بهبود اوضاع وجود دارد از رانتهایی که بین خودتون تقسیم می‌کنید شروع کنید . دو سه سال نبرید و بگذارید مملکت روی پاهایش بایستد . مردم دیگه ظرفیتشون تموم شده و توان پرداخت هزینه دزدی‌ها را ندارند
در هیچ جا اشاره به این موضع نشده که آیا این اوراق معاف از مالیات هستند یا خیر؟ خیلی جالبه. از هر بانکی هم که سوال میشود اطلاع ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اون که به جای خود.ولی بدتراز اون اینه که بازخریدش دوازده درصد هست یعنی اگه زودتر از یکسال بخواهی برداری با دوازده درصد سود بهت برمیگردونن.
تورم بسیار بیشتر از این 30 درصد سود است بنابراین این روش هم نمی تواند نقدینگی را جمع کند الان سود توی دلالی است تو کشور زن و مرد شدند دلال خرید حواله خودرو یک روش درآمدی و خلق نقدینگی است خرید و فروش ارز و طلا هم همینطور خرید و فروش مسکن هم همینطور خود دولت هم مثل اینکه راضی است وگرنه مثلا جلوی خرید و فروش حواله خودرو را گرفتن که کاری ندارد .
یکی نیست به این اقتصاد دانان بگوید که افزایش نقدینگی به اندازه رشد تورم طبیعی است و عملا ثابت بودن ارزش نقدینگی است .
کمتر از رشد تورم میشود کسر نقدینگی هرچند مقدار آن افزایشی باشد.
و افزایش نقدینگی بیش از مقدار رشد تورم میشود افزایش نقدینگی و باید فکری به حال آن کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
افتصاد دان؟ تو دولت ریسی؟
چرنده . من امروز رفتم یک شعبه بانک ملی تاسپرده ام که مدتش یک ساله بود و تموم شده بود رو تبدیل به سپرده با سود سی درصد کنم. مسیولش گفت لازمه این تبدیل این هست که سپرده دیگه ای که در بانک دیگه داری به مبلغ ده میلیون بیست میلیون یا هر چقدر داری رو منتقل کنی روی این سپرده تا ما بتونیم برات سپرده سی درصد رو اجرایی کنیم. می خواهند همه سپرده هارو کم کم برای هر فرد توی یک بانک تجمیع کنند. دلشون برای بالا رفتن دلار و تورم پشت سرش که مارو بدبخت می کنه نسوخته. می خوان کم کم همه سپرده های هر فرد رو یک جا جمع کنند تا دست شون بیاد هر کی چقدر پول داره!!
ده هزار میلیارد دلار ضرر تحریم بخاطر 2 گرم اورایوم غنی شده و دو تا نیروگاه هسته ای که برق یک شهر هم تا حالا تامین نکردن.توانا بود هر که دانا بود
تا پدر دلار بسوزد
چه بر سرمان امد !
عمده مشکلات اقتصادی مملکت شامل اختلاسها رانت خواریها پرداخت وام‌های کلان با بهره کم به خودیها و پرسنل از بانکها سرچشمه می گیرد .
آقایان .. سود 20% و 30% یعنی افزایش نقدینگی.. یعنی چاپ پول.. نکنید.. سیاست انقباضی یعنی کم کردن حجم نقدینگی.. از جمله راه هایش.. با نظارت سازمانها و مقام های مسؤول و بخشی از نقدینگی اسکناس راخمیر کنید.. در سایر اقتصاد متورم می سوزانند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چاره ای نیست شرایط خاصه غربگداها دوباره جنگ ارزی راه انداختن
بالغ بر 90 درصد کسانی که در بازار ارز این هفته های اخیر ورود نمودند ، قطعآ متضرر می شوند . هیچ بنگاه اقتصادی در کشور مان بیشاز 30 الی 35 درصد بصورت ماهیانه سود دهی ندارد. انشالله بزودی ثبت نام سکه های جدید که بانک مرکزی ضرب نموده است نیز التهاب بازار سکه و طلا و دلار را کاهش خواهد داد.
چرا تو افغانستان تورم منفی ۴۰دصد و در ایران مثبت ۵۰ درصد است
لطفا بکی جواب بده
تازه افغانستان نفت هم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
افغانستان غربگدا نداره برن کمپین خرید دلار بزنن همه رو بدبخت کنن
دقت کردین که هیچ صحبتی از مشمول مالیات بودن یا نبودن آن 30% سود نمیکنند . این هم میشود همانند گرفتن مالیات از خریداران سکه که اکثرشان را گرفتار کرد . تازه آنهایی که سکه خریده بودند لااقل سکه طلا را خریده بودند ولی سپرده گذاران اوراق مشارکت ، پول نقد را داده و قول پرداخت سود میگیرند و هر آن که دولت اراده کند میتواند اصل پول را تا زمان پرداخت مالیات احتمالی بلوکه کند وای به روزی که توان باز پرداخت اصل پول را هم نداشته باشد
12 درصد نرخ شکسته اینو چکار میکنی ؟ باید یه سال دست نزنی پول لازم شدی چکار میکنی حالا
چرا تو افغانستان تورم منفی ۴۰دصد و در ایران مثبت ۵۰ درصد است
لطفا بکی جواب بده
تازه افغانستان نفت هم
چون طالبان تازه قدرت کرفته و هنوز جیب لباسشان کوچک است.
چقدر نظرات ساده و کوته بینانه است!باید ما دلار را دور بندازیم و با ارزهای دیگر مانند دینار، افغانی، روبل و لیر معامله کنیم. آنوقت اقتصاد ما شکوفا میشه. این یک راهکار ابتکاری است! همه دلارها را از بازار جمع کرده و بسوزانید تا ارزش دلار از بین برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خخخخخ. خوب بود!
خیلی عالی است کدام بانک ۳۰ درصد سود میدهد من یک پراید قراضه دارم بفروشم بگذارم بانک سودش بگیرم
خیلی عالی است کدام بانک ۳۰ درصد سود میدهد من یک پراید قراضه دارم بفروشم بگذارم بانک سودش بگیرم
علت واقعی افزایش قیمت ارز و دلار ورشکستگی و کسری بانک های خصوصی و تامین و جبران اونها توسط دولت از جیب مردم بیچاره از طریق افزایش ارز است ‌‌....!!!
پول های سرگردان باید بره بورس نه بانک عامل بدبختی و تورم بانک ها هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی