نبض خبر

روایت رحیم پور ازغدی از میزان تحصیلاتش

کد خبر: ۱۲۱۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶ 27 December 2023
تعداد بازدید : 32622
بازدید 161380
«دکترها و مهندس ها پاي درس آقای رحيم پور ازغدی می‌نشينند اما مدرک ايشان ديپلم است و هرچه سواد دارد، محصول تلاش فردی خود اوست...» این حرف‌های حجت الاسلام نقویان در زمان بیان انعکاس وسیعی داشت؛ به ویژه آنکه او پست‌های حساسی نیز در اختیار دارد. حالا ویدیویی از حسن رحیم پور ازغدی در فضای رسانه‌ای منتشر شده که در این زمینه توضیح داده است. اظهارات رحیم پور ازغدی را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶۹
خب
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
من دیپلم سال 56هستم بخوبی متوجه می شوم که سخنان ازغدی بار علمی بیشتر از دیپلم ندارد
عشق است حاج رحیم ازغدی.عین صداقت.
مشکل این مملکت همین مدرک است خیلی ها مدرک دکتری و مهندسی و ... دارند ولی سواد و ... ندارند
پدر بزرگان و مادر بزرگان ما سواد داشتند ولی مدرک نداشتند پای صحبت هایشان که مینشستی دریای علم و معرفت بودند.
جناب حافظ و جناب سعدی و حضرت مولانا بنظر شما مدرکشان چه بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اولا بعضی این مدارک سهمیه ای هست دوما مدارک خریدن کاری نداره
فؤاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
عالی گفتید
این که این امکان وجود دارد که فردی بدون تحصیلات رسمی سواد بیاموزد و معلومات کسب کند درست است. اما بنده با بیشتر نظرات ازغدی مخالفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دانشمند!!!! تو ببخش1 هه هه هه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
جنابعالی کی باشین؟!
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
برادر همین که الان این نظر بی ربط به موضوع را گذاشتی یعنی که خیلی خبری نداری.
موضوع همان قسمت اول فرمایش شماست. و کسی نپرسید که شما با نظرات این اقا موافقی یا نه.
میخوام بگم خدا وکیلی این بحث های جدی را به سطح خبر های زرد و کامنت های زرد تقلیل ندیم.
این مشکل مدرک گرایی و دیسیپلین زدگی دانشگاهی و حوزوی ترمز پیشرفت کشور شده.
الان موضوع مهم اینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
احتمالاً نظراتش رو گزینشی خوندی یا گوش دادی بی طرف باشی خیلی از سوادش استفاده می کنی
خبر کم اوردی رفتی خبر ۱۰ ۱۲ سال پیش رو منتشر کردی
خدا پدر و مادرش را بیامرزد که دروغ نمی گوید. والا ایشان هم می توانست و می تواند مثل خیلی مسئولین دیگر که شاید دییلم دبیرستان هم ندارند یک یا چند مدرک دکتری برای خودش دست و پا کند.
چه کسی باور می کند فلان مسئول دولتی که فارسی حرف زدنش مشکل دارد، دکتری داشته باشد؟ یا اون یکی مسئولی که همسایه را همساده تلفظ می کند نه یکی، بلکه دو تا مدرک دکتری دارد!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
حالا این حرفها به چه درد می خوره
اشکالی ندارد سعید حدادیان هم شد استاد دانشگاه
سلام
احتراما"، استادی به مدرک تحصیلی نیست ، به سواد و مطالعه مستمراست.
استاد ازغدی از ذخائر فرهنگی نظام است.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
البته چه ذخائری از این ها در کشور کیلویی داریم که کشور شده این
ایران مقتدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
آخرین تعریف یونسکو از سواد عمل کردن به آنچه آموخته ای می باشد که دقیقاً کلام حضرت حق در قرآن است. ان الذین آمنوا و عملواالصالحات. پیامبر اکرم هم امی بودند اما سرشار از سواد عملی. قطعاً دوستانیکه به این عزیز نقد
میکنند تا بحال سخنان پر مغز ایشان را نشنیده و به تسلط وی بر مباحث دینی و تاریخی آگاهی ندارند.
محمد
| Canada |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
ببین چقدر از نظر فرهنگی فقیر شدیم که ازغدی شده ذخیره فرهنگی!!!
ظاهرا یه کتاب های خاصی رو بارها و بارها میخونید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
شما چی واقعا در رابطه با یک موضوع هم درباره نظر موافق و هم مخالف مطالعه کردی
از اینکه با مطالعه جلسات را برگزار میکند جای تقدیر دارد اما اگر حاکمیت نمیخواست این تریبون را هم دست ایشان نمی دادند اشکال جناب ازغدی و امثال ایشان این است که بجای بحث در موضوع ، گاهی بشدت مخالفان را از دم تیغ می گذرانند و این دقیقا همراستا با اهداف قشری در حاکمیت است که حضورشان را توجیه میکنند.
من هم ادعایی ندارم و در هیچ رشته ای هیچی حالیم نیست ولی ادعای فوق دکترای اقتصاد دارم . مثلا من خیلی پول دوست دارم که خیلی باشه از چای دبش بیشتر باشه و در خرج کردن این پول ادعا دارم . هیشکی مثل من نمیتونه این پول رو خرج کنه . حتی از اقتصاددان های برتر جهان هم بهتر میتونم حساب کتاب کنم چون خیلی خوبم و خیلی میتونم خرج کنم . (بخشی از ادعای یک اختلاسگر گمنام)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
بگیر بخواب
فقط یک بیسواد فکر میکنه «فوق دکترا» مدرک تحصیلیه و میشه فوق دکترا «داشت»!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
خوشم میاد جواب نداری فقط حاشیه میری
از ملا نصرالدین پرسیدند قیمه با ( ق ) است یا ( غ ) ؟
ملا گفت قیمه با گوشت و لپه است!
آقای ازغدی در باره روسیه حرفی سخنی ..چیزی ؟؟؟؟؟
آدم بی سواد معلومه هرچه از کلمات استفاده کنه
سواد داشتن غیر از حرف زدن است .آقای فیلسوف
از مهندس ودکترای سهمیه ای بیش ازابت هم انتطار نمی رود.
پاسخ ها
محمدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
این بنده خدا کجا از سهمیه استفاده کرده حتی از تحصیلات حوزوی سطح بالا هم برخوردارند که معادل لیسانس فوق لیسانس است ولی از آنهم استفاده نکرده
خوب پس یه ادم معمولی هم میتونه خودش یک حوزه تو منزلش تاسیس کند و خودش کتاب بخواند و فقیه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
بله دیگه مگه سواد به مدرکه؟!
بنظرم دکتر مهندس های دولتی و صدا سیمایی ها به اجبار سازمانشون پای منبر ایشون هستند.
کسانیکه ادعاشون میشه سواد دارن ودکترا دارن بلد نیستن همسایه را درست تلفظ کنن ومیگن همساده ابراهیم ادهم را میگن ابراهیم یک دهم واسم موزه لووربلد نیستن تلفظ کنن چه انتظاری داریم
اتفاقااگر بیشتر آدما معمولی ومسولین به جای مدرک یک دهم این آقا مطالعه کنندوکتاب رو درست بخونندوصادق باشند بیشتر مشکلات جامعه حل میشه وبه نسل های دیگر یاد میگیرن کتاب خوندن و داشتن معلومات ویادگیری حرفه مهمتر وبهتراز صدتا دانشگاه رفتن ومدارک هست
اینقدر استاد استاد به شما بستن که یادتون رفته همچی را ، با اون کلمات من در آوردی. همه‌جا هم احضار نظر می‌کنید
از خود راضی
سواد فقط آکادمیک و در یک رشته تخصص و پژوهش
خدا حفظت کنه رحیم پور عزیز وقتی جوان بودی در جبهه جنگ از اسلام و میهن دفاع کردی حالا هم با علمت این کارو میکنی
این که با دیپلم، سخنرانی کنه مشکلی نیست. اما این که به مدت دو دهه تریبون در اختیار یک شخص خاص باشه این دیگه ایراد داره. از نظر من ایشان حرفهای تکراری می زنند و در صحبت‌هاشون چیز تازه‌ای ندارند و هر موقع به صورت اتفاقی صحبت های آقای ازغدی.را می شنوم احساس می کنم یک جریانی طی دو دهه اخیر سعی داشته او را به عنوان جایگزینی برای استاد دکتر علی شریعتی جا بزنه که خوشبختانه با توجه به درک بالای جامعه و بی سوادی آقای ازغدی موفق نبوده.
سلام افکار واندیشه.ایشان این مرد بزرگ که شایسته چندین دکتری هستند عصاره شهید مطهری ودیگر مردان بزرگ نام آور وباسواد هستند خدایشان حفظ کند انشاءالله
خدا از نیت آدما خبر داره
اینکه تریبون در اختیارت باشه و یک طرفه صحبت کنی و یک گروه هم بشینن پای حرفهات، کار مهمی نیست. درستی و نادرستی بحثها و توانمندی افراد در مناظره ها مشخص میشه . اگر به افراد اجازه نقد سخنان ایشان در همان تریبون یکطرفه داده شود.انوقت عیار ایشان و مباحثشان نمود پیدا میکند وگر نه ضربالمثل "خود گوییم و خود خندیم و عحب مرد هنرمندیم" در مورد ایشان و جناب عباسی و رائفی پور و...صدق میکنه. اول انقلاب هرشب اندیشمندانی نظیر شهید مطهری و شهید بهشتی در تلویزیون با منتقدان و مخالفان نظیر کیانوری و..مناظره میکردند که در روشن شدن اذهان مردم نقش بزرگی داشت.
مگه میشه آدم تو این شصت سال زندگی، دانشگاه نرفته باشه
الان دیگه اکثر مردم یه مدرک دانشگاهی دارن
خوب که چی کار به عمل براید نه به سخن عالم انست که عمل گرا باشد نه
اگر باسواد ها در مسند کار بودن هرگز نخبه ها از این مملکت نمی‌رفتند
حتی آنهایی که هیچ سوادی ندارند هم دارند از این کشور می‌روند
صداقت آقای ازغدی ستودنی است هر چند با نظرات ایشان مخالفم.بهتره ایشون کمی، هم لباس های خودش را نقد کنه که برا گرفتن مدرک و عنوان دانشگاهی به هر دری می زنند.
درد مملکت همینه که یکسری افراد با رانت و با مدارک دیپلم و زیر دیپلم شدن فیلسوف و نسخه تولید می کنند ولی آیا یک جوان دارای تحصیلات عالیه و بالاتر از لیسانس میتونه بجای آقای ازغدی تفسیر کننده موضوعی باشه و در کلیه جلسات نهادها شرکت کنه؟؟؟؟
نتیجه اخلاقی اینه که اگر سواد آکادمیک ندارید غصه نخورید با کتاب خواندن زیاد مسله حل میشه میتونی واسه خودت لقب دکتری هم بذاری ..تازه تریبون هم بهت میدن .اصلا سیستم سواد دار را قبول نداره
یعنی علم تجربی رااقای نقویان نفی می کند؟الان درهمان دول غربی به علم تجربی مدرک می دهدبرای تشخیص توانایی شخص برای سایرین .بجای این اراجیف مطالب ایشان رانقدومباحثه کنیدکم اوردیددنبال بهانه هستید
سواد به خوب حرف زدن نیست به عمل کردن و راست گفتن است
بنده پزشک هستم ، خب این میدونید یعنی چی ؟ یعنی اینکه بسیاری از ما دکتر ها و مهندس ها درست درس نخواندیم و اگر هم خواندیم شب امتحانی بوده ولی ایشان اگر تازه این متن صحت داشته باشد کتابهای خود را درست خوانده اند که سخنرانی های ایشان همگی با منطق و اصول هست . بنده همیشه برای ایشان احترام خاصی قائل هستم ، خدا حفظشون کنه .
با تقدیم سلام ، ازاده نفس باشیم کافیه ،،حرف و سخن گفته را نگوییم ، مشایخمان را تکریم و پای هنر علم را نکوبیم. شاید در زمره رستگاران گرد آییم.
من هم موافقم بامطالعه وتحقیق تامدرک گرایی اماآقای ازغدی بعضی مواقع در موضع گیریهای سیاسی تندروی میکنی
بعضی سیاسیونی که هم خط شما نیستند میکوبی عدالت درکنارسیاست باید باشد تو هم اگر هم خط صدا وسیما نبودی هرگز! تریبون را بهت نمیدادند تا هرچه دلت می‌خواهد بگویی
همه مشکل کم سوادی حل شد چون ادم کم سواد وارد استاد و دکتر میشود و استادان کنار زده شدند
دمت گرم زنده باشی
اگر کسی مدرک دانشگاهی دارد و علم و اطلاعات در زمینه تخصصی خودش ندارد ...
این مشکل از مدرک دانشگاهی نیست ...مشکل فردی خودش هست ...
مشکل دیگر در زمینه علوم انسانی است که همه ادعای دانشمندی دارند ....
علم و سواد فقط به سخنوری نیست ...

مشکل دیگر فرهنگی ما تقسیم پست ها بر مبنای ارتباط و بدون توجه به شرایط احراز است ...
به خصوص در زمینه پست های سیاسی ....
به هر حال برای انتصاب پست های اداری و پرداخت حقوق و مزایا باید ملاکی وجود داشته باشد....
سلام.اتفاقا با وجود مدرک گرایی ومدرک پولی وسر هرکوچه یک دانشگاه پولی،خود من دیدم نفر ۱۱سال دیپلم نمیتوانست بگیره رفت دانشگاه ازادچهارسال لیسانی گرفت،در بسیاری مواردیک دیپلم باخرد بهتر از دکترها هست!مصادیق عینی مجلس فعلی ودولت چند نفر دکترا دارد!؟وضع را ببینید.جواب مدرک نشانه سواد نیست.رحیم پور که جز نوادر در میان هم عصران خودش هست
ایشان اطلاعات وسیع دارند اما زیاد سواد ندارند. صرفا یه واعظ هستند مثل قرائتی و پناهیان. اگر تلویزیون در اختیار ایشان نبود، کسی نمی شناختش اما سروش با نمه تحریمها ، آوازه ی جهانی دارد.
از این لمپن ها که چهار تا کلمه و اصطلاح از حفظ کردند و بلغور می کنند تو مملکت زیاده حس عباسی ها ازغندی ها زیاد داریم
آقای سردار دلها قاسم سلیمانی هم مدرکشون دیپلم بود ولی سرداری شد که قویترین رییس جمهور دستور ترور این مرد بزرگ داد آیا بزرگی این مرد به مدرک بود یا به تجربه و تلاش
آقای ازغدی چهره ای تحصیلکرده وبا سواد است و از دانشگاه وفیضیه دانش آموخته است و بر فلسفه و فقه و فسفه دین و کلام و عرفان کاملا آگاه هست
خیلی افراد گمنام و با سواد هستند خانه نشین هستند
یکی را می شناسم صدها جلد کتاب نوشته و تفسیر و ترجمه کرده هیچ اسمی ازش برده نمیشه و دهه 70 با علامه جعفری و علامه های دیگه تلفنی صحبت می کرد خودم هم پیشش بودن به چندین زبان دنیا تسلط داره
گفتم خودت را نشان نمی دی گفت آدم مشهور میشه دیگه اختیار دست خودش نیست از قبل انقلاب تا کنون گمنام بود
ولی خیلی باسواد هست
اگر آدم با سواد وارسته ای بود هیچوقت درسخنرانی هاش کسی را مسخره نمی کرد سعی میکردبیشتر عیب خودشو بگه تا دیگران واول خودشو اصلاح کنه، توی بعضی از سخنرانی هاش هم اینقدر دماغشو بالا میکشه انگار خماره یک دستمال هم با خودش نداره حداقل دماغشو پاک کنه بعدا بقیه حرفاشو بزنه اینقدرهم موهاشو هر دقیقه رنگ نکنه رنگ از موهاش می چکه
مهم این است که هم معلومات دارند هم انقلابی هستند عد ه ای تحصیلات دارند اما راحت وطن می فروشند کسی که دین دارد بصیرت هم دارد مثل استاد ازغدی
واقعا با سواد است سواد و دانش علم به مدرک نیست بلکه به میزان اطلاعات در زمینه های مختلف بستگی دارد و اگر کسی او را استاد بنامد بی ربط نگفته است و او در خیلی زمینه ها حرف برای گفتن دارد و حرف هایش مستند به مبانی علمی است
بلاخره چی شد ؟ مد رکش چیه. با این نوع حرف زدن متکبرانه شوخی با شعور مخاطبه